Lige et spørgsmål......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Rose <3 skriver:

Det er jo også det vi er her for, at hjælpe hinanden ud i den jungle af baby-ting-mad

Men hvor meget sover han om natten? Min spér sagde til mig, at indtil de er ca. 1 år hedder det sig, at de sover igennem når de sover 6 timer i streg.

det jo nemlig det

jamen det svært a sige. han småspiser lidt engang i mellem. han har ikke åbne øjne eller gråd om natten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Anonym trådstarter

linemus skriver:

For mig virker det forkert, at du vil til at give ham mme nu. Min datter er også 8 mdr. Hendes "dagsplan" ser sådan ud:
- ammes om morgenen,
- havregrød m. banan, når hun vågner fra morgenluren
- er lige begyndt på bondebrødshapsere til frokost (ca. 1/3 stk)
- (evt. lidt frugt eller brød efter middagsluren afhængig af, hvor længe hun sover)
- kartoffel/grøntsagsmos til aftensmad (kl.17-18)
- ammes i løbet af aftenen (og måske om natten)

Hun sover sammen med mig, derfor ammes hun stadig om natten, fordi jeg er der Men vi har planer om snart at lægge hende i sin egen seng, og så bliver amningen altså trappet gevaldigt ned, så det kun er morgen og en aftentår. Mere burde der ikke være brug for. Vågner de om natten, kan de tilbydes vand.

Jeg tror, det bliver en dårlig vane, hvis I skal til at give aftenflaske, og jeg er af den tro, at DIN mælk stadig er det allerbedste for ham, og det ville være synd at give mme.

Han vil altid søge, når han er ved dit bryst og kan lugte din mælk. Det er da meget hyggeligere end at sidde og tygge i en kartoffel

- Line

Vi har kun haft givet ham MME 1 gang og han gylpede hele molevitten op igen..

jeres rutine lyder lidt som vores er nu, bortset fra jeg måske ammer 1 gang mere i  løbet af dagen

mmin dreng ammes også om natten, eller han søger brystet i  søvne og spiser når han har trang..

ja det er da meget hyggeligere. hihi elsker også bare at amme

Anmeld

14. januar 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Min søn har ca. samme alder, og vi følger ca. samme rutine som en anden har beskrevet herover, men han sover heller ikke igennem om natten.

Vi var dog hos en meget kompetent SP'er / sygeplejerske og hun sagde at så store børn slet ikke behøver at spise om natten - det er nok med lidt vand fra en kop. Det har vi så forsøgt, og han brokker sig hverken mere eller mindre om natten - endnu. Han savner ihvertfald ikke den flaske han fik før, og han spiser bedre om dagen...  Hun sagde at hvis man giver mad om natten så får maven jo aldrig ro, og det kan give uro om natten, og problemer i og med at han vænner sig til at vågne på de tidspunkter hvor han er vant til at få flaske/bryst...  

okay ja han sover jo hos os og det er ikke hvr gang jeg lægger mærke til han søger brystet.  ved ikke om det bare er for at have lidt 'at sutte på' men sutten nægter han hårdhændet at bruge.

Anmeld

14. januar 2011

linemus

Anonym skriver:

Vi har kun haft givet ham MME 1 gang og han gylpede hele molevitten op igen..

jeres rutine lyder lidt som vores er nu, bortset fra jeg måske ammer 1 gang mere i  løbet af dagen

mmin dreng ammes også om natten, eller han søger brystet i  søvne og spiser når han har trang..

ja det er da meget hyggeligere. hihi elsker også bare at amme

Jamen han lyder bare nøjagtig som min Sofie Her er også tag-selv-bord om natten Sutten kan kun bruges til at gnave i. Og så ammer vi altså også engang imellem om dagen (fx i dag), men jeg prøver at lade være da hun snart skal starte i dp

Anmeld

15. januar 2011

Anonym trådstarter

linemus skriver:

Jamen han lyder bare nøjagtig som min Sofie Her er også tag-selv-bord om natten Sutten kan kun bruges til at gnave i. Og så ammer vi altså også engang imellem om dagen (fx i dag), men jeg prøver at lade være da hun snart skal starte i dp

det er det samme her. hihi

han bruger også kun sutten til at gnave i eller slå omkring sig med.

min dreng skal også starte i dp om 2 mdr så vi prøver også trappe lidt mere ned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.