Øv.. Min uddannelse kommer til at tage 5 år.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

Dinna88

Jarnsaxa skriver:

Her har du et link til KU's barselsregler. Nu ved jeg ikke, hvor du skal studere, men ellers kan du nok finde din skoles regler på deres hjemmeside: http://studieportal.hum.ku.dk/regler/specialer/barsel/

Ja, det har netop været en fordel fordi de 1) havde mere tid til barnet og 2) var mere fleksible. Som studerende er det jo meget op til dig selv, hvornår og hvor meget, du arbejder. Som fastansat i et job, kan du ikke bare skyde det til senere eller tage fri, når det passer dig.

Men som Lise også siger, så skal man da overveje alle scenarier. For nogle er det lykken at få børn mens man studerer, for andre er det helvede. Så må du jo opveje de forskellige muligheder, der er for begge dele, og overveje, hvad der passer dig bedst

Jeg har netop været derinde, men tak ellers

Og ja det er klart - man kan jo vælge at læse om aftenen når de er puttet, hvis man er i stand til det. Læser man et sted hvor der ikke nødvendigvis er mødepligt (f.eks. uni) så er man jo super fleksibel. Jeg ved ikke hvordan det vil se ud med mødepligt på sprog og kommunikationsuddannelsen, det har jeg ikke tjekket endnu (Læs: jeg har 1½ år endnu, så er ikke kommet så langt)

Og ja - jeg skal selvfølgelig overveje alt omkring det. Jeg vil jo helst uddanne mig inden jeg får børn, men jeg vil bare også gerne være ung (nogle vil måske mene meget ung) når jeg får børn. Jeg vil ikke over de 30, men jeg vil jo også gerne få det første tidligt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Rockertand

Dinna88 skriver:

Hvorfor?

Jeg skal ikke have børn efter jeg er 30, så 25 sniger sig derop  

Måtte lige grine højt for mig selv.....

Jeg var godt og vel over 30, før jeg fik mit første barn, og det helt ideelle i min verden havde været mellem 25-30 år, men sådan blev det så ikke, skulle lige finde drømmemanden først..

Vi kan jo snakkes ved, når du bliver 28, så har du en helt anden holdning til det at få børn omkring de 30, - det er der rigtig mange, der har måttet sande, selvom man synes, at dem på 30 er tussegamle i din alder - men du bliver klogere

Anmeld

15. januar 2011

serinasmor

Jarnsaxa skriver:

Du behøver da bestemt ikke vente til efter uddannelsen

Jeg kender en masse, der har fået børn, mens de gik på uni, og ALLE har syntes, det var en fordel. Min egen mor fik mig, mens hun læste, og det har da bare været fedt, for det første fordi hun er ung, og for det andet fordi, at hun så havde meget mere tid til mig, de første år af mit liv..

Jeg er selv i gang med min bachelor, og vi prøver på livet løs at blive gravide. Min uddannelse tager seks år i alt, og jeg kunne da godt finde på at gå på barsel to gange, og så er jeg.. tælle tælle.. 27 når jeg er færdig :p

Og p.s. du får jo et helt ÅRS betalt barsel som studerene, + en helvedes masse forsørgerbidrag

bare lige en lille info ... du kan kun gå på betalt barsel én gang i dit uddannelsesforløb ... anden gang er for egen regning

Anmeld

15. januar 2011

1977

Profilbillede for 1977
Dinna88 skriver:

Jeg har tænkt på det. Men er kan man så tage fri 1 semester og så begynde igen? Har slet ikke tjekket op på det der

Du kan sagtens holde 1 eller 2 semestre fri for at være på barsel Du får 12 klip ekstra som du selv disponerer over når du har født. Og eftersom du skal på uni/handelshøjskole, så har du kun mødepligt på de obligatoriske fag ( i nogen tilfælde altså). Og du har mere tid hjemme, så dine børn kan få kortere dage.

Anmeld

15. januar 2011

Frøken J.

SussieThyssen skriver:

NU kan det godt være jeg lyder gammel.
Men når du først er 25 så undrer du dig over hvor tiden blev af, og så vil du heller ikke fortyde, at du har ventet.
Så you go girl...få din uddannelse og få baglandet i orden, så kan du også langt bedre nyde at blive mor, og at være blevet lidt ældre.

Kærligst
Sussie

Kan ikke lade være at føle mig truffet, selvom det ikke var din mening

Jeg har valgt at få barn UNDER uddannelse. Det kan man jo godt... Jeg har 9 undervisningstimer om ugen næste semester, som ikke engang er obligatoriske. Har et familiemedlem, som også fik børn under, og hun afleverede bare en diktafon til holdkammeraterne og fik dem til at optage forelæsningerne..

Og man kan godt have baglandet i orden på min alder. Har en mor, der glæder sig meget, svigerforældre, der ikke kan vente på et barnebarn, og som er klar med en hjælpende hånd, og en far, som også vil glæde sig, men som dog nok lige skal over det første chok

Derudover har vi en pæn økonomi, begge med store opsparinger. Vi har sat os ind i al den økonomi, der er forbundet med et barn..

Bare for at sige, at det altså ikke nødvendigvis er en dårlig ting ikke at vente.

Anmeld

15. januar 2011

Lise

Rockertand skriver:

Vi kan jo snakkes ved, når du bliver 28, så har du en helt anden holdning til det at få børn omkring de 30, - det er der rigtig mange, der har måttet sande, selvom man synes, at dem på 30 er tussegamle i din alder - men du bliver klogere

Hehe, jeg turde ikke skrive det ...

Anmeld

15. januar 2011

Dinna88

Måtte lige grine højt for mig selv.....

Jeg var godt og vel over 30, før jeg fik mit første barn, og det helt ideelle i min verden havde været mellem 25-30 år, men sådan blev det så ikke, skulle lige finde drømmemanden først..

Så griner jeg da lige højt tilbage. 

Jeg kommer ikke til at ændre min holdning. Jeg mener bestemt ikke at en på 30 år er en gammelperson - overhovedet! Jeg ønsker blot at have en vis alder i forhold hvor gammel jeg er når mit barn så f.eks. er 20 år gammel. Så nej - jeg ændrer ikke min holdning. For den har intet at gøre med at være en "gammel mor" eller en "ung mor" når barnet fødes. Men vi kan da sagtens snakkes ved til den tid!

Anmeld

15. januar 2011

Dinna88

Jeanne skriver:

Du kan sagtens holde 1 eller 2 semestre fri for at være på barsel Du får 12 klip ekstra som du selv disponerer over når du har født. Og eftersom du skal på uni/handelshøjskole, så har du kun mødepligt på de obligatoriske fag ( i nogen tilfælde altså). Og du har mere tid hjemme, så dine børn kan få kortere dage.

Ahh, det er smart jeg må lige tjekke op på det med mødepligt osv. Tak for hjælpen! 

Anmeld

15. januar 2011

SussieThyssen

Secrets skriver:

Kan ikke lade være at føle mig truffet, selvom det ikke var din mening

Jeg har valgt at få barn UNDER uddannelse. Det kan man jo godt... Jeg har 9 undervisningstimer om ugen næste semester, som ikke engang er obligatoriske. Har et familiemedlem, som også fik børn under, og hun afleverede bare en diktafon til holdkammeraterne og fik dem til at optage forelæsningerne..

Og man kan godt have baglandet i orden på min alder. Har en mor, der glæder sig meget, svigerforældre, der ikke kan vente på et barnebarn, og som er klar med en hjælpende hånd, og en far, som også vil glæde sig, men som dog nok lige skal over det første chok

Derudover har vi en pæn økonomi, begge med store opsparinger. Vi har sat os ind i al den økonomi, der er forbundet med et barn..

Bare for at sige, at det altså ikke nødvendigvis er en dårlig ting ikke at vente.

Har heller ikke sagt at man nødvendigvis SKAL vente..har bare sagt et det er en god ide.
Men ved jo ikke om man er en af de, der bliver hårdt ramt af både det ene eller det andet under sin graviditet, og så måske må springe fra sin udd, hvilket jo er utroligt ærgerligt.
Men igen, det er jo et valg man tager, og blot en tanke og et godt råd

Anmeld

15. januar 2011

mor-til-vanessa

jeg er uddannet frisør.

jeg er lige begyndt at læse på hf og jeg synes det er så fedt. jeg har så meget mere tid med min datter, da jeg har korte dage. hvis jeg arbejde som frisør nu, ville det hedde 4 hverdage 9-17.30 og hver lørdag, så det er da langt federe at studere og have små børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.