Rådighedsbeløb som alenemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Aves.

Jeps.. jeg klager ikke..

jeg kommer da også til at gå ned i indtægt når jeg skal i praktik i forbindelse med pædagog semi, men det skal nok gå...

Havde et par mdr sidste sommer hvor vi ikke havde så meget.. Det handler bare om at være kreativ..

Ja, så har du kun 1000kr at leve for, det synes jeg er flot hvis du kan. Men husk du kan søge et tilskud på 1500kr der kommer med børnefamilieydelsen der hver tredje måned..og husk at du kommer til at gå to mdr,.uden indkomst så spar lidt op til de måneder, de er hårde.. heldigvis er der børnepenge der omkring, hvis ikke de er medregnet..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Ja, så har du kun 1000kr at leve for, det synes jeg er flot hvis du kan. Men husk du kan søge et tilskud på 1500kr der kommer med børnefamilieydelsen der hver tredje måned..

arhh tror nu jeg har lidt mere at leve for.. Har ingen bil osv at betale af på, da den er betalt osv...
Jeg vil da søge de ekstra penge ved kommunen... Takker..

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Ja, så har du kun 1000kr at leve for, det synes jeg er flot hvis du kan. Men husk du kan søge et tilskud på 1500kr der kommer med børnefamilieydelsen der hver tredje måned..og husk at du kommer til at gå to mdr,.uden indkomst så spar lidt op til de måneder, de er hårde.. heldigvis er der børnepenge der omkring, hvis ikke de er medregnet..

De par mdr klare jeg nok også...

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

frk Jensen skriver:

arhh tror nu jeg har lidt mere at leve for.. Har ingen bil osv at betale af på, da den er betalt osv...
Jeg vil da søge de ekstra penge ved kommunen... Takker..

Hvis du har 6000kr  nu og mister 4200kr i løn og omkring 1000kr i su, så er du da nede på 1000kr... du fik ikke de sidste med kan jeg se, skrev bare at du skal gå to mdr. uden penge, så husk at spare eller bruge børnepengene fra juli hvis ikke de er medregnet..

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Hvis du har 6000kr  nu og mister 4200kr i løn og omkring 1000kr i su, så er du da nede på 1000kr... du fik ikke de sidste med kan jeg se, skrev bare at du skal gå to mdr. uden penge, så husk at spare eller bruge børnepengene fra juli hvis ikke de er medregnet..

Tja.. Men jeg er nu ret sikker på at jeg godt kan få det til at hænge sammen..

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

frk Jensen skriver:

Tja.. Men jeg er nu ret sikker på at jeg godt kan få det til at hænge sammen..

Ok..det er sgu flot med under 1500kr med det tilskud du kan få..jeg synes det er virkelig urimeligt at man ikke kan tage lån når man er i praktik...jeg synes det er pisse hårdt.

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Ok..det er sgu flot med under 1500kr med det tilskud du kan få..jeg synes det er virkelig urimeligt at man ikke kan tage lån når man er i praktik...jeg synes det er pisse hårdt.

Men det er jo kun i 6 mdr man er i praktik ikke?

Så kunne man jo evt 6 mdr inden man ved at man skal i praktik, lægge 1000 -1500 kr tilside hver måned, til når tiden kommer til praktikken. Så har jeg da allerede 3000 kr + bp fra eks og bp hver 3 måned.
Det kræver da at man skal se til fremad i tiden...

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

frk Jensen skriver:

Men det er jo kun i 6 mdr man er i praktik ikke?

Så kunne man jo evt 6 mdr inden man ved at man skal i praktik, lægge 1000 -1500 kr tilside hver måned, til når tiden kommer til praktikken. Så har jeg da allerede 3000 kr + bp fra eks og bp hver 3 måned.
Det kræver da at man skal se til fremad i tiden...

Jo jo..men troede du havde regnet alt ind i de 6000kr du nævnte...hvis du kan spare op er det da klart det nemmeste..jeg synes ikke man kan tale om KUN 6 mdr. jeg synes det er lang tid og så endda af to omgange, men jeg har også tre børn som jo kræver noget andet end et lille barn..

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Jo jo..men troede du havde regnet alt ind i de 6000kr du nævnte...hvis du kan spare op er det da klart det nemmeste..jeg synes ikke man kan tale om KUN 6 mdr. jeg synes det er lang tid og så endda af to omgange, men jeg har også tre børn som jo kræver noget andet end et lille barn..

de 6000 er til mad, tøj, benzin osv.. og til opsparing..

Jamen på de 2 * 6 mdr kommer der også bp to gange... og bidraget fra fædre..

altså... Min søn går absolut ikke i det dyre tøj... Det er ikke nødvendigt for en på 2 år eller når man er ti. Det kan vel piftes lidt op.. Går ikke på kompromi med flyverdragter og sko.. Det koster, men det ved man jo at det kommer HVERT eneste år..

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

frk Jensen skriver:

de 6000 er til mad, tøj, benzin osv.. og til opsparing..

Jamen på de 2 * 6 mdr kommer der også bp to gange... og bidraget fra fædre..

altså... Min søn går absolut ikke i det dyre tøj... Det er ikke nødvendigt for en på 2 år eller når man er ti. Det kan vel piftes lidt op.. Går ikke på kompromi med flyverdragter og sko.. Det koster, men det ved man jo at det kommer HVERT eneste år..

Jeg troede du havde disse penge med i dit budget...så kan du jo sagtens..altså det er 1200 om md. fra faderen og så ellers omkring 3000kr i børnefamilieydelse og det ekstra tilskud.. det giver det giver over 5000kr så.. men det er sgu også et fint beløb du har hvis der oveni de 6000kr kommer 1200kr fra faderen og 2500kr i børnefamilieydelse-...wauw....næsten 10,000 kr at leve for som enlig mor hver måned...det er sgu godt gået..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.