Ostehaps hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

34.099 visninger
33 svar
0 synes godt om
12. januar 2011

Bom

Ja hvornår må børn få ostehaps eller ostesnitter??

Matilde får allerede smøre ost på rugbrøden og har også fået et par ostehapser indtil at jeg kom i tanke om at der jo sikkert er meget salt i ost..

Men pige barnet er jo helt vild med ostehaps..  Så hvornår må hun få dem???

Og nået andet, hvornår må de få andet brød end bondebrød??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

jannebjerre

Hmm...ved ikke hvornår de må...

Men Felix har fået det siden han var ca.7 mdr og almindelig rugbrød begyndte han at få, da han simpelthen ikke gad og spise bondebrød Så det har han fået siden han var et halvt år...tror ikk der som sådan er nogen regler omkring det..Felix har i hvert fald ikke taget skade hehe

Anmeld

12. januar 2011

lisesp83

Julie er snart 9 mdr, og hun får ostehaps tit. Hun er helt vild med dem..

Anmeld

12. januar 2011

afrobabies

Tulle Mus skriver:

Matilde får allerede smøre ost på rugbrøden og har også fået et par ostehapser indtil at jeg kom i tanke om at der jo sikkert er meget salt i ost..

Der er noget med at der ikke skal være kerner i rugbrødet mens de er små, fordi de ikke kan omsætte det i maven

Anmeld

12. januar 2011

SussieThyssen

Tulle Mus skriver:

Tror da at mine gnaskede ostehapser fra de kunne gnaske noget som helst..altså selvfølgelig fik de ikke hele staven..men små bidder ost.
Og den smule salt der er i tager de ingen skade af, hvis de ellers får den væske de skal have.

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. januar 2011

jannebjerre

victoria2008 skriver:

Der er noget med at der ikke skal være kerner i rugbrødet mens de er små, fordi de ikke kan omsætte det i maven

Felix havde det meget svært med at komme af med afføring som lille og der fik jeg direkte at vide af lægen, at jeg skulle give ham med med flere kerner og fibre i, for det ville sætte skub i tingene

- Og det gjorde det også og nu fungere hans mave optimalt

Anmeld

12. januar 2011

afrobabies

jannebjerre skriver:

Felix havde det meget svært med at komme af med afføring som lille og der fik jeg direkte at vide af lægen, at jeg skulle give ham med med flere kerner og fibre i, for det ville sætte skub i tingene

- Og det gjorde det også og nu fungere hans mave optimalt

Ok, det er mærkeligt, som man kan få forskellige ting at vide

Anmeld

12. januar 2011

jannebjerre

victoria2008 skriver:

Ok, det er mærkeligt, som man kan få forskellige ting at vide

Ja det er faktisk lidt vildt - det er ikke første gang jeg har hørt forskellige ting omkring deres kost! Bare de kan blive enige

Anmeld

12. januar 2011

afrobabies

jannebjerre skriver:

Ja det er faktisk lidt vildt - det er ikke første gang jeg har hørt forskellige ting omkring deres kost! Bare de kan blive enige

Jeg giver det jeg føler er rigtigt, men de ændrer jo også i det hele tiden... Nu er min datter 2 år, og jeg har en på vej, og det skulle da ikke undre mig, at jeg får noget helt andet at vide mht. kost til det barn

Anmeld

12. januar 2011

jannebjerre

victoria2008 skriver:

Jeg giver det jeg føler er rigtigt, men de ændrer jo også i det hele tiden... Nu er min datter 2 år, og jeg har en på vej, og det skulle da ikke undre mig, at jeg får noget helt andet at vide mht. kost til det barn

Nej og man skal jo også passe på man ikke gør det til raketvidenskab 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.