nu det ikke for at være ubehøvlet... men du ved jo ikke hvad jeg er ved at uddanne mig til og hvor høj en løn jeg vil få... læser til tandlæge og er færdig om et års tid... gennemsnitslønnen for en nyuddannet tandlæge ligger på omkring de 50.000 kr om måneden, så tror nu egentlig nok at min datter og jeg skal klare den... 
Jeg ved at jo højere løn jo mere "rammes" du..har en veninde der tjener omkring det du gør og ja, hun klarer sig da men hun får ingen tilskud...andet end de der 1100kr pr. barn hver tredje måned, så hendes rådighedsbeløb er ikke højere end dem der tjener en del mindre...hun bor til leje, kunne dog købe men det er ikke så let i Kbh som enlig og ville ikke give hende mere at leve for...så en lejebolig uden boligsikring og uden tilskud til pasning det gør at hun skal tjene en god sjat og med hendes topskat er det sgu rigtig mange mange penge...jeg synes det er sørgeligt at højtlønnede skal straffes og at faderen ikke betaler sin del
Men altså boligsikring på eks. 3300kr og fripasning som let kan udgøre 4000kr så skal der altså tjenes godt ind udover den større studiegæld mange med højere løn har(længere uddannelse)...men hvad, så kan vi enlige da glædes over at på bundlinien er der ikke meget forskel på om man får kh eller er læge (groft sagt.
)og det passer jo sådan en skabshippie som mig meget godt..
Anmeld