Hvorfor ikke spørge først??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hej Piger..

Jeg har brug for et lille råd..

Jeg har en veninde som er blevet gravid med hendes andet barn.. Ved den første havde hun en gammel brugt autostol som skulle spændes fast med selen..
Vi var så derover den anden dag, og de fortalte at de var gravide, vi blev jo selvfølgelig glad på deres vejne.. MEN da vi så skulle hjem med vores barn siger hun pludselig: Skat, vi låner da bare Bib og Bib's (vores) autostol den er jo mere smart end vores, når den nu har den base..
Jeg nåede slet ikke og sige noget, for hun havde jo allerede regnet ud at når vores barn ikke kan side i den mere, så skal hun føde..

Problemet er bare at vi købte en splinter ny autostol til 2000 kr da vores barn blev født, og vi har ikke særlig meget lyst til og låne den ud, da vi gerne selv vil have flere børn, og vi ønsker ikke at andre skal slide på vores ting inden vi selv er færdig med og bruge dem..

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få det sagt til hende, at vi ikke vil låne den ud, for jeg ved hun bliver skide sur..

Og hvis du ikke kan sige det ansigt til ansigt... Skriv en SMS.. Så kan hun skumme for sig selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Nogle gange i livet, må man lære, ikke at være konfliktsky søde..og hvis hun ikke kan tage det til sig på en pæn måde, så er hun slet ikke værdig til at være din veninde.
Så i virkeligheden, så skulle du måske bare lade det glide ud, det venskab.
Eller lade din mand håndtere det
Men ellers, så kan du jo sige til hende, at jo..selvfølgelig tror du, at hun vil passe på den, men...du vil altså gerne have din autostol til jeres egne børn, så der er ikke nogen, der skal låne den.
Du må trække vejret dybt og trække din grænse..og så vil du også have det meget bedre bagefter.

Puha synes bare ikke altid det er sjovt at tage tyren ved horne, men det er nok mere fordi jeg selv er bange for at blive overrumplet..

Tror jeg lader som om jeg har glemt hvad hun har sagt, og når vi skifter stol, bliver den pakket på loftet..

Anmeld

14. januar 2011

slettet_7530

Du afventer og ser om hun overhovedet spørger når den tid kommer

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

Ikke for at være led, men det kan da ikke være jeres hovedpine. skal i så gå ud og købe en ny, hvis den ikke virker mere til jeres børn .. ? fordi hun os slider på den.. hvis man ikke ville låne den ud, så er man da ikke smålig eller ?

Jo åbenbart..

Jeg må bare holde på at jeg ikke vil låne den ud, for jeg gider ihvertfald ikke ud og ofre 2000 igen.. Det er dyrt og få første barn og forhåbentlig billigere og få nr 2..

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Jeg kan godt forstå dig... Du ringer bare og siger at de ikke kan låne den/dem da i skal have flere børn... Du ønsker ikke at andre slider på dem før du er færdig med at få børn... Og at hun selv må købe en hvis hun ønsker en som din...

INGEN får lov at låne vore ting før vi er færdige med at få børn... Så kan de blive sure/vrede og hys... Det rager mig en høstblomst... Ikke mit problem at de ikke kan administrere deres penge, så der er råd til nyt... Mine ting købt for mine penge...

Havde en venninde (ex venninde) der ved vi har det meste stående, da vi i en af graviditeterne mistede meget sent... Så nu mente hun at hun kunne låne vore møbler, det var jo ikke engang sikkert at vi selv kom til at bruge dem mente hun... Og hun gik amok da jeg sagde nej... Hun havde ingen penge og havde ikke lyst til at købe brugt... Jeg sagde at så når vi endelig fik, så havde jeg købt nyt, men skulle spises af med at det var brugt fordi hun lige skulle bruge 3000kr til ekstensions i stedet for at købe ting til den lille... Jamen hun havde jo regnet med at kunne låne vores ting... Her kommer så min bedste sætning her... HAR DU SPURGT OM DET??? Nej det burde ikke være nødvendigt med en venninde... Jo sagde jeg, for læs mine læber: SVARET ER NEJ OG DET BLIVER VED ET NEJ... Hun pakkede sit lort i tasken og det er så sidste gang jeg så hende og en del af resten af vennerne... For jeg kunne jo godt låne hende tingene... Jeg var jo bare jaloux fordi jeg ikke kan få børn... Så fuck dem også, med sådanne venner behøver man ingen fjender...

Tak fordi du forstår mig..  Og så har du oven i købet stået i sammen situation selv, dejligt med en arts fælde..

Men jeg har desværre bare rygrad som en regn orm, så håber at jeg kan holde fast i min beslutning..

(Ønsker inderligt at i får en lille bebs i 2011)

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Puha synes bare ikke altid det er sjovt at tage tyren ved horne, men det er nok mere fordi jeg selv er bange for at blive overrumplet..

Tror jeg lader som om jeg har glemt hvad hun har sagt, og når vi skifter stol, bliver den pakket på loftet..

God ide

Anmeld

14. januar 2011

Rosa

Anonym skriver:

Der ligger desværre meget mere bag en bare som så..

Vi købte en vugge inden vi overhovedet blev gravide, og den fik de lov til at låne til deres første barn, da vi så fik den igen var den helt gul af nikotin og min mand blev nød til at male den da vi bare ikke kunne få den ren..

Jeg vil også gerne låne autostolen ud til min søster f.eks. det er slet ikke det, men da de ryger rigtig meget og indenfor er jeg ikke vild med tanken om at autostolen hellere ikke kan blive ren den kan man jo ikke bare lige male..

Da tingene desværre ikke altid er gengæld fra deres side, såsom hjælp osv, så synes jeg ikke at jeg Behøves og låne dem vores stol..

Hun kunne jo f.eks. selv spare på alt hende nips olign, jeg sparede da selv sammen til vores stol..

OK, ej, men så kan jeg da bedre forstå din modvilje - det ville jeg bestemt heller ikke synes var rart. Men så må du jo simpelthen sige det til hende - for det er da en fuldstændig rimelig begrundelse. Det fremgik bare ikke af dit første indlæg, det lød som om du ikke ville låne den ud fordi den ikke måtte blive slidt

Håber du får mandet dig op og får sagt fra

Mvh

Rosa 

Anmeld

14. januar 2011

Pige2009

Maja88 skriver:

så må hun blive sur. det kan virkelig ikke være dit problem...

man kan jo ikke bare forlange at låne ting bare fordi de ikke lige bliver brugt.

Lige præcis. Jeg har det på sammen måde

Anmeld

14. januar 2011

Maise

Anonym skriver:

Vi har intet lånt overhovedet, da vi ikke har fået samme køn..

Årh hader sådan noget her..

så er du i din fulde ret, uden at skulle have dårlig samvittighed til at sige nej. det er da hende der er fræk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.