Regler for at få supplerendedagpenge..timeantal?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Snefnug1984

Eva. skriver:

Præcis... og det er nogle skønne, skønne mennesker, både de ansatte og borgerne dernede... og så er jeg inde et sted, det er jo ikke skidt,..

Ja.. plejer man ikke også at sige, at det altid er nemmere at få et job, når man allerede har ét

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Aves.

Snefnug26 skriver:

Ja.. plejer man ikke også at sige, at det altid er nemmere at få et job, når man allerede har ét

Ja og det giver jo også meget god mening...og så får jeg en masse erfaring...lidt problemet som nyuddannet at søge job når man alle steder skal have erfaring.. men det er godt nok en ny verden jeg skal ud i.. har lidt svært ved at jeg snart er uddannet....

Anmeld

13. januar 2011

JulieE

Eva. skriver:

Ok... men det er da bedre end intet..

Klart og de timer du kan få er da værd at tage med. De giver trods alt bedre end at være på dagpenge -som nyudannet, kan man kun få dimitentsatsen på dagpenge, som er 80% af den alm dagpengesats

Anmeld

13. januar 2011

Snefnug1984

Eva. skriver:

Ja og det giver jo også meget god mening...og så får jeg en masse erfaring...lidt problemet som nyuddannet at søge job når man alle steder skal have erfaring.. men det er godt nok en ny verden jeg skal ud i.. har lidt svært ved at jeg snart er uddannet....

Ja det er ikke nemt at komme indenfor specialdelen som nyuddannet, hvis man så samtidig også er kvinde. De vil åbenbart helst have mænd eller nogen med erfaring

Ja pludselig er man færdig med dét studie som man havde 3½ år til.. og nu sidder jég her og har allerede været uddannet i 1½ år- synes lige det var i går jeg var til dimmissionsfest

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

JulieE skriver:

Klart og de timer du kan få er da værd at tage med. De giver trods alt bedre end at være på dagpenge -som nyudannet, kan man kun få dimitentsatsen på dagpenge, som er 80% af den alm dagpengesats

Jo, men jeg vil få mindre end den sats....men suppleres der op på timer og ikke beløb, så kan det måske godt betale sig..

Anmeld

13. januar 2011

JulieE

Eva. skriver:

Jo, men jeg vil få mindre end den sats....men suppleres der op på timer og ikke beløb, så kan det måske godt betale sig..

Ja, det kan helt sikkert godt betale sig. -Jeg var selv været der og det var et meget velkomment tilskud

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

Snefnug26 skriver:

Ja det er ikke nemt at komme indenfor specialdelen som nyuddannet, hvis man så samtidig også er kvinde. De vil åbenbart helst have mænd eller nogen med erfaring

Ja pludselig er man færdig med dét studie som man havde 3½ år til.. og nu sidder jég her og har allerede været uddannet i 1½ år- synes lige det var i går jeg var til dimmissionsfest

Ok, det vidste jeg slet ikke... men så skal jeg da være endnu mere glad...områdelederen sagde til mig at hun skulle bruge mig når jeg var færdig, så det er da egentlig et fint rygklap..

Jeg ville have været færdig om en uge hvis ikke jeg havde været nød til at udsætte et halvt år..

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

JulieE skriver:

Ja, det kan helt sikkert godt betale sig. -Jeg var selv været der og det var et meget velkomment tilskud

Ok..altså, jeg bliver klogere på alt det her nu... ved de også ville bruge mig som vikar, så det kan måske give det mere og et meget godt beløb i den sidste ende..

Anmeld

13. januar 2011

Snefnug1984

Eva. skriver:

Ok, det vidste jeg slet ikke... men så skal jeg da være endnu mere glad...områdelederen sagde til mig at hun skulle bruge mig når jeg var færdig, så det er da egentlig et fint rygklap..

Jeg ville have været færdig om en uge hvis ikke jeg havde været nød til at udsætte et halvt år..

Ja man skal huske at tage al den ros med man kan

Er det ikke vildt at tænke på?.. men så kan du jo nyde det sidste ½ år som studerende inden "alvoren" banker på døren Jeg savner ind imellem friheden som studerende (selvom din situation er anderledes med børn)

Anmeld

13. januar 2011

Aves.

Ja man skal huske at tage al den ros med man kan

Er det ikke vildt at tænke på?.. men så kan du jo nyde det sidste ½ år som studerende inden "alvoren" banker på døren Jeg savner ind imellem friheden som studerende (selvom din situation er anderledes med børn)

Jeg savner den allerede og er ikke engang stoppet...men de her måneder i praktik og med hveranden weekend og aftenarbejde OG 5500kr netto MINDRE hver måned, det har altså været virkelig hårdt, men nu er jeg snart igennem...7 arbejdsdage...

Jeg har under 5 mdr. tilbage...vi har lige 6 eksamener de sidste 4 mdr...så vildt..

Ja, jeg blev glad, jeg har jo aldrig været ude og arbejde, og har haft et virkelig skidt selvværd, ikke troet jeg var god nok osv...og pludselig åbner verden sig og jeg opdager at der er noget jeg kan...andet end at være moar..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.