Mangler jeres mening om noget....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
smillaluna skriver:

Hej piger

Vil i ikke være søde at komme med jeres helt ærlige mening om dette:

Den ene af vores drenge (Emil) er syg med feber, forkølelse og hoste. Han er MEGET ked af det om natten, og jesper og jeg skiftes til at være hos ham, for han sover stort set ikke.

Nå men her kommer det jeg gerne vil ha jeres mening om.

Min bedste veninde har, helt uopfordret, tilbudt at tage vores anden dreng (Mikkel) med til Sjælland fra fredag til søndag så vi måske kan undgå at han bliver smittet. Hun skal besøge hendes far og vil ikke have noget imod at have Mikkel med. Det skal lige nævnes at min veninde før har passet begge drenge og de er trygge ved hende.

Men er det fuldstændig uforsvarligt som forældre at lade hende gøre det?

PS: Drengene er 6½ måned og vi bor i midtjylland.

Sikke en fantastisk veninde du har hvor er du heldig

Men jeg ville takke nej tak, jeg syntes han er for lille til at være så lang tid væk fra mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Alberts/

er du selv i tvivl? for hvis du er det skal du bestemt ikk gøre det, men hvis det var fordi du var bange for at blive stemplet som en dårlig mor så gør det for du er bestemt ongen dårlig mor,

jeg ville ikk selv ´gøre det da jeg er meget afhænig af min dreng

men ser ingen dårlig ting ved det. hvis du vil så gør det(; din søn skal nok få det super hyggeligt

Anmeld

14. januar 2011

Becks

smillaluna skriver:

Hej piger

Vil i ikke være søde at komme med jeres helt ærlige mening om dette:

Den ene af vores drenge (Emil) er syg med feber, forkølelse og hoste. Han er MEGET ked af det om natten, og jesper og jeg skiftes til at være hos ham, for han sover stort set ikke.

Nå men her kommer det jeg gerne vil ha jeres mening om.

Min bedste veninde har, helt uopfordret, tilbudt at tage vores anden dreng (Mikkel) med til Sjælland fra fredag til søndag så vi måske kan undgå at han bliver smittet. Hun skal besøge hendes far og vil ikke have noget imod at have Mikkel med. Det skal lige nævnes at min veninde før har passet begge drenge og de er trygge ved hende.

Men er det fuldstændig uforsvarligt som forældre at lade hende gøre det?

PS: Drengene er 6½ måned og vi bor i midtjylland.

Hvis I er helt trygge ved det, og Mikkel er tryg ved hende - Så havde jeg takket pænt ja tak

Anmeld

14. januar 2011

linemus

Jeg er spændt på at høre, hvad I har valgt Og hvordan går det egentlig med drengene?

Du spørger, hvad vi selv ville gøre, hvis det var vores baby. I det tilfælde ville jeg sige nej tak. For mig er 6,5 mdr. for lille til at være væk fra mig så længe + at vi har været afhængige af amning. Hvis du derimod har det godt med at sende ham af sted - og I har jo fået ham passet før - så der jeg absolut ikke noget galt i det.

Du må følge dit hjerte (men I har vel også allerede valgt pt).

- Line

Anmeld

14. januar 2011

Laulund87

Jeg havde helt sikkert takket nej. 6 måneder gammel og væk fra mor og far en hel weekend, det er for meget synes jeg.

MEN, hvis du har det fint med det, er det jo sådan det skal være

Hvis du er i tvivl synes jeg ikke du skal gøre det for så slapper du nok endnu mindre af, end hvis han faktisk var hjemme Og din anden dreng vil kunne mærke det på dig.

Anmeld

14. januar 2011

Mumto3

Jeg havde takket nej. Hvis det var en veninde der boede tæt på (og ikke skulle noget) så ville jeg overveje det, men jeg ville aldrig lade min lille bitte baby på 6½ måned tage en tur 'alene' til sjælland uden mor og far, og hen til et sted han aldrig har været før, og skulle være sammen med fremmede mennesker (som din venindens familie jo er), og selvom din veninde har passet tvillingerne mange gange og ser dem jævntligt, så er han jo vant til at blive passet SAMMEN med sin bror og det er der noget dejligt trygt og velkendt over, istedet for både at miste mor og far og bror på en gang. En hel weekend er uoverskuelig lang tid for sådan en lille baby.

Men fantastisk sød veninde! Flot tilbud!!! -og det skal hun selvfølgelig have et KÆMPE tak for!!!

Anmeld

14. januar 2011

eElak

Fantastisk veninde du har dig!! :-)

Hvis veninden havde boet tæt på og ikke skulle over til den anden ende af landet til familiebesøg, havde jeg klart takket ja.. :-)

Men jeg ville ikke være tryg ved at mit lille barn skulle være så langt væk.. selvom man har fuld tillid til personen...

Anmeld

14. januar 2011

Faith

linemus skriver:

Jeg er spændt på at høre, hvad I har valgt Og hvordan går det egentlig med drengene?

Du spørger, hvad vi selv ville gøre, hvis det var vores baby. I det tilfælde ville jeg sige nej tak. For mig er 6,5 mdr. for lille til at være væk fra mig så længe + at vi har været afhængige af amning. Hvis du derimod har det godt med at sende ham af sted - og I har jo fået ham passet før - så der jeg absolut ikke noget galt i det.

Du må følge dit hjerte (men I har vel også allerede valgt pt).

- Line

Hejsa

Vi har valgt at takke nej til tilbudet ganske simpelt fordi jeg ikke kan undvære ham så længe

Jeg er SÅ bange for at han vil tage skade af at være væk fra os så længe. Altså føle sig forladt. Jeg ville simpelthen ikke kunne bære hvis han får følelsen af at være blevet svigtet af mor og far.

Ved ikke om det overhovedet er sådan i et lille barns hoved, men vil ikke tage chancen. Kald mig en hønemor, men sådan har jeg det

Og som andre osse skriver så er han jo vant til at have sin tvilling hos sig lige siden han lå i min mave, og når den ene er ked af det hjælper det faktisk at lægge dem sammen. Det er som om de kommunikerer med hinanden på et plan hvor vi forældre ikke kan være med. Lyder det helt skørt?

Med hensyn til Emil, så har han det bedre. Han har ikke længere feber men er snottet og hoster. Ligesom alle andre småbørn for tiden siger lægen

Tusind tak for din interesse!

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

Nej tak, havde jeg sagt...det er et lille barn, jeg mener ikke det er godt de skal væk fra mor eller far til overnatning...udover det så er han smittet hvis han bliver det, det er jeg ret sikker på..

Ps...nu I har takket nej fordi du ikke kan undvære ham, så vil jeg sige at han da i lige så høj grad ikke kan og skal undvære dig..

Anmeld

14. januar 2011

Faith

Mange tak til jer alle for jeres inputs... Jeg har brugt hvert og et af dem som hjælp til at træffe min beslutning.

PS. Jer der har skrevet "go for it" betragter jeg IKKE som dårlige mødre på nogen som helst måde, det skal lige stå helt klart!

Jeg var selv i tvivl, og hvis veninden boede tætter på var det en anden snak. Så kunne hun aflevere Mikkel i løbet af et kvarter hvis han blev ulykkelig. Men Sjælland er immervæk langt væk hjemmefra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.