Øv.. Min uddannelse kommer til at tage 5 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
34 svar
0 synes godt om
15. januar 2011

Dinna88

Lur mig om ikke den måske bliver flyttet - jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere den

Nå, men sagen er den... Jeg har, i den tid jeg har tænkt på min fremtid osv, haft i sinde at få mit første barn inden jeg bliver 25 - gerne nummer to også, hvis det var.  Jeg har så endelige fundet min uddannelse - sprog og kommunikation. Desværre vil det tage 5 år at tage kandidatgraden, det vil sige at jeg er færdig når jeg er 25. 

Jeg kan tage bachelorgraden, men den kan jeg ikke bruge til så meget, så det dutter ikke. Jeg kunne også få mit første barn inden uddannelsen - i en alder af 19/20 år, men det dutter heller ikke. Hverken min kæreste eller jeg har råd, han er bestemt ikke klar og så vil jeg gerne have at det er så nemt som muligt at tage min uddannelse. 

Øv øv, må nok bare vente til efter uddannelsen.

Jeg ved ikke helt hvad meningen med denne tråd er, måske skulle jeg bare lige skrive mine tanker ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

SussieThyssen

Dinna88 skriver:

Lur mig om ikke den måske bliver flyttet - jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere den

Nå, men sagen er den... Jeg har, i den tid jeg har tænkt på min fremtid osv, haft i sinde at få mit første barn inden jeg bliver 25 - gerne nummer to også, hvis det var.  Jeg har så endelige fundet min uddannelse - sprog og kommunikation. Desværre vil det tage 5 år at tage kandidatgraden, det vil sige at jeg er færdig når jeg er 25. 

Jeg kan tage bachelorgraden, men den kan jeg ikke bruge til så meget, så det dutter ikke. Jeg kunne også få mit første barn inden uddannelsen - i en alder af 19/20 år, men det dutter heller ikke. Hverken min kæreste eller jeg har råd, han er bestemt ikke klar og så vil jeg gerne have at det er så nemt som muligt at tage min uddannelse. 

Øv øv, må nok bare vente til efter uddannelsen.

Jeg ved ikke helt hvad meningen med denne tråd er, måske skulle jeg bare lige skrive mine tanker ned

NU kan det godt være jeg lyder gammel.
Men når du først er 25 så undrer du dig over hvor tiden blev af, og så vil du heller ikke fortyde, at du har ventet.
Så you go girl...få din uddannelse og få baglandet i orden, så kan du også langt bedre nyde at blive mor, og at være blevet lidt ældre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. januar 2011

Vidunderligeunger

er ikke helt enig med sussie  

Jeg synes det er skønt at have fået en INDEN jeg skal starte uddannelse. Jeg får rigtig meget tid sammen med Alberte nu hun skal i dagpleje. Jeg skal læse i 5 år ligesom dag, bare ikke det samme.

Jeg er 21, og synes ikke det har været spor for tidligt. Men min kæreste var også mere end klar

KNUS!

Anmeld

15. januar 2011

Lise

Set i bagklogskabens lys, ville jeg ønske at jeg havde været kvikkere med at få taget den uddannelse, og så havde ventet med at avle til bagefter.

Og 25 er jo ingen alder  

Anmeld

15. januar 2011

Aves.

Lise skriver:

Set i bagklogskabens lys, ville jeg ønske at jeg havde været kvikkere med at få taget den uddannelse, og så havde ventet med at avle til bagefter.

Og 25 er jo ingen alder  

Enig...og hvem siger man er færdig med at uddanne sig som 25 årig, der kan man jo læse videre og så nyde godt af fordelene...men jeg er enig, jeg havde også ventet..

Anmeld

15. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977

Hvad med at få børn MENS du læser? Ved godt uddannelsen tager længere tid, men så kan du jo stå med 2 børn OG en uddannelse og være 27 år.

Anmeld

15. januar 2011

Jarnsaxa

Du behøver da bestemt ikke vente til efter uddannelsen

Jeg kender en masse, der har fået børn, mens de gik på uni, og ALLE har syntes, det var en fordel. Min egen mor fik mig, mens hun læste, og det har da bare været fedt, for det første fordi hun er ung, og for det andet fordi, at hun så havde meget mere tid til mig, de første år af mit liv..

Jeg er selv i gang med min bachelor, og vi prøver på livet løs at blive gravide. Min uddannelse tager seks år i alt, og jeg kunne da godt finde på at gå på barsel to gange, og så er jeg.. tælle tælle.. 27 når jeg er færdig :p

Og p.s. du får jo et helt ÅRS betalt barsel som studerene, + en helvedes masse forsørgerbidrag

Anmeld

15. januar 2011

Laulund87

Jarnsaxa skriver:

Jeg kender en masse, der har fået børn, mens de gik på uni, og ALLE har syntes, det var en fordel. Min egen mor fik mig, mens hun læste, og det har da bare været fedt, for det første fordi hun er ung, og for det andet fordi, at hun så havde meget mere tid til mig, de første år af mit liv..

Jeg er selv i gang med min bachelor, og vi prøver på livet løs at blive gravide. Min uddannelse tager seks år i alt, og jeg kunne da godt finde på at gå på barsel to gange, og så er jeg.. tælle tælle.. 27 når jeg er færdig :p

Og p.s. du får jo et helt ÅRS betalt barsel som studerene, + en helvedes masse forsørgerbidrag

Anmeld

15. januar 2011

Lise

Jarnsaxa skriver:

ET helt år? Altså, man får 12 ekstra su-klip. Men man kan jo hverken leve eller dø af su...

Man skal i øvrigt tænke på at det er nemt at få en kandidat til at trække ud, hvis man ikke lige synes man kan overskue fire fag på ét semester. Og pludselig tager kandidaten ikke længere kun to år.. tro mig - jeg taler af erfaring. Men hva', man skal jo også bare nå kandidaten inden 5 år

Og så er der jo det, at man nok skal have et arbejde ved siden af, da man jo ikke kan leve af su, så det tager også af ens tid..

Der er selvfølgelig mange der bare flyver igennem og klarer det hele superduper med to unger under armen til eksamen mv., men JEG er ikke en af dem. Så derfor synes jeg man skal tage det med i overvejelserne. Jeg synes det er hårdt at være kandidatstuderende og mor til to små tidsrøvere (=konstant dårlig samvittighed, over for både studie og ungerne). Har dog lige skiftet fuldtidsjob ud med 20 timers job, så håber det bliver bedre nu.

Anmeld

15. januar 2011

Dinna88

SussieThyssen skriver:

NU kan det godt være jeg lyder gammel.
Men når du først er 25 så undrer du dig over hvor tiden blev af, og så vil du heller ikke fortyde, at du har ventet.
Så you go girl...få din uddannelse og få baglandet i orden, så kan du også langt bedre nyde at blive mor, og at være blevet lidt ældre.

Kærligst
Sussie

Jeg havde også bestemt mig for at have uddannelsen først, havde bare ikke lige regnet med at det tog 5 år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.