Hvorfor ikke spørge først??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.840 visninger
38 svar
0 synes godt om
14. januar 2011

Anonym trådstarter

Hej Piger..

Jeg har brug for et lille råd..

Jeg har en veninde som er blevet gravid med hendes andet barn.. Ved den første havde hun en gammel brugt autostol som skulle spændes fast med selen..
Vi var så derover den anden dag, og de fortalte at de var gravide, vi blev jo selvfølgelig glad på deres vejne.. MEN da vi så skulle hjem med vores barn siger hun pludselig: Skat, vi låner da bare Bib og Bib's (vores) autostol den er jo mere smart end vores, når den nu har den base..
Jeg nåede slet ikke og sige noget, for hun havde jo allerede regnet ud at når vores barn ikke kan side i den mere, så skal hun føde..

Problemet er bare at vi købte en splinter ny autostol til 2000 kr da vores barn blev født, og vi har ikke særlig meget lyst til og låne den ud, da vi gerne selv vil have flere børn, og vi ønsker ikke at andre skal slide på vores ting inden vi selv er færdig med og bruge dem..

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få det sagt til hende, at vi ikke vil låne den ud, for jeg ved hun bliver skide sur..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Maja88

så må hun blive sur. det kan virkelig ikke være dit problem...

man kan jo ikke bare forlange at låne ting bare fordi de ikke lige bliver brugt.

Anmeld

14. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Hej Piger..

Jeg har en veninde som er blevet gravid med hendes andet barn.. Ved den første havde hun en gammel brugt autostol som skulle spændes fast med selen..
Vi var så derover den anden dag, og de fortalte at de var gravide, vi blev jo selvfølgelig glad på deres vejne.. MEN da vi så skulle hjem med vores barn siger hun pludselig: Skat, vi låner da bare Bib og Bib's (vores) autostol den er jo mere smart end vores, når den nu har den base..
Jeg nåede slet ikke og sige noget, for hun havde jo allerede regnet ud at når vores barn ikke kan side i den mere, så skal hun føde..

Problemet er bare at vi købte en splinter ny autostol til 2000 kr da vores barn blev født, og vi har ikke særlig meget lyst til og låne den ud, da vi gerne selv vil have flere børn, og vi ønsker ikke at andre skal slide på vores ting inden vi selv er færdig med og bruge dem..

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få det sagt til hende, at vi ikke vil låne den ud, for jeg ved hun bliver skide sur..

Hvor meget veninde er der lige i hende, hvis hun ikke kan acceptere at i ikke vil låne den ud??????? Det er i da i jeres gode ret til at sige... De kan da ikke bare tage det som en selvfølge at i gerne vil låne den ud.....

Anmeld

14. januar 2011

Moar2011

heei

er det ikke bare med at ringe til hende og sige som tingene er . at dig og manden har snakket om det, og i har fundet frem til at i ikk ville låne den ud, før i selv er færdig med at få børn. hun burde ikke blive sur, det er da en mormal sag hvis man ikk vil låne ens ting ud, sådan er det da.

hvorfor køber de ikke bare en på udsalg?

Anmeld

14. januar 2011

Maise

Du er da bare hudløs ærlig og siger at i er meget øm over den autostol da den har været dyr og gerne vil have at den holder til de kommende børn i får og at du håber hun forstår dig.

har du lånt mange ting til  jeres baby af hende, for så kan jeg måske forstå hvorfor hun så ville blive snerpet over det.

Anmeld

14. januar 2011

henh01

Kunne hun ikke have sagt det i sjov?

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Piger..

Puuhhh utroligt som folk bare kan tage for givet, at man straks vil låne sine ting ud, fordi man ikke selv bruger den.
Og så er det da så uartigt ikke at spørge pænt.
Jeg ville stille og roligt vente og lade som ingen ting
Nå så det komemr til den tid og hun evt. begynder at snakke om det igen, så kan du jo sige at det vil du helst ikke.
Kommer hun så med: Jamen du sagde....
eller
Jamen jeg troede....
Så kan du med sindsro sige, at det husker du ikke at hun har SPURGT om...med tryk på SPURGT.
Men at du altså helt ikke vil låne den ud, for I vil selv gerne have den så ny og ubrugt som muligt til jeres egne børn.
Så er en skovl en skovl og hun har fået et hint om at spørge først.

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2011

signe.

ja, så må hun blive sur - hun tør nok op igen. det skal ikke gå ud over jeres nye ting, så må de selv bruge deres egne penge på en ny, eller leje en i en babyforretning. synes i hvertfald du skal stå ved... hvis jeg havde købt en helt ny stol, barnevogn m.m. ville jeg nok heller ikke decideret langtidslåne det ud, førend vi vidste at vi havde brugt vores til fulde...

Anmeld

14. januar 2011

Nemesis

jamen skal i ikke også bruge basen til den næste str. autostol?

For så skal de jo alligevel ud og købe sådan en og så kan det jo ikke betale sig at låne overhovedet.

Men ellers så synes jeg da du stille og roligt skal pakke jeres væk på loftet og ikke sige mere om det og hvis hun virkelig senere kommer og spørger efter den så kan du jo fortælle at i ikke har lyst til at låne den ud.

:-) Sisse

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Maja88 skriver:

så må hun blive sur. det kan virkelig ikke være dit problem...

man kan jo ikke bare forlange at låne ting bare fordi de ikke lige bliver brugt.

Sådan er hun desværre..  Synes det er rigtig surt, for jeg har bare så svært ved og sige nej, og det ved hun..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.