Lige et spørgsmål......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2011

Anonym trådstarter

victoria2008 skriver:

nej, så tror det er bedre at hoppe over på noget vælling til natmad, fordi det er der mere mæthed i

Vælling??

De der pulverblandninger, eller kan man lave det på andre måder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2011

Anonym trådstarter

victoria2008 skriver:

Og så vil jeg selvføgelig sige, begynd på noget grød og kartofter, fordi når man er 8 måneder, så begynder maven at vil have mere...

Han får allerede brød, frugt, grøntsager og samme aftensmad som os

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg ville trappe ned til 2 gange og så give ham lidt mere fast føde...

nogengange kan vi ikke få ham til at spise fast føde der vil han kun have bryst. han vridder sig rundt når han er oppe hos en søger efter brystet og vil ikke engang have lidt vand eller the fra flasken

hvordan kører du 'dagsrutine' med din datter? (madmæssigt=)

Anmeld

13. januar 2011

Anonym trådstarter

Rose <3 skriver:

Lige præcis, der er ikke mere ernæring/mæthed i NAN2 end i NAN1, der er kun mere jern der i, og hvis det bliver dækket på anden måde er det jo slet ikke nødvendigt.

jeg aner INTET om MME derfor jeg spørger herinde.

har kun ammet og har aldrig haft problemer med mælken så har ikke haft behov for at tilskude med MME

Anmeld

13. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

nogengange kan vi ikke få ham til at spise fast føde der vil han kun have bryst. han vridder sig rundt når han er oppe hos en søger efter brystet og vil ikke engang have lidt vand eller the fra flasken

hvordan kører du 'dagsrutine' med din datter? (madmæssigt=)

Da hun var 8 mdr. så vores dag således ud

Morgen: Havregrød
Formiddag: Bryst og frugt
Frokost: Rugbrød
Eftermiddag: Bryst og frugt
Aften: Samme mad som jeg

Anmeld

13. januar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Vælling??

De der pulverblandninger, eller kan man lave det på andre måder

Der er selvfølgelig pulverblandinger, men du kan selvfølgelig også købe majsmel, og så lave det derfra, der står en opskrift på pakken, i hvert fald hvis du køber maizena Det giver noget mere mæthed til nat end en flaske mme...

Anmeld

13. januar 2011

Rosa

Min søn har ca. samme alder, og vi følger ca. samme rutine som en anden har beskrevet herover, men han sover heller ikke igennem om natten.

Vi var dog hos en meget kompetent SP'er / sygeplejerske og hun sagde at så store børn slet ikke behøver at spise om natten - det er nok med lidt vand fra en kop. Det har vi så forsøgt, og han brokker sig hverken mere eller mindre om natten - endnu. Han savner ihvertfald ikke den flaske han fik før, og han spiser bedre om dagen...  Hun sagde at hvis man giver mad om natten så får maven jo aldrig ro, og det kan give uro om natten, og problemer i og med at han vænner sig til at vågne på de tidspunkter hvor han er vant til at få flaske/bryst...  

Anmeld

13. januar 2011

signelynge

Anonym skriver:

Hej de damer.

Min dreng er 8 mdr og sover ikke igennem. ( jeg ammer stadig. ) Vi vil i dag prøve at give ham nan2 i håb om han vil sove. han sover normalt også hos os og vi vil samtidig se om han vil 'acceptere' at blive lagt i sin seng..

kan nan2 hjælpe ham til at sove tungere end han har gjort indtil videre?

en god portion havregrød inden sengetid så burde han ikke være sulten. meget af det er nok også bare en dårlig vane.....

Anmeld

14. januar 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

jeg aner INTET om MME derfor jeg spørger herinde.

har kun ammet og har aldrig haft problemer med mælken så har ikke haft behov for at tilskude med MME

Det er jo også det vi er her for, at hjælpe hinanden ud i den jungle af baby-ting-mad :)

Men hvor meget sover han om natten? Min spér sagde til mig, at indtil de er ca. 1 år hedder det sig, at de sover igennem når de sover 6 timer i streg.

Anmeld

14. januar 2011

linemus

For mig virker det forkert, at du vil til at give ham mme nu. Min datter er også 8 mdr. Hendes "dagsplan" ser sådan ud:
- ammes om morgenen,
- havregrød m. banan, når hun vågner fra morgenluren
- er lige begyndt på bondebrødshapsere til frokost (ca. 1/3 stk)
- (evt. lidt frugt eller brød efter middagsluren afhængig af, hvor længe hun sover)
- kartoffel/grøntsagsmos til aftensmad (kl.17-18)
- ammes i løbet af aftenen (og måske om natten)

Hun sover sammen med mig, derfor ammes hun stadig om natten, fordi jeg er der Men vi har planer om snart at lægge hende i sin egen seng, og så bliver amningen altså trappet gevaldigt ned, så det kun er morgen og en aftentår. Mere burde der ikke være brug for. Vågner de om natten, kan de tilbydes vand.

Jeg tror, det bliver en dårlig vane, hvis I skal til at give aftenflaske, og jeg er af den tro, at DIN mælk stadig er det allerbedste for ham, og det ville være synd at give mme.

Han vil altid søge, når han er ved dit bryst og kan lugte din mælk. Det er da meget hyggeligere end at sidde og tygge i en kartoffel

- Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.