Hvorfor ikke spørge først??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Mor-til-Hasse skriver:

ja, så må hun blive sur - hun tør nok op igen. det skal ikke gå ud over jeres nye ting, så må de selv bruge deres egne penge på en ny, eller leje en i en babyforretning. synes i hvertfald du skal stå ved... hvis jeg havde købt en helt ny stol, barnevogn m.m. ville jeg nok heller ikke decideret langtidslåne det ud, førend vi vidste at vi havde brugt vores til fulde...

Nej det er jo nemlig det, de sidder vel i baby stolen i op til 9 mdr, og det kan da ikke andet end slide..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

jamen skal i ikke også bruge basen til den næste str. autostol?

For så skal de jo alligevel ud og købe sådan en og så kan det jo ikke betale sig at låne overhovedet.

Men ellers så synes jeg da du stille og roligt skal pakke jeres væk på loftet og ikke sige mere om det og hvis hun virkelig senere kommer og spørger efter den så kan du jo fortælle at i ikke har lyst til at låne den ud.

:-) Sisse

Det skal vi desværre ikke, da vi ikke har købt samme mærke i den næste stol..

Anmeld

14. januar 2011

signe.

Anonym skriver:

Nej det er jo nemlig det, de sidder vel i baby stolen i op til 9 mdr, og det kan da ikke andet end slide..

præcis.. jeg ville ikke låne den ud heller..

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Du siger noget.. Men tror desværre bare at hun vil komme med en kommentar om jeg ikke tror de passer godt på det de låner..  Men 9 mdr kan da ikke andet end slide på ting uanset hvor godt man passer på det..

Nogle gange i livet, må man lære, ikke at være konfliktsky søde..og hvis hun ikke kan tage det til sig på en pæn måde, så er hun slet ikke værdig til at være din veninde.
Så i virkeligheden, så skulle du måske bare lade det glide ud, det venskab.
Eller lade din mand håndtere det
Men ellers, så kan du jo sige til hende, at jo..selvfølgelig tror du, at hun vil passe på den, men...du vil altså gerne have din autostol til jeres egne børn, så der er ikke nogen, der skal låne den.
Du må trække vejret dybt og trække din grænse..og så vil du også have det meget bedre bagefter.

Anmeld

14. januar 2011

Rosa

Ikke for hende desværre..

Jeg tror ikke de har råd til og købe en helt ny stol, deres økonomi virker stram men hun klatter stadig en masse penge væk..

Jeg må indrømme at jeg faktisk synes det er ret småligt af jer (og dem som giver dig ret gennem denne tråd) at I sidder der med en ny stol og hun ikke må låne den fordi den ikke er slidt nok...

Helt ærligt så ville jeg aldrig løfte et øjenbryn hvis jeg var veninde med en der selvfølgelig tog for givet at hun måtte låne mine ting når jeg nu ikke selv skulle bruge dem... Jeg har lånt masser af babyting ud til veninder, og helt ærligt kan jeg da ikke huske om de har spurgt hver gang... Det er totalt ligegyldigt, for selvfølgelig må de låne!!!

Helt ærligt - det er en AUTOSTOL!!! Hvor meget er det lige at en nyfødt slider på den??? 

Jeg synes, hvis du vil have andre meninger end den de andre har, at du skulle tage det lidt mere roligt med dine fine nye ting... Det er netop dette - en TING.  Som alligevel skal ligge på en hylde mens din venindes barn kunne have siddet i den. Nyd dog at du KAN låne tingene til din veninde - eller drop hende, for I har tydeligvis to vidt forskellige opfattelser af hvad et venskab er... 

Mvh

Rosa

Anmeld

14. januar 2011

Lolli

Ja, jeg holder også på, at du ikke skal sige noget nu. Men når hun kommer ind på det med stolen igen, siger du det som det er. Det bliver man altså bare nødt til engang imellem. Det er jo ikke rimeligt, at du kan risikere at skulle ud og købe en ny autostol, hvis der sker noget med den imens hun bruger den.

Tag tyren ved hornene!

Anmeld

14. januar 2011

Moar2011

Ikke for hende desværre..

Jeg tror ikke de har råd til og købe en helt ny stol, deres økonomi virker stram men hun klatter stadig en masse penge væk..

Ikke for at være led, men det kan da ikke være jeres hovedpine. skal i så gå ud og købe en ny, hvis den ikke virker mere til jeres børn .. ? fordi hun os slider på den.. hvis man ikke ville låne den ud, så er man da ikke smålig eller ?

Anmeld

14. januar 2011

ønskebørn74

Hej Piger..

Jeg har brug for et lille råd..

Jeg har en veninde som er blevet gravid med hendes andet barn.. Ved den første havde hun en gammel brugt autostol som skulle spændes fast med selen..
Vi var så derover den anden dag, og de fortalte at de var gravide, vi blev jo selvfølgelig glad på deres vejne.. MEN da vi så skulle hjem med vores barn siger hun pludselig: Skat, vi låner da bare Bib og Bib's (vores) autostol den er jo mere smart end vores, når den nu har den base..
Jeg nåede slet ikke og sige noget, for hun havde jo allerede regnet ud at når vores barn ikke kan side i den mere, så skal hun føde..

Problemet er bare at vi købte en splinter ny autostol til 2000 kr da vores barn blev født, og vi har ikke særlig meget lyst til og låne den ud, da vi gerne selv vil have flere børn, og vi ønsker ikke at andre skal slide på vores ting inden vi selv er færdig med og bruge dem..

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få det sagt til hende, at vi ikke vil låne den ud, for jeg ved hun bliver skide sur..

Jeg kan godt forstå dig... Du ringer bare og siger at de ikke kan låne den/dem da i skal have flere børn... Du ønsker ikke at andre slider på dem før du er færdig med at få børn... Og at hun selv må købe en hvis hun ønsker en som din...

INGEN får lov at låne vore ting før vi er færdige med at få børn... Så kan de blive sure/vrede og hys... Det rager mig en høstblomst... Ikke mit problem at de ikke kan administrere deres penge, så der er råd til nyt... Mine ting købt for mine penge...

Havde en venninde (ex venninde) der ved vi har det meste stående, da vi i en af graviditeterne mistede meget sent... Så nu mente hun at hun kunne låne vore møbler, det var jo ikke engang sikkert at vi selv kom til at bruge dem mente hun... Og hun gik amok da jeg sagde nej... Hun havde ingen penge og havde ikke lyst til at købe brugt... Jeg sagde at så når vi endelig fik, så havde jeg købt nyt, men skulle spises af med at det var brugt fordi hun lige skulle bruge 3000kr til ekstensions i stedet for at købe ting til den lille... Jamen hun havde jo regnet med at kunne låne vores ting... Her kommer så min bedste sætning her... HAR DU SPURGT OM DET??? Nej det burde ikke være nødvendigt med en venninde... Jo sagde jeg, for læs mine læber: SVARET ER NEJ OG DET BLIVER VED ET NEJ... Hun pakkede sit lort i tasken og det er så sidste gang jeg så hende og en del af resten af vennerne... For jeg kunne jo godt låne hende tingene... Jeg var jo bare jaloux fordi jeg ikke kan få børn... Så fuck dem også, med sådanne venner behøver man ingen fjender...

Anmeld

14. januar 2011

ønskebørn74

Babyklar skriver:

Ikke for at være led, men det kan da ikke være jeres hovedpine. skal i så gå ud og købe en ny, hvis den ikke virker mere til jeres børn .. ? fordi hun os slider på den..

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg må indrømme at jeg faktisk synes det er ret småligt af jer (og dem som giver dig ret gennem denne tråd) at I sidder der med en ny stol og hun ikke må låne den fordi den ikke er slidt nok...

Helt ærligt så ville jeg aldrig løfte et øjenbryn hvis jeg var veninde med en der selvfølgelig tog for givet at hun måtte låne mine ting når jeg nu ikke selv skulle bruge dem... Jeg har lånt masser af babyting ud til veninder, og helt ærligt kan jeg da ikke huske om de har spurgt hver gang... Det er totalt ligegyldigt, for selvfølgelig må de låne!!!

Helt ærligt - det er en AUTOSTOL!!! Hvor meget er det lige at en nyfødt slider på den??? 

Jeg synes, hvis du vil have andre meninger end den de andre har, at du skulle tage det lidt mere roligt med dine fine nye ting... Det er netop dette - en TING.  Som alligevel skal ligge på en hylde mens din venindes barn kunne have siddet i den. Nyd dog at du KAN låne tingene til din veninde - eller drop hende, for I har tydeligvis to vidt forskellige opfattelser af hvad et venskab er... 

Mvh

Rosa

Der ligger desværre meget mere bag en bare som så..

Vi købte en vugge inden vi overhovedet blev gravide, og den fik de lov til at låne til deres første barn, da vi så fik den igen var den helt gul af nikotin og min mand blev nød til at male den da vi bare ikke kunne få den ren..

Jeg vil også gerne låne autostolen ud til min søster f.eks. det er slet ikke det, men da de ryger rigtig meget og indenfor er jeg ikke vild med tanken om at autostolen hellere ikke kan blive ren den kan man jo ikke bare lige male..

Da tingene desværre ikke altid er gengæld fra deres side, såsom hjælp osv, så synes jeg ikke at jeg Behøves og låne dem vores stol..

Hun kunne jo f.eks. selv spare på alt hende nips olign, jeg sparede da selv sammen til vores stol..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.