Rådighedsbeløb som alenemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.938 visninger
38 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2011

Vinker

Kunne godt tænke mig at høre jer der er alene med et barn, hvad jeres rådighedsbeløb er på, og om du føler det er passende, stramt eller rigeligt?

Synes det er svært lige umiddelbart at finde ud af hvad man som alenemor vil bruge pr mdr. Vil nødig sidde for stramt i det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

afrobabies

Vinker skriver:

Kunne godt tænke mig at høre jer der er alene med et barn, hvad jeres rådighedsbeløb er på, og om du føler det er passende, stramt eller rigeligt?

Synes det er svært lige umiddelbart at finde ud af hvad man som alenemor vil bruge pr mdr. Vil nødig sidde for stramt i det.

Jeg kan få det til at passe for det meste, men det er hårdt lige nu, der er kontoen på minus, men jeg håber at det bliver bedre, når jeg lige får den næste omgang børnepenge

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

Vinker skriver:

Hvor meget vil du have at leve for, har du regnet det ud? siger man ikke 4000kr pr. voksen og 15-2000kr pr. barn. Men det kommer jo an på hvad dit forbrug er? Jeg har levet meget skrabet i praktik, man mister som enlig mange penge. Men jeg er også god til at sætte mit forbrug ned og desværre også op når der er penge.

Men det handler jo om hvordan du kan og vil leve. Jeg lever så jeg har mest muligt til hverdagen, for det er trods alt der vi lever, men jeg bliver jo nok fattigere når jeg ikke er på su mere og skal arbejde...ulogisk men sådan er det heldigvis har jeg ikke de store udgifter så har det nok bedre end mange men vi er ikke rige.

Anmeld

14. januar 2011

SHERO

Nu er min barsel lige slut og starter på SU (eller er startet) men holder ferie fra arbejdet, så får dobbeltløn næste gang også...

På barselsdagpenge synes jeg det hang fint sammen, manglede ikke noget, og følte ikke mit budget stramt. Bor billigt så det hjælper selvfølgelig på det, havde ca. 5300 (+ børnebidrag og børnefamilie ydelsen) efter de faste udgifter var betalt.. Og det kan vi sagtens klare os for. Mister ca. 1500-2000 nu hvor jeg går på SU men tror nu stadig på det sagtens kan køre rundt...

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Jeg tror vi har ca 6000 kr til "os selv" hver måned.. Vi er 1 voksen og 1 barn

Det er efter alt er betalt. Husleje, vand, varme, el, bil+ forsikring, tlf osv..

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

frk Jensen skriver:

Jeg tror vi har ca 6000 kr til "os selv" hver måned.. Vi er 1 voksen og 1 barn

Det er efter alt er betalt. Husleje, vand, varme, el, bil+ forsikring, tlf osv..

Det er sgu en god slat penge....har du en god løn..

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Det er sgu en god slat penge....har du en god løn..

næhhh...jeg er på su.. Jeg vil bare have råd til det jeg nu vil...

Spare også en del af dem op til sommerferien..

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

frk Jensen skriver:

næhhh...jeg er på su.. Jeg vil bare have råd til det jeg nu vil...

Spare også en del af dem op til sommerferien..

Ok...så er det med lån..ja, så har du også på den rigtige side af 12.000 udbetalt og max tilskud til pasning og max boligsikring... men du bliver så også fattigere når du skal arbejde..

Anmeld

14. januar 2011

mor-til-vanessa

Vinker skriver:

jeg tror nok jeg er oppe på 3000 pr.md til mad og bleer, måske under. jeg synes det er fint. vi mangler intet.

jeg har ikke medregnet børnefamilie yddelsen, så når den kommer, så bliver der købt tøj og ting vi mangler

Anmeld

14. januar 2011

frk Jensen

Eva. skriver:

Ok...så er det med lån..ja, så har du også på den rigtige side af 12.000 udbetalt og max tilskud til pasning og max boligsikring... men du bliver så også fattigere når du skal arbejde..

Jeps.. jeg klager ikke..

jeg kommer da også til at gå ned i indtægt når jeg skal i praktik i forbindelse med pædagog semi, men det skal nok gå...

Havde et par mdr sidste sommer hvor vi ikke havde så meget.. Det handler bare om at være kreativ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.