Gaaab det er kedeligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2011

Thereseh

Amso skriver:

Sagde nu også bare jeg gik ud for at hvile mig lidt. Sagde til mig at det eneste jeg ikke måtte var at rende for meget rundt.. Men det gik nu fint.. hehe..

Nå ok :-) Kan man så regne med svaret ? 

Jeg kan slet ikke overskue at jeg skal til endnu en glucosetest i marts. Gaaab. Må ta en større madpakke med, til bagefter, for var godtnok sulten, og det frugt jeg havde i tasken var slet slet ikke nok :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2011

ooo

Thereseh skriver:

Du møder op på hospitalet, jeg mødte på Hvidovre, på fastende hjerte. Dvs. du ikke har drukket eller spist siden kl 22 aftenen før. 

Du får udleveret godt 3-4 dl sukkervand, som smager lidt af modelervoks og er ret svært at få ned. Nogen synes det hjælper at putte citronsaft i. 

Du må i alt ha drukket 2 glas almindeligt vand, så hvis du har kunnet holde dig uden vand siden kl 22, kan du skylde sukkervandet ned med et glas vand. 

Derefter skal du veeeeeeeeeeeeente i 2 timer, og når de er gået, får du taget en blodprøve i øret - et lille prik. 

Du får med det samme (på hvidovre i hvert tilfælde) at vide om du er "normal" eller skal ha taget flere undersøgelser 

Super, tak fordi du gad forklare. Jeg har bare hørt mange beskrive det som noget af det værste de har prøvet, så har været lidt nervøs ved tanken om det. Men det lyder ikke så slemt når du forklarer det.

Det er også på Hvidovre at jeg skal have taget den test, så det er sikkert samme procedure som ved dig.

Anmeld

12. januar 2011

Thereseh

Metchen skriver:

Super, tak fordi du gad forklare. Jeg har bare hørt mange beskrive det som noget af det værste de har prøvet, så har været lidt nervøs ved tanken om det. Men det lyder ikke så slemt når du forklarer det.

Det er også på Hvidovre at jeg skal have taget den test, så det er sikkert samme procedure som ved dig.

Så slemt er det ikke, men det kommer jo også an på hvor følsom man er over for at faste, og overfor at drikke noget der smager af modelervoks og som gir en følelse af at munden er smurt ind i bodylotion.... Det er ikke 100% flydende, men har en underlig konsistens. 

Heldigvis så har Hvidovre, citron. Bare hæld en kvart flaske i 

De har kun gamle kedelige ugeblade, så tag selv nogen med. De fyldte rummet godt op, så der ikke var gode stole til dem der kom sidst, så prøv at kom ti minutter før tid, så du får en af de polstrede stole 

Anmeld

12. januar 2011

Amso

Metchen skriver:

Jeg skal også have sådan en glucosetest, og er ret nysgerrig efter at vide hvad det egentlig er?

Kan du forklare hvad det indebærer?

Det er for at undersøge om man udvikler graviditetes-sukkersyge.. Ummidelbart har det ingen betydning, men ved fødselv skal de vide det, for HVIS man har det, skal de holde øje med en selv og barnet lige efter fødslen..

Det er for at se om du selv omdanner sukker, og holder dit blodsukker ved lige ved hjælp af det inzulin kroppen selv danner. Hvis du har graviditets sukkersyge, vil du selv og dit barn under graviditeten danne mere inzulin. Når så dit barn er født, vil det være vant til at danne ekstra af det stof fordi du har haft raviditets-sukkersyge, og vil derfor danne for meget inzulin i starten. Dette kan medføre i ALT for lavt blodsukker, og være farligt for barnet. Derfor skal de vide det, så de kan tage højde for det fra starten, og holde øje med blodsukker. Det er ikke noget der vil følge barnet resten af livet, det er kun lige i starten. Og det er ikke noget der er farligt, med mindre de IKKE ved det.. Derfor SKAL man have lavet den test.

Håber det var forståeligt..

Anmeld

12. januar 2011

Thereseh

Amso skriver:

Det er for at undersøge om man udvikler graviditetes-sukkersyge.. Ummidelbart har det ingen betydning, men ved fødselv skal de vide det, for HVIS man har det, skal de holde øje med en selv og barnet lige efter fødslen..

Det er for at se om du selv omdanner sukker, og holder dit blodsukker ved lige ved hjælp af det inzulin kroppen selv danner. Hvis du har graviditets sukkersyge, vil du selv og dit barn under graviditeten danne mere inzulin. Når så dit barn er født, vil det være vant til at danne ekstra af det stof fordi du har haft raviditets-sukkersyge, og vil derfor danne for meget inzulin i starten. Dette kan medføre i ALT for lavt blodsukker, og være farligt for barnet. Derfor skal de vide det, så de kan tage højde for det fra starten, og holde øje med blodsukker. Det er ikke noget der vil følge barnet resten af livet, det er kun lige i starten. Og det er ikke noget der er farligt, med mindre de IKKE ved det.. Derfor SKAL man have lavet den test.

Ikke alle får dog den test, det er kun hvis man er overvægtig, har født børn på +4 kg eller har sukkersyge i familien. 

Jeg synes det er meget rart at vide man er frikendt  

I Spanien får alle gravide den test, så ved ikke om det er for at spare penge, at alle i dk ikke får det, eller hvad der er årsagen. 

Anmeld

12. januar 2011

Amso

Thereseh skriver:

Jeg kan slet ikke overskue at jeg skal til endnu en glucosetest i marts. Gaaab. Må ta en større madpakke med, til bagefter, for var godtnok sulten, og det frugt jeg havde i tasken var slet slet ikke nok :-)

Ja det går jeg ud fra Om man sidder stille eller lige snupper et halvt hvil, kan jeg nu ikke se den store forkskel i.. Var også blevet tilbudt et værelse med briks i hvis jeg ville lægge mig lidt, fordi jeg får ondt i ryggen af at sidde på deres dårlige stole ved lægen.. Og hvis hun tror man ikke lige lukker øjnene lidt, når man ligger i 2 timer, så er hun da ikk så kvik i hvert fald..

Anmeld

12. januar 2011

Amso

Thereseh skriver:

Ikke alle får dog den test, det er kun hvis man er overvægtig, har født børn på +4 kg eller har sukkersyge i familien. 

Jeg synes det er meget rart at vide man er frikendt  

I Spanien får alle gravide den test, så ved ikke om det er for at spare penge, at alle i dk ikke får det, eller hvad der er årsagen. 

Ja det rigtigt. det mig der husker forkert.. JA kun hvis man er i risikogruppen..

Anmeld

12. januar 2011

Amso

Thereseh skriver:

Nej frugt mætter desværre ikke så meget hvis ikke man har spist siden aftenen før..

Anmeld

12. januar 2011

ooo

Thereseh skriver:

Så slemt er det ikke, men det kommer jo også an på hvor følsom man er over for at faste, og overfor at drikke noget der smager af modelervoks og som gir en følelse af at munden er smurt ind i bodylotion.... Det er ikke 100% flydende, men har en underlig konsistens. 

Heldigvis så har Hvidovre, citron. Bare hæld en kvart flaske i 

De har kun gamle kedelige ugeblade, så tag selv nogen med. De fyldte rummet godt op, så der ikke var gode stole til dem der kom sidst, så prøv at kom ti minutter før tid, så du får en af de polstrede stole 

Tak for de gode råd.

Vil møde op 8:15 med en god bog, og en masse tålmodighed. Og måske en lille pose, i tilfælde af at den lede kvalme ikke er forsvundet på det tidspunkt, og der er for langt til toilettet...Better safe than sorry.

Anmeld

12. januar 2011

ooo

Amso skriver:

Tusind tak for den gode forklaring. Det er lidt en jungle med alle de papirer der dukker op, og lægeaftaler hvor man (=læs mig) ikke kan huske halvdelen af hvad der bliver sagt.

Tror bare det hele er ret overvældende lige nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.