Ville I føle jer udnyttet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Men hvordan skal jeg lige tackle det?
Skal jeg være ligeglad, eller skal jeg give ham et møgfald eller hvordan?

Hvorfor i alverden forære en ekskæreste 1000 kr? Han er vel et voksent menneske, der kan tage vare på sig selv - hvis han ikke kan, så skal han ikke investere i et hus.

Du skal lade være med at være mor for ham og lade ham passe sig selv i forhold til økonomiske spørgsmål, og så skal du i øvrigt bare se at komme videre med dit liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Aves.

Anonym skriver:

...Hvis I i sidste weekend havde foræret en eks-kæreste 1000kr. til ting til hans nye hus, fordi han klager over at han ingen penge har, og at han prøver at køre lånet ned osv, og at han så nu, weekenden efter, er taget på druk? (Info fra facebook)

Oveni det havde vi en aftale om at han skulle ringe idag, da jeg gerne vil fortælle ham noget, som har holdt mig vågen i mange nætter, og kl. halv fire skriver han at han ringer så snart han kommer hjem fra arbejde... Kl. halv otte har han stadig ikke ringet, så jeg prøver at ringe op, men sørme så om telefonen ikke er blevet slukket?

Hvordan ville I reagere hvis det var jer der fik den behandling? Ville I føle jer udnyttet eller ville I bare trække på skulderne?

Jeg ville vide jeg var udnyttet,...men jeg ville aldrig give en x 1000 kr..eller nogen anden..

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

o1Mutte skriver:

Altså du har jo selv valgt at forære ham pengene, at han så ikke bruger dem på det du regnede med er da svinsk af ham. Men syntes ikke ligefrem du skal give ham et møgfald. Jeg ville nok mere forklare ham at det ikke var for sjov at han fik de penge, og at det er aller sidste gang han skal regne med hjælp fra din side.

Jeg havde nok valgt at give ham et gavekort til jysk istedet for penge

Det var faktisk over via et gavekort til IKEA, jeg valgte at give ham pengene. Vi var afsted sammen, og da han stod og manglede en hel masse spurgte han om jeg kunne spæde lidt ekstra i, og det kunne jeg godt. Det endte med 1000kr. alt i alt.

Så det er mere princippet i at han ikke har råd til de ting han SÅ GERNE VILLE HAVE i Ikea, men har masser af råd til at gå i byen i denne weekend.

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvorfor i alverden forære en ekskæreste 1000 kr? Han er vel et voksent menneske, der kan tage vare på sig selv - hvis han ikke kan, så skal han ikke investere i et hus.

Du skal lade være med at være mor for ham og lade ham passe sig selv i forhold til økonomiske spørgsmål, og så skal du i øvrigt bare se at komme videre med dit liv.

Jeg synes ikke jeg leger mor - Jeg synes jeg hjælper en bekendt/ven i nød.

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Pena skriver:

Mht de penge, så bør der være en plan for hvornår du får pengene retur, og hvis det overholdes kan du ikke blande dig i hvad han ellers bruger sine penge til.

Mht at du ville tale med ham og han ikke overholder det, så må du tænke på I er gået fra hinanden, så du har ikke længere "krav" på at han skal tale med dig. Mænd har generelt svært ved disse snakke, og garanteret for han bare ikke har lyst til snakken.

Ja gu er han da træls. Jeg ved da ikke hvor mange gange jeg har haft lyst til at ruske de mænd, men vil han ikke, så er det sådan det er. Jeg synes du skal lægge ham fuldstændig bag ham. Sige fuck de 1000 kr og så move on. Det tror jeg din stolthed vil have det bedst med.

Hilsen mig, som ikke selv kan efterleve dette råd.

Jeg synes heller ikke jeg sætter krav til at han skal lægge øre til mig.
Jeg skrev igår at jeg havde noget på hjertet, om han ville høre på mig. Han svarer at han vil ringe imorgen (idag)
Idag skriver han at han ringer så snart han kommer hjem - Intet er sket, og telefonen er nu slukket!

Det har ikke noget at gøre med at pengene skal retur, det har noget at gøre med at jeg faktisk fik rigtig ondt af ham, da vi stod ude i Ikea, og han ikke have råd til det han virkelig manglede, så alt i alt, måtte jeg af med 1000kr. så han kunne få det han ville.

Og nu er han så på druk - Princippet i at han spørger mig om penge til nødvendigheder, og muligvis binder mig en historie på ærmet over hvor galt det står til, og en uge efter er han på druk - Hvordan kan han have råd til det, når han for en uge siden ikke have råd til det andet?

Anmeld

14. januar 2011

Pena

Anonym skriver:

Jeg synes heller ikke jeg sætter krav til at han skal lægge øre til mig.
Jeg skrev igår at jeg havde noget på hjertet, om han ville høre på mig. Han svarer at han vil ringe imorgen (idag)
Idag skriver han at han ringer så snart han kommer hjem - Intet er sket, og telefonen er nu slukket!

Det har ikke noget at gøre med at pengene skal retur, det har noget at gøre med at jeg faktisk fik rigtig ondt af ham, da vi stod ude i Ikea, og han ikke have råd til det han virkelig manglede, så alt i alt, måtte jeg af med 1000kr. så han kunne få det han ville.

Og nu er han så på druk - Princippet i at han spørger mig om penge til nødvendigheder, og muligvis binder mig en historie på ærmet over hvor galt det står til, og en uge efter er han på druk - Hvordan kan han have råd til det, når han for en uge siden ikke have råd til det andet?

Jeg kan sagtens følge dig i alt hvad du skriver. Men desværre som din overskrift spørger; ja så tror jeg jeg ville føle mig udnyttet.

Og det er også derfor jeg skriver at du bør, af hensyn til dig selv, glemme alt om ham, og ikke forvente mere fra hans side. For jeg tror ikke han har tænkt sig at vise dig megen respekt.

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Pena skriver:

Jeg kan sagtens følge dig i alt hvad du skriver. Men desværre som din overskrift spørger; ja så tror jeg jeg ville føle mig udnyttet.

Og det er også derfor jeg skriver at du bør, af hensyn til dig selv, glemme alt om ham, og ikke forvente mere fra hans side. For jeg tror ikke han har tænkt sig at vise dig megen respekt.

Jeg har bare sådan lyst til at spørge ham hvad fanden han regner mig for at være efterhånden, siden jeg fortjener det her?

Jeg har gjort alt hvad der stod i min magt, for at hjælpe ham.
Har lige selv købt nyt spisebord, og istedet for at sælge det jeg havde i forvejen, så spørg jeg om han ikke vil have det, da han nok mangler det mere end jeg mangler pengene for det, og jo det vil han da gerne...
Hvad skal jeg mere gøre for at få hans respekt, eller for at han værdsætter mig for de ting jeg gør for ham?

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Pena skriver:

Ej ovenstående lød forkert...

hm... Hvad er det jeg gør FORKERT siden jeg ikke fortjener hans respekt, eller fortjener at blive værdsat for de ting jeg gør?

Anmeld

15. januar 2011

Pena

Anonym skriver:

Jeg har bare sådan lyst til at spørge ham hvad fanden han regner mig for at være efterhånden, siden jeg fortjener det her?

Jeg har gjort alt hvad der stod i min magt, for at hjælpe ham.
Har lige selv købt nyt spisebord, og istedet for at sælge det jeg havde i forvejen, så spørg jeg om han ikke vil have det, da han nok mangler det mere end jeg mangler pengene for det, og jo det vil han da gerne...
Hvad skal jeg mere gøre for at få hans respekt, eller for at han værdsætter mig for de ting jeg gør for ham?

Taget i betragtning af at i er gået fra hinanden, så tror jeg du skal spørge dig selv om hvorfor du gerne vil gøre noget for at få hans respekt? Burde du ikke bare lade ham sejle sin egen sø. Selvfølgelig må man gerne hjælpe hinanden, især hvis man er skiltes som venner, men jeg synes jo virkelig han har vist at han IKKE har respekt for dig og din hjælp, og så tror jeg det er vigtigt for dig at du siger stop. NU.

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

Pena skriver:

Taget i betragtning af at i er gået fra hinanden, så tror jeg du skal spørge dig selv om hvorfor du gerne vil gøre noget for at få hans respekt? Burde du ikke bare lade ham sejle sin egen sø. Selvfølgelig må man gerne hjælpe hinanden, især hvis man er skiltes som venner, men jeg synes jo virkelig han har vist at han IKKE har respekt for dig og din hjælp, og så tror jeg det er vigtigt for dig at du siger stop. NU.

Det er bare SÅ meget lettere sagt end gjort!
Jeg er slet ikke typen der bare skubber folk væk.
derimod er jeg typen som tilgiver og tilgiver og tilgiver, og giver og giver og giver, og får meget sjældent noget tilbage.
Men lige netop ved ham, havde jeg sgu regnet med at han var lidt klogere end det der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.