ET helt år? Altså, man får 12 ekstra su-klip. Men man kan jo hverken leve eller dø af su...
Man skal i øvrigt tænke på at det er nemt at få en kandidat til at trække ud, hvis man ikke lige synes man kan overskue fire fag på ét semester. Og pludselig tager kandidaten ikke længere kun to år.. tro mig - jeg taler af erfaring. Men hva', man skal jo også bare nå kandidaten inden 5 år 
Og så er der jo det, at man nok skal have et arbejde ved siden af, da man jo ikke kan leve af su, så det tager også af ens tid..
Der er selvfølgelig mange der bare flyver igennem og klarer det hele superduper med to unger under armen til eksamen mv., men JEG er ikke en af dem. Så derfor synes jeg man skal tage det med i overvejelserne. Jeg synes det er hårdt at være kandidatstuderende og mor til to små tidsrøvere (=konstant dårlig samvittighed, over for både studie og ungerne). Har dog lige skiftet fuldtidsjob ud med 20 timers job, så håber det bliver bedre nu.
Det kommer an på, hvordan du tager din barsel, der er flere forskellige måder at gøre det på, det står også inde på KU's hjemmeside. Derudover får man forsøgertillæg, man kan tage SU-lån, samt supplerende forsørgerlån. Og så har vi jo også en mand til at tage noget af slæbet, og som jo også bidrager økonomisk. Ja jeg ved ikke med dig, men vi har regnet os frem til, at vi sagtens kan klare det uden at jeg har studiejob (det kan jeg i øvrigt slet ikke pga. en sygdom).
Og ja, selvfølgelig kan en kandidat trække ud, men det er nu immervæk op til én selv, jeg har da da tænkt mig at tage den på normeret tid.
Og med hensyn til tid, så vil jeg da have meget mere tid til mine børn, mens jeg studerer, da jeg har fleksible timer (dvs. meget få undervisningstimer) og selvstudiet kan man jo time, så man ordner det når de er i vuggestue, eller efter de er lagt i seng. Når jeg engang får et fast job, så vil jeg ikke længere bare kunne tage fri, når jeg lyster, eller skyde læsningen til senere, som man jo kan, når man studerer..
Jeg tror, det kommer an på, hvem man er, og hvordan man ser på det. For os tror jeg helt klart, det kommer til at fungere.