Rådighedsbeløb som alenemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Hold kæft det ku være fedt med så 'mange' penge. Når alt er betalt har jeg 500 til resten a mdr. bleer, fest, tøj og ikke mindst mad

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2011

Anonym

louisevouis :

HVORDAN kan du dog leve for 500 til div, PLUS mad?

Det kan man da ikke,?

Bleer er dyre.. ?

Bliver helt forskrækket.. alles situationer er så individuelle.. tænk hvis jeg selv blev alene mor.. man kan jo aldrig garantere at kærligheden vare ved..

Et smil fra mig

Anmeld

16. januar 2011

Amelia<3

Kunne godt tænke mig at høre jer der er alene med et barn, hvad jeres rådighedsbeløb er på, og om du føler det er passende, stramt eller rigeligt?

Synes det er svært lige umiddelbart at finde ud af hvad man som alenemor vil bruge pr mdr. Vil nødig sidde for stramt i det.

Hej. Er det mening at du skal være anonym eller skal man kunne se dit navn. Ellers er det godt nok min mob der driller. For når jeg ser din indlæg på forside så står der anonym men når jeg går ind under din debat så kan jeg godt se hvem du er. Er bare lidt forvirret.

Anmeld

17. januar 2011

Vinker

Amelia<3 skriver:

Hej. Er det mening at du skal være anonym eller skal man kunne se dit navn. Ellers er det godt nok min mob der driller. For når jeg ser din indlæg på forside så står der anonym men når jeg går ind under din debat så kan jeg godt se hvem du er. Er bare lidt forvirret.

Hej. Jeg har ikke lavet dette som et ano. indlæg ;)

Anmeld

17. januar 2011

sr

jeg er enlig mor på su. har lidt under 10.000 udbetalt i su alene, derudover tager jeg su lån hvilket giver ydeligere 4000. derudover får jeg boligstøtte 3200, bidrag fra faren 1200 og børnefamilie ydelse + ordinært og ekstraordinært tilskud hver 3 måned på ca 6700... når alle mine regninger er betalt og man dividere børnepengene ud har jeg næsten 10.000 til mig og min datter om måneden... jeg syntes overhovedet ikke vi sidder hårdt i det. kunne selvfølgelig godt undlade su lånet, men nyder at jeg ikke skal vende hver en 5 øre og at jeg har mulighed for at spare op til uforudsete udgifter osv...  håber du kunne bruge mit svar :-) jeg har selvfølgelig også friplads til min datter... så jeg har ingen problemer med at være alene og få det til at hænge sammen...

Anmeld

17. januar 2011

Mor Til Julie<3

Vinker skriver:

Kunne godt tænke mig at høre jer der er alene med et barn, hvad jeres rådighedsbeløb er på, og om du føler det er passende, stramt eller rigeligt?

Synes det er svært lige umiddelbart at finde ud af hvad man som alenemor vil bruge pr mdr. Vil nødig sidde for stramt i det.

Her har mig og min datter 6000kr om måneden ...
Hvor jeg har sagt jamen, 1500kr om ugen til alt ...
og der er ingen af os lige pt der står og mangler hverken tøj eller bleer til min datter ...
og det er når alt er blevet betalt ... Så har vi 6000 om måneden ....

Anmeld

17. januar 2011

Aves.

trasmussen skriver:

jeg er enlig mor på su. har lidt under 10.000 udbetalt i su alene, derudover tager jeg su lån hvilket giver ydeligere 4000. derudover får jeg boligstøtte 3200, bidrag fra faren 1200 og børnefamilie ydelse + ordinært og ekstraordinært tilskud hver 3 måned på ca 6700... når alle mine regninger er betalt og man dividere børnepengene ud har jeg næsten 10.000 til mig og min datter om måneden... jeg syntes overhovedet ikke vi sidder hårdt i det. kunne selvfølgelig godt undlade su lånet, men nyder at jeg ikke skal vende hver en 5 øre og at jeg har mulighed for at spare op til uforudsete udgifter osv...  håber du kunne bruge mit svar :-) jeg har selvfølgelig også friplads til min datter... så jeg har ingen problemer med at være alene og få det til at hænge sammen...

Bliver bare hårdt for dig når du skal til at arbejde og mister en del i forhold til det du har nu..

Anmeld

17. januar 2011

sr

Eva. skriver:

Bliver bare hårdt for dig når du skal til at arbejde og mister en del i forhold til det du har nu..

nu det ikke for at være ubehøvlet... men du ved jo ikke hvad jeg er ved at uddanne mig til og hvor høj en løn jeg vil få... læser til tandlæge og er færdig om et års tid... gennemsnitslønnen for en nyuddannet tandlæge ligger på omkring de 50.000 kr om måneden, så tror nu egentlig nok at min datter og jeg skal klare den...

Anmeld

17. januar 2011

Aves.

nu det ikke for at være ubehøvlet... men du ved jo ikke hvad jeg er ved at uddanne mig til og hvor høj en løn jeg vil få... læser til tandlæge og er færdig om et års tid... gennemsnitslønnen for en nyuddannet tandlæge ligger på omkring de 50.000 kr om måneden, så tror nu egentlig nok at min datter og jeg skal klare den...

Jeg ved at jo højere løn jo mere "rammes" du..har en veninde der tjener omkring det du gør og ja, hun klarer sig da men hun får ingen tilskud...andet end de der 1100kr pr. barn hver tredje måned, så hendes rådighedsbeløb er ikke højere end dem der tjener en del mindre...hun bor til leje, kunne dog købe men det er ikke så let i Kbh som enlig og ville ikke give hende mere at leve for...så en lejebolig uden boligsikring og uden tilskud til pasning det gør at hun skal tjene en god sjat og med hendes topskat er det sgu rigtig mange mange penge...jeg synes det er sørgeligt at højtlønnede skal straffes og at faderen ikke betaler sin del

Men altså boligsikring på eks. 3300kr og fripasning som let kan udgøre 4000kr så skal der altså tjenes godt ind udover den større studiegæld mange med højere løn har(længere uddannelse)...men hvad, så kan vi enlige da glædes over at på bundlinien er der ikke meget forskel på om man får kh eller er læge (groft sagt. )og det passer jo sådan en skabshippie som mig meget godt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.