Har du betalt dig til en scanning for at se hjerteblink?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2011

A.

Fenja09 skriver:

Der er intet galt med mig og forhåbentlig heller ikke babyen, men det er hvad vi blev tilbudt af lægen. Begrundet med at jeg er førstegangsfødende, så derfor finder vi det ikke nødvendigt med ekstra scanninger.

så var du heldig ellers får  man kun to også selvom man er førstegangsfødene 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2011

Fenja09

A. skriver:

så var du heldig ellers får  man kun to også selvom man er førstegangsfødene 

Har søgt på Google om det med scanninger og jeg har kunne læse mig frem til, at man nogle steder tilbyder flere scanninger end de to som du skriver om. Mener jeg læste det inde på Ekvinde. Det er forskelligt fra sted til sted (region, kommune ect.).

Kan bare ikke forstå at det kun er to man normalt får tilbudt - vores læge fortalte at hvis det er barn nr 2, 3 osv så halveres scannigs - tilbuddene. Og hvis man kun får to som førstegangsfødende, så ville man kun få en scanning, hvis det f.eks er barn nr 2 man venter?

Uanset, så synes vi at vi får nok scanninger tilbudt, så vi hopper over at skulle betale for en, selvom det da er sjovt at se en 3D eller 4D scanning af barnet

Anmeld

16. januar 2011

marloutti

MoarJ skriver:

Jeg kan ikke bestemme mig til hvad jeg skal... 

Jeg vil rigtig gerne ind og have lavet en scanning, for at se hjertet, for at se om Blyp har det godt... 

Hvilken uge er det bedst i? 

Hvor er det sådan okey med priserne for sådan en scanning? 

Kom gerne med erfaringere osv... Gerne Silkeborg området med scanningsklinikker... 

Jeg havde en sa i juni, blev gravid igen i august, blødte i uge seks, men blev scannet og så hjerteblink og alt ok. Købte selv en scanning i uge 9 (hvor jeg havde haft sa sidst) og så hjerteblink igen... Kan kun anbefales, hvis man er nervøs.  Så får man lidt ro i sjælen.

Anmeld

17. januar 2011

JustAnotherName

Jeg har aldrig betalt for at se hjerteblink.

Men jeg har betalt for 3d-skanninger (ekstra skanninger) senere i graviditeterne, så jeg kunne danne mig et indtryk af, hvordan de så ud. Og hvilket køn de var. Og det var en fantastisk oplevelse.

Med første barn fik jeg 3d-skanning i uge 29+

Med barn nr. 2 fik jeg det både i uge 17 og i uge 27+

Anmeld

17. januar 2011

JustAnotherName

Har søgt på Google om det med scanninger og jeg har kunne læse mig frem til, at man nogle steder tilbyder flere scanninger end de to som du skriver om. Mener jeg læste det inde på Ekvinde. Det er forskelligt fra sted til sted (region, kommune ect.).

Kan bare ikke forstå at det kun er to man normalt får tilbudt - vores læge fortalte at hvis det er barn nr 2, 3 osv så halveres scannigs - tilbuddene. Og hvis man kun får to som førstegangsfødende, så ville man kun få en scanning, hvis det f.eks er barn nr 2 man venter?

Uanset, så synes vi at vi får nok scanninger tilbudt, så vi hopper over at skulle betale for en, selvom det da er sjovt at se en 3D eller 4D scanning af barnet

Det stemmer nu ikke helt... Så må det også varriere udfra ens kommune?!

Jeg fik en tidlig skanning med vores første barn. Det kaldtes en "trygheds-skanning", og vi fik den fordi jeg havde oplevet en ufrivillig abort. Så det at se hjerteblink, kunne give os ro.

Og så fik vi både NF og MD skanning. Det gjorde jeg ved BEGGE graviditeter. Og det ville jeg også få tilbudt, er jeg ret sikker på, hvis jeg skulle blive gravid for 3. gang ......det er et tilbud som er gældende for alle. Man vælger selv, om man tager imod dem eller ej.

Alt andet udover NF og MD, skal man selv købe og betale sig fra...

Anmeld

17. januar 2011

Fenja09

JustAnotherName skriver:

Det stemmer nu ikke helt... Så må det også varriere udfra ens kommune?!

Jeg fik en tidlig skanning med vores første barn. Det kaldtes en "trygheds-skanning", og vi fik den fordi jeg havde oplevet en ufrivillig abort. Så det at se hjerteblink, kunne give os ro.

Og så fik vi både NF og MD skanning. Det gjorde jeg ved BEGGE graviditeter. Og det ville jeg også få tilbudt, er jeg ret sikker på, hvis jeg skulle blive gravid for 3. gang ......det er et tilbud som er gældende for alle. Man vælger selv, om man tager imod dem eller ej.

Alt andet udover NF og MD, skal man selv købe og betale sig fra...

Kan sagtens være at det er udfra kommunen man bor i - ved bare at det er hvad vi er blevet tilbudt. Kan egentlig ikke sige så meget mere til det end jeg har gjort...alle scanninger vi bliver tilbudt er frivilligt - vi har så valgt at sige ja til dem alle.

Kan godt være at det ikke er normalen, men det stemmer nu her for ellers fik vi det vel ikke tilbudt ?!

Anmeld

17. januar 2011

SaNiNa

Nej har ikke selv betalt for en scanning men blev også scannet rigtig mange gange med Nicklas og da jeg var 28+4 betalte vi os til en 4D scanning

Anmeld

17. januar 2011

mortilnoahogmelina

Jeg begyndte at bløde i uge 7+5 og fik derfor tilbudt en scanning ved lægen , og den tog jeg selvfølgelig imod . 

Så jeg så mit lille vidunder for første gang i 7+5

Anmeld

17. januar 2011

Valle81

Fenja09 skriver:

I hele danmark bliver man indkaldt til 2 scanninger hvis man ønsker det - man kan takke nej, men ellers skal man tilbydes

NF skanning inden 13+6 og MD scanning i uge 20-21 - og det er i alle graviditeter om det så er 1 eller graviditet.

At man flere steder så måske tilbyder flere end disse to scanninger er så en anden sag:0)

Christina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.