Gravide: Vil du have vaccinen???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

<3

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke selv har stået i den situation men må alligevel lige deltage fordi det undrer mig at jeres JM og læge tilsyneladende ikke undersøger om I har haft H1N1 inden I får vaccine men at den "bare" bliver givet. Nu har jeg selv haft H1N1 sidste influenzasæson så jeg burde være fin i så fald og så videre.

Er der ingen af jer som er blevet spurgt om I har haft den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Happiness

Kirle skriver:

Jeg vil lige starte med at sige at jeg ikke selv har stået i den situation men må alligevel lige deltage fordi det undrer mig at jeres JM og læge tilsyneladende ikke undersøger om I har haft H1N1 inden I får vaccine men at den "bare" bliver givet. Nu har jeg selv haft H1N1 sidste influenzasæson så jeg burde være fin i så fald og så videre.

Er der ingen af jer som er blevet spurgt om I har haft den?

Tak for svar! Kan man ikke få den igen, hvis man har haft den??

Havde en meget slem influenza sidste år, og endnu en lidt mildere i det senere på året... Og igen her i sidste uge Ja, jeg hiver influenzaer til mig

Men kan man se ud fra en prøve om man har haft det så? For så tror jeg da lige at jeg vil bede om sådan en først. For hvis man ik kan få den igen, og jeg har haft den,  så er der jo slet ik grund til bekymring herfra

Anmeld

13. januar 2011

Mira0911

Jeg har ikke stemt endnu... 

Jeg aner ikke hvad jeg vil... Troede ikke den var kommet i udbrud igen... 

Er det ikke noget alle gravide bliver tilbudt? Gratis eller? 

Det er nok det smarteste at få den?

Anmeld

13. januar 2011

<3

MaybeMe skriver:

Tak for svar! Kan man ikke få den igen, hvis man har haft den??

Havde en meget slem influenza sidste år, og endnu en lidt mildere i det senere på året... Og igen her i sidste uge Ja, jeg hiver influenzaer til mig

Men kan man se ud fra en prøve om man har haft det så? For så tror jeg da lige at jeg vil bede om sådan en først. For hvis man ik kan få den igen, og jeg har haft den,  så er der jo slet ik grund til bekymring herfra

Jo du kan sagtens få en virus igen men så har du allerede antistofferne og derved kan bekæmpe den nemt, dvs. at du får en mild omgang forkølelse i stedet for en influenza. Så hvis du har antistofferne for H1N1 så er der ingen grund til at forsøge give dig dem (en vaccine er en mild form for sygdom, dvs. du bliver injecerede med ikke levedygtige vira, med symptomer som en mild forkølelse).

En simpel blodprøve vil kunne bestemme om du har haft den eller ej.

Du må gerne opdatere om hvad din læge sagde da som sagt så undrer det mig.

Anmeld

13. januar 2011

Happiness

Kirle skriver:

Jo du kan sagtens få en virus igen men så har du allerede antistofferne og derved kan bekæmpe den nemt, dvs. at du får en mild omgang forkølelse i stedet for en influenza. Så hvis du har antistofferne for H1N1 så er der ingen grund til at forsøge give dig dem (en vaccine er en mild form for sygdom, dvs. du bliver injecerede med ikke levedygtige vira, med symptomer som en mild forkølelse).

Så vil jeg da helt klart have taget en blodprøve før jeg tager en beslutning. Tak for info.

Min jordmoder spurgte godt nok om jeg havde haft den, men sagde nej, da jeg ik var sikker. Men vil da lige høre hvad sygeplesken siger først. Og se om hun selv tilbyder en blodprøve

Skal nok opdatere. Lægen ligger 2 min herfra, så har nok en update indenfor en halv time 3 kvarter.

Anmeld

13. januar 2011

<3

MaybeMe skriver:

Så vil jeg da helt klart have taget en blodprøve før jeg tager en beslutning. Tak for info.

Min jordmoder spurgte godt nok om jeg havde haft den, men sagde nej, da jeg ik var sikker. Men vil da lige høre hvad sygeplesken siger først. Og se om hun selv tilbyder en blodprøve

Skal nok opdatere. Lægen ligger 2 min herfra, så har nok en update indenfor en halv time 3 kvarter.

Anmeld

13. januar 2011

JonTri

Den er "kun" farlig for folk i risikogrupperne... altså lunge/hjertesyge, visse kroniske sygdomme og gravide i 3. trimester. 

Alle influenzaer siges at øge risikoen for skizofreni ved fostre, hvis mor udsættes for vira, så det er ikke kun H1N1. 

Jeg er 3. trimester gravid og fra Viborg, hvor ham den ene døde. Jeg har ikke talt vaccine med min læge og tænker umiddelbart ikke at jeg skal have den. Jeg har heller aldrig modtaget vaccinerne, der tilbydes off. ansatte - hvem ved præcis hvilken influenza, der rammer???

Men men siger jm på onsdag, at hun VIRKELIG anbefaler den, så vil jeg overveje det... Og tjekke hvad sundhedsstyrrelsen har at sige til "hysteriet"

Anmeld

13. januar 2011

Sofia

Har fået den

Anmeld

13. januar 2011

Happiness

Kirle skriver:

Nå så er jeg kommet retur.

Jeg fik vaccinen. Men det var kun fordi at jeg arbejder med udvilklingshæmmede, og dermed er i en risikogruppe, da jeg hver dag er i "kontakt" med savl, afføring og diverse andre "goder"

Sygeplejsken sagde at hun godt kunne teste mig om jeg har haft den, men så ville der gå en uge med svar, og så vil der gå 2 uger efter jeg har fået vaccinen før den er virksom. Og at ik ville gøre skade om jeg fik vaccinen selv om jeg har haft det. Samt at de kun havde 2 vacciner liggende, så der ville tage lidt ekstra tid før de ville få dem hjem.

Så valgte at få den. Nu er jeg ihverfald dækket ind.

Anmeld

13. januar 2011

Happiness

victoria2008 skriver:

Ok, så må du lige opdatere

Jeg fik vaccinen. Men det var kun fordi jeg arbejder med udviklingshæmmede, og dermed er i større risiko for at få den. Ellers mente hun ikke at det var så nødvendigt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.