Øv.. Min uddannelse kommer til at tage 5 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

jeg er uddannet frisør.

jeg er lige begyndt at læse på hf og jeg synes det er så fedt. jeg har så meget mere tid med min datter, da jeg har korte dage. hvis jeg arbejde som frisør nu, ville det hedde 4 hverdage 9-17.30 og hver lørdag, så det er da langt federe at studere og have små børn.

Der kan jeg godt se at det er en fordel! Det er da en kæmpe forskel i dit tilfælde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Besm

Hej..

Bare kom igang

Jeg gik i gang med min uddannelse da min barsel med min datter sluttede, og jeg har netop genoptaget mit studie her efter min barsel med min søn. Tror aldrig jeg får så meget tid til mine børn som jeg har nu. Når den virkelige verden melder sig og jeg har fuldtidsarbejde, kan jeg ikke bare blive hjemme når de er syge eller hente tidligt fra institution, så jeg kan kun se fordelene ved at læse imens man får børn.

Selvfølgelig er det hårdt, der er bare så mange ting der skal læses, men jeg har en dejlig mand der tager over op til eksamen og ellers skal børnene jo tidligt i seng og så har jeg hele aftenen.

Jeg læser til sygeplejerske og selvom jeg har børn, har jeg fået 12 i de sidste tre eksamener. Så det er bare et spørgsmål om vilje. Jeg skal læse folkesundhedsvidenskab efter min bachelor, så min udd. tager 5 ½ år.

Man kan hvad man vil....

Anmeld

15. januar 2011

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

Der kan jeg godt se at det er en fordel! Det er da en kæmpe forskel i dit tilfælde

ja helt klart... lønnen er jo selvfølgelig mindre. men når jeg så er færdig, får jeg mere ud af det

Anmeld

15. januar 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

Lur mig om ikke den måske bliver flyttet - jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere den

Nå, men sagen er den... Jeg har, i den tid jeg har tænkt på min fremtid osv, haft i sinde at få mit første barn inden jeg bliver 25 - gerne nummer to også, hvis det var.  Jeg har så endelige fundet min uddannelse - sprog og kommunikation. Desværre vil det tage 5 år at tage kandidatgraden, det vil sige at jeg er færdig når jeg er 25. 

Jeg kan tage bachelorgraden, men den kan jeg ikke bruge til så meget, så det dutter ikke. Jeg kunne også få mit første barn inden uddannelsen - i en alder af 19/20 år, men det dutter heller ikke. Hverken min kæreste eller jeg har råd, han er bestemt ikke klar og så vil jeg gerne have at det er så nemt som muligt at tage min uddannelse. 

Øv øv, må nok bare vente til efter uddannelsen.

Jeg ved ikke helt hvad meningen med denne tråd er, måske skulle jeg bare lige skrive mine tanker ned

Jamen det er da bare at gå i gang. I min optik er uddannelse vigtigere end børn ind til man har graden i hus. Jeg har selv en bachelorgrad i engelsk og tysk erhvervssprog og en kandidatgrad i international virksomhedskommunikation fra SDU og klarede det også på 5 år

Anmeld

15. januar 2011

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

ja helt klart... lønnen er jo selvfølgelig mindre. men når jeg så er færdig, får jeg mere ud af det

Ja, klart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.