Rådighedsbeløb som alenemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Jeg troede du havde disse penge med i dit budget...så kan du jo sagtens..altså det er 1200 om md. fra faderen og så ellers omkring 3000kr i børnefamilieydelse og det ekstra tilskud.. det giver det giver over 5000kr så.. men det er sgu også et fint beløb du har hvis der oveni de 6000kr kommer 1200kr fra faderen og 2500kr i børnefamilieydelse-...wauw....næsten 10,000 kr at leve for som enlig mor hver måned...det er sgu godt gået..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Carina1977

Vinker skriver:

Kunne godt tænke mig at høre jer der er alene med et barn, hvad jeres rådighedsbeløb er på, og om du føler det er passende, stramt eller rigeligt?

Synes det er svært lige umiddelbart at finde ud af hvad man som alenemor vil bruge pr mdr. Vil nødig sidde for stramt i det.

Jeg er alene-mor med en dreng på 10 år, og jeg har et rådighedsbeløb på 4000 kr. i måneden + børnepengene hver 3. måned på ca. 5200 kr. Jeg synes vi klarer os fint for det.

Anmeld

14. januar 2011

*Sofie*

Hej med dig

Jeg er studerende og alene med min datter. 
Jeg får 5000 ind på rådighedskontoen hver måned. Vi bor i en billig leje-lejlighed og få en god sjat boligstøtte. Jeg får ikk SU-lån, og størstedelen af børnepengene (dem som kommer hver 3. måned) er ikk med i mit budget.
Jeg er meget tilfreds med min situation   

Anmeld

14. januar 2011

eElak

Hejsa... 

Jeg er nok den som må lege bundskraber i denne tråd indtil videre.. 

Jeg har sådan ca 1500 kroner om måneden i rådighedsbeløb. 

Med det mener jeg penge til mad, tøj, legetøj, bleer osv osv... Altså det som man bruger i dagligdagen, som ikke betales som en regning.

Min løn er sådan set ok, mit problem er at jeg sidder i en DYR lejlighed (husleje lidt over 8000 kroner), og ikke har udsigt til nogen mindre/billigere pt..

Synes det er lidt til grin at boligselskabet ikke vil lade mig flytte i en 3'er til det mindre, før jeg har boet her 2 år, når nu de 4værelses - som jeg bor i - er mega eftertragtede...

Jeg håber dog på at få arbejde efter min læretid, som giver noget mere i lønposen.. selvom det betyder at jeg så mister noget af boligsikringen og fripladsen, så må det stadig give mig flere penge mellem hænderne end jeg har nu... 

Jeg klarer de store udgifter (indtil videre cykel og seng) ved at søge legater... :-S

Anmeld

15. januar 2011

Vinker

Skønt at høre fra så mange. Kan høre at det er meget forskelligt hvad folk har at leve for.

Når jeg skriver rådighedsbeløb så er det det beløb jeg har når alle de faste udgifter er betalt og børnepenge, boligstøtte osv er regnet med.

Nu er det udfra lidt usikre oplysninger, men min bankdame har givet mig et rådighedsbeløb på 6400kr så udfra det I skriver så er det vidst meget fint.

Anmeld

15. januar 2011

wamse

Her er rådighedsbeløbet på 2500 i måneden til 3 personer. Den er lidt højere når der kommer børnefamilieydelse, men ikke ret meget, da de fleste af pengene går til de større regninger.

Anmeld

15. januar 2011

LIZO

du skal huske du kan få bolig sikring.. det bliver udregent efter hva du tjener og huslejen. oven i børnepengene får man et tillæg på 1500 kr vist nok og så er det biraget fra faren på 1100 kr. så kan du søge friplads til n e.

Anmeld

15. januar 2011

Vinker

LIZO skriver:

du skal huske du kan få bolig sikring.. det bliver udregent efter hva du tjener og huslejen. oven i børnepengene får man et tillæg på 1500 kr vist nok og så er det biraget fra faren på 1100 kr. så kan du søge friplads til n e.

Alt dette er der taget højde for inden rådighedsbeløbet med udregnet ;)

Anmeld

15. januar 2011

Aves.

Vinker skriver:

Alt dette er der taget højde for inden rådighedsbeløbet med udregnet

Det lyder som et fint rådighedbeløb til to mennesker...det er da højere end det banken sætter til et barn og en voksen...men hvor stort forbrug har du...for at have meget til forbrug er jo ikke det samme som at det er nok..

Anmeld

15. januar 2011

Low

Altså jeg får 9500kr efter skat på KH. Jeg fårogså tilskud hver 3 månede på ca 6000kr(skattefrit). Jeg synes ikke jeg sidder stramt i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.