karantæne for dagpenge... hvad gør jeg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.535 visninger
35 svar
0 synes godt om
11. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg har været selvstændig i 9 mdr. Men da jeg nu er gravid og kæresten er skredet kan jeg ikke overskue det hele.

Har derfor valgt at lukke mit firma ned. Jeg er i 28 uge og har nu søgt om dagpenge. Det kommer jeg dog i karantæne i 3 uger og får først penge sidst i februar måned!!!

Er der nogle af jer der ved om man kan få hjælp af kommunen eller andre steder???

Har jo regninger, husleje og en stordreng der også skal have mad.......     kan da ikke leve af ingenting i over en måned???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2011

Svei

Anonym skriver:

Jeg har været selvstændig i 9 mdr. Men da jeg nu er gravid og kæresten er skredet kan jeg ikke overskue det hele.

Har derfor valgt at lukke mit firma ned. Jeg er i 28 uge og har nu søgt om dagpenge. Det kommer jeg dog i karantæne i 3 uger og får først penge sidst i februar måned!!!

Er der nogle af jer der ved om man kan få hjælp af kommunen eller andre steder???

Har jo regninger, husleje og en stordreng der også skal have mad.......     kan da ikke leve af ingenting i over en måned???

Overtræk i banken? lån? måske du også kan få kh og så betale det ilbage igen....kan du ikke stramme ballerne sammen, der kommer børnefamilieydelse lige om snart..

Anmeld

11. januar 2011

JulieE

Har du ikke noget ferie, du evt kan afholde? Det var min løsning da jeg stod som nyuddannet og først kunne få dagpenge efter den 5 uger karantæne (karensperiode). Træls ikke at have ferie resten af året, men økonomien var reddet

Anmeld

11. januar 2011

A.

Anonym skriver:

sikke noget øv kæmpe knus er det dagpenge fra a kasse eller kh?

nogen gange kan man udgå atfår karantæne hvis deter en go´grund til at man har sagt op..

du kan får engangsydelse ved kommunen du skal søge om det nu så du når at får pengeså skynd dig at hente papirer du skal bruge kontoudskrift fra det sidste 3 mdr, lejerkontrakt så de ved hvad er dine udgifter..

ellers må du tage lån i banken

Anmeld

11. januar 2011

Plysbjørnen

Anonym skriver:

kontanthjælp. ring og snak med kommunen

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Har du ikke noget ferie, du evt kan afholde? Det var min løsning da jeg stod som nyuddannet og først kunne få dagpenge efter den 5 uger karantæne (karensperiode). Træls ikke at have ferie resten af året, men økonomien var reddet

Det har jeg desværre ikke da jeg brugte alle mine ferieenge da jeg startede op som selvstændig.

Og da jeg er selvstændig og nu har opsagt virksomheden skal jeg i karantæne

Men der må da være noget man kan gøre

Anmeld

11. januar 2011

eElak

BBK skriver:

kontanthjælp. ring og snak med kommunen

Når hun er berettet til dagpenge, men skal over en karantænesats, så mener jeg ikke at hun kan få kontanthjælp indtil da..

LØsningen må være at høre banken om de kan hjælp med et mindre lån. Alternativet er engangsydelse, men behandlingstiden er nok over 3 uger...

og så er det ellers at leve småt i de næste måneder..

Anmeld

11. januar 2011

Anonym trådstarter

ESB. skriver:

Overtræk i banken? lån? måske du også kan få kh og så betale det ilbage igen....kan du ikke stramme ballerne sammen, der kommer børnefamilieydelse lige om snart..

har et lån på 38000kr i banken og kommer ud med et underskud på 50000 kr med min virksomhed... Må ringe og høre om de giver kh i en enkelt mdr.

Anmeld

11. januar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

En karantæne er en karantæne. Så du kan ikke få KH. Jeg har selv været i karantæne og havde ingen indkomt i perioden. Det er hvad de kalder selvforskyldt, da man selv har taget valget ved enten at sige op eller som dig lukke ned.

Det er hårdt og jeg føler med dig. Prøv at spørge i banken om du evt. kan overtrække i de uger

Anmeld

11. januar 2011

Svei

Anonym skriver:

har et lån på 38000kr i banken og kommer ud med et underskud på 50000 kr med min virksomhed... Må ringe og høre om de giver kh i en enkelt mdr.

Ja, du kan nok godt få men med tilbagebetaling...det ved jeg de gør...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.