Ostehaps hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

<3

Kan så udemærket forstå dine valg..

Men da jeg var lille, gik man ikke op i alt det der, og jeg fejler intet. .. Jeg syns det handler meget om, at følge alt til punkt og prikke, det hele blir så kunstigt idag..

Selvfølgelig er der ting jeg ikke køber, netop pga alt muligt kunstigt osv. Men jeg er ikke fanatisk..

Tænk på alle de børn der intet får (fattigdom), de ville da elske en ostehaps.

Næh det kan være at du ikke fejler noget men hele befolkningen i helhed har lavere fertilitetsevner og andre lækre ting og de fleste er enige om at det er miljø som er den afgørende faktor.

Så noget skal der rettes op på. Og siden jeg gerne vil give mit barn den luksus at kunne få børn uden hjælp en dag så passer jeg på ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Tulle28

Hmmm jeg ville sige aldrig Jeg synes ostehaps er noget af det klammeste og det har jo aldrig set skyggen af ost - elskede det selv som lille, men jeg tror ikke min datter får det. Jeg er begyndt at give hende rigtig ost i stænger hun kan sidde og sutte på, og det er også et hit - men den skal helst smage af noget 

Og til det med hvornår de må få det, så vil jeg sige når de er på den anden side af 6 mdr. og deres mundmotorik kan klare det. Min datter fik bondebrød indtil for en måned siden (hun er 9½ måned nu), men til en julefrokost havde vi glemt at tage brød med så hun fik bare alm. rugbrød og det gik helt fint. Så efter den dag har hun bare fået det rigbrød vi spiser.

Anmeld

12. januar 2011

lisesp83

Kirle skriver:

Næh det kan være at du ikke fejler noget men hele befolkningen i helhed har lavere fertilitetsevner og andre lækre ting og de fleste er enige om at det er miljø som er den afgørende faktor.

Så noget skal der rettes op på. Og siden jeg gerne vil give mit barn den luksus at kunne få børn uden hjælp en dag så passer jeg på ham

Selvfølgelig.

Man skal da gøre, som man føler er bedst for sine børn..

Anmeld

12. januar 2011

Tulle28

Kirle skriver:

Enig

Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men jeg har gjort det til en regel altid lige at læse indholdsfortegnelsen og hvis der er flere end 3 e-numre og flere ingredienser end umiddelbart synes nødvendigt så køber jeg det bare ikke. I ostehaps var der MANGE ingredienser i og der er kun 3 (mælk,mælkekultur og vegetabilsk osteløbe - havde lige en babybel ved hånden ) i babybel. Hvis der var en økologisk variant af babybel så ville jeg klart købe den. Men det er de tre ingredienser som det kræves for at lave ost. Alt andet er konserveringsmidler og ja lårt.

Men jo det er et valg som man træffer på vegne af sit barn og det må man jo selv om hvordan det skal være.

Enig!

Anmeld

12. januar 2011

<3

Tulle28 skriver:

Enig!

tak!

Anmeld

12. januar 2011

JonTri

Min var i hvert fald 2 år inden ostehapsen kom i vores køler - netop pga alt det lårt der er i, som Kirle så fint pointerer. 

Men ak, en dag vidste han hvad der var i de satans røde pakker og jeg bukkede under. Han fik ostehaps til han næsten blev kvalt i dem, og nu er de ligemeget... har prøvet at købe de bedre, Babybel, men ungen gider ikke have dem... han gider kun at pakke dem op. 

Nu er vi på de økologiske cheesedippers, hvilket heller ikke indgår i nogen kostpyramide

Anmeld

12. januar 2011

Jibbe

Tulle28 skriver:

Hmmm jeg ville sige aldrig Jeg synes ostehaps er noget af det klammeste og det har jo aldrig set skyggen af ost - elskede det selv som lille, men jeg tror ikke min datter får det. Jeg er begyndt at give hende rigtig ost i stænger hun kan sidde og sutte på, og det er også et hit - men den skal helst smage af noget 

Og til det med hvornår de må få det, så vil jeg sige når de er på den anden side af 6 mdr. og deres mundmotorik kan klare det. Min datter fik bondebrød indtil for en måned siden (hun er 9½ måned nu), men til en julefrokost havde vi glemt at tage brød med så hun fik bare alm. rugbrød og det gik helt fint. Så efter den dag har hun bare fået det rigbrød vi spiser.

jeg tænker også aldrig... 

Anmeld

12. januar 2011

<3

rikkekrogh skriver:

Min var i hvert fald 2 år inden ostehapsen kom i vores køler - netop pga alt det lårt der er i, som Kirle så fint pointerer. 

Men ak, en dag vidste han hvad der var i de satans røde pakker og jeg bukkede under. Han fik ostehaps til han næsten blev kvalt i dem, og nu er de ligemeget... har prøvet at købe de bedre, Babybel, men ungen gider ikke have dem... han gider kun at pakke dem op. 

Nu er vi på de økologiske cheesedippers, hvilket heller ikke indgår i nogen kostpyramide

Ja man skal passe på med hvad man prøver af

Anmeld

12. januar 2011

Vidunderligeunger

jannebjerre skriver:

Nej og man skal jo også passe på man ikke gør det til raketvidenskab 

der sagde du SGU den sandeste sætning i mands minde!!! thank you

Anmeld

12. januar 2011

Bom

Tak for alle jeres svar piger, tror det ender med at der ikke købes flere ostehaps og så i stedet bliver skåret i mor's ost..

Alm rugbrød tror jeg dog stadig vi venter lidt med, for tulle musen er kun lige knap 8 mdr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.