Gaaab det er kedeligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

JustMe

Amso skriver:

Det er for at undersøge om man udvikler graviditetes-sukkersyge.. Ummidelbart har det ingen betydning, men ved fødselv skal de vide det, for HVIS man har det, skal de holde øje med en selv og barnet lige efter fødslen..

Det er for at se om du selv omdanner sukker, og holder dit blodsukker ved lige ved hjælp af det inzulin kroppen selv danner. Hvis du har graviditets sukkersyge, vil du selv og dit barn under graviditeten danne mere inzulin. Når så dit barn er født, vil det være vant til at danne ekstra af det stof fordi du har haft raviditets-sukkersyge, og vil derfor danne for meget inzulin i starten. Dette kan medføre i ALT for lavt blodsukker, og være farligt for barnet. Derfor skal de vide det, så de kan tage højde for det fra starten, og holde øje med blodsukker. Det er ikke noget der vil følge barnet resten af livet, det er kun lige i starten. Og det er ikke noget der er farligt, med mindre de IKKE ved det.. Derfor SKAL man have lavet den test.

Håber det var forståeligt..

Det kan nu også skabe problemer i graviditeten, da barnet kan risikee at blive væsentligt større end gennemsnittet. Derfor bliver nogle gravide med sukkersyge sat i fødsel før tid eller får kejsersnit før tid, for at barnet ikke bliver for stort

Jeg skal også have sukkerbelastningen, men lægen siger uge 24, mens jordemoderen siger uge 30. Så må vi se, hvem der får ret. Jeg frygter ikke så meget cæsken, da jeg har prøvet det før, og da smagte det bare som et glas flydende glasur - ikke slemt for mig. Men denne gang bekymrer det mig, at jeg skal faste først OG skal med bussen til lægen, da begge ting hver for sig kan gøre mig rigtig dårlig...så samlet bliver det da en ufatteligt dårlig kombi med næsten garanti for hovedet i toilettet, inden de 2 timer er gået

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

Amso

Metchen skriver:

Tusind tak for den gode forklaring. Det er lidt en jungle med alle de papirer der dukker op, og lægeaftaler hvor man (=læs mig) ikke kan huske halvdelen af hvad der bliver sagt.

Tror bare det hele er ret overvældende lige nu.

Selv tak.. Nej det ikke til at holde styr på alle de aftaler og ditten og datten man skal.. Og så forstår man ikke halvdelen af det der står i papirene, fordi de skriver så "kloge-åge" agtigt.. heh

Anmeld

12. januar 2011

Amso

JustMe skriver:

Det kan nu også skabe problemer i graviditeten, da barnet kan risikee at blive væsentligt større end gennemsnittet. Derfor bliver nogle gravide med sukkersyge sat i fødsel før tid eller får kejsersnit før tid, for at barnet ikke bliver for stort

Jeg skal også have sukkerbelastningen, men lægen siger uge 24, mens jordemoderen siger uge 30. Så må vi se, hvem der får ret. Jeg frygter ikke så meget cæsken, da jeg har prøvet det før, og da smagte det bare som et glas flydende glasur - ikke slemt for mig. Men denne gang bekymrer det mig, at jeg skal faste først OG skal med bussen til lægen, da begge ting hver for sig kan gøre mig rigtig dårlig...så samlet bliver det da en ufatteligt dårlig kombi med næsten garanti for hovedet i toilettet, inden de 2 timer er gået

Det vidste jeg så ikke.. men tak for det.. Så blev man da lidt klogere..

Århh, nedtur.. Bliver en kedelig dag for dig... Har du så fået en tid, sådan nogen lunde tidligt i det mindste..?

Anmeld

12. januar 2011

JustMe

Amso skriver:

Det vidste jeg så ikke.. men tak for det.. Så blev man da lidt klogere..

Århh, nedtur.. Bliver en kedelig dag for dig... Har du så fået en tid, sådan nogen lunde tidligt i det mindste..?

Man lærer tit noget hver dag

Jeg har snakket med jordemoderen, og hun siger at går det galt ved lægen, vil hun arrangere en ny test på hospitalet, hvor jeg kan få noget kvalmestillende, så jeg kan holde det i mig. Samtidig skal det helst være omkrign middagstid, for har jeg ikke fået nok søvn, bliver jeg også dårlig...jeg er vist ikke den nemmeste patient, haha!

Anmeld

12. januar 2011

Amso

JustMe skriver:

Man lærer tit noget hver dag

Jeg har snakket med jordemoderen, og hun siger at går det galt ved lægen, vil hun arrangere en ny test på hospitalet, hvor jeg kan få noget kvalmestillende, så jeg kan holde det i mig. Samtidig skal det helst være omkrign middagstid, for har jeg ikke fået nok søvn, bliver jeg også dårlig...jeg er vist ikke den nemmeste patient, haha!

Det da altid noget du har en anden mulighed for at genneføre testen - hvis det går galt ved lægen..

Hehe, du er såmen nok ikke den eneste.. Graviditeten gør det heller ikke lettere ikke at blive dårlig.

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Thereseh skriver:

Bvadr, og det dér væske smager bare i lang tid efter....

Men tallet lå på 7,2, så jeg er helt normal. Skønt 

Dejligt.. tillykke med det.. så kan man bedre slape af..  eg får førs talet afvide idag.. så er lidt spændt..

Anmeld

12. januar 2011

AnneBJ

Metchen skriver:

Jeg skal også have sådan en glucosetest, og er ret nysgerrig efter at vide hvad det egentlig er?

Kan du forklare hvad det indebærer?

Jeg fik den lavet på Kolding sygehus. Jeg skulle drikke 2,5 dl. sukkervand. Det var en smule tykkere end almindeligt vand, ikke meget.
Det smagte lidt som sådan noget børnemedicin, altså enormt sødt men ikke decideret grimt.

Jeg skulle faste fra kl. 23 aftenen inden, men måtte gerne drikke en smule vand, også om natten og til tandbørstning om morgenen.

Så var det bare at vente. I ventetiden (2 timer) måtte jeg drikke ca. et glas vand.

Efter de to timer fik jeg taget en blodprøve i armen og ville kun blive ringet op hvis der var sukkersyge at finde.

Havde det temmelig skidt efter prøven var taget. Spiste toast med syltetøj og drak noget sodavand og fik det hurtigt meget bedre.

Anmeld

12. januar 2011

Thereseh

milopilo skriver:

Dejligt.. tillykke med det.. så kan man bedre slape af..  eg får førs talet afvide idag.. så er lidt spændt..

Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være 

Anmeld

12. januar 2011

Den lykkelige

Thereseh skriver:

Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være 

Det lå heldigvis på 6  Så det er virkelig dejligt, for der er MANGE i min familie som har sukkersyge.. Så er så lettet.. nu skal de sidste 47 dage af graviditeten bare overståes så vi har vores guld klump  

Anmeld

12. januar 2011

Thereseh

milopilo skriver:

Det lå heldigvis på 6  Så det er virkelig dejligt, for der er MANGE i min familie som har sukkersyge.. Så er så lettet.. nu skal de sidste 47 dage af graviditeten bare overståes så vi har vores guld klump  

Skide godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.