Må bede om jeres ærlige mening...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2008

tascia

finkedinke skriver:

tascia skriver:

finkedinke skriver:

Her hvor jeg er dagplejer er reglerne at man som dagplejer gerne må have eget syge barn hjemme, hvis det er et større barn. Der ikke kræver ekstra pleje.
Min datter har været syg hjemme i en alder af 4 år, hun lå på sofaen i stuen og så tv, jeg var i rummet lige ved siden af og kiggede til hende med jævne mellemrum. Det kunne sagtens lade sig gøre, og hverken dagplejebørnene eller min egen blev forsømt:-)

Mange sygdomme smitter jo før man ved børnene er syge, og jeg kan ikke se det store problem i at der er et sygt barn i hjemmet når dagplejebørnene er der. Så længe de holder afstand og man har en fornuftig hygiejne.
Som dagplejer vil der altid være kompromiser idet man er i eget hjem.
Hvis faderen tager barn syg vil barnet stadig være i hjemmet. Skulle man vælge at have en regel om at barnet ikke måtte være i hjemmet, ville det gøre det meget svært at være dagplejer, idet det jo ville kræve at man skulle have et andet sted(bolig) til rådighed i tilfælde af sygdom.

Samtidig er der desværre forældre der sender deres børn afsted når de er halvsyge eller tager en syg søskende med ind i dagplejen. Jeg har fuld forståelse for at forældrene er pressede i forhold til deres job, men omvendt har både jeg og mine børn haft flere sygedage end "nødvendigt" pga halv-syge børn der sendes afsted

Berith

kan sagtens følge dig i det du siger, men nu er skoldkopper jo ikke det samme som forkølelse, og reglerne for os forældre der bruger inst og for den sags skyld også dp er jo at vi ikke må aflevere barnet før der er kommet sår på pga. smitte risiko. når dine børn så har skoldkopper og er der hjemme udsættes dine dp børn jo for den samme smittefare som hvis du havde sendt din barn i børnehave med skoldkopper, kan du følge mig?
jeg ved godt det er en sygdom alle skal have, men ligefrem at opsøge det er jeg ikke tilhænger af! nogle er altså mere ramt end andre..

//Natascia med en hjemme som har skoldkopper, nu med sår så afsted i børnehave på mandag med hende!!!

Jeg vil starte med at sige at jeg selv hører til de forældre der hellere holder mit barn hjemme en dag længere for at de bliver ordentlig raske. Det gør så ondt at se de børn der sendes afsted fordi de umiddelbart virker raske, men der stadig ikke har fået energien tilbage. Reelt burde mange børn blive hjemme en dag længere end de er syge. Men jeg ved godt at barn-syg-dage ikke hænger på træerne.

Når jeg mener at dagplejeren godt kan have et sygt barn hjemme, er det fordi min erfaring med mine egne børn er god. Som jeg skriver har de ligget i stuen og været syge og har kunne "klare sig selv" og samtidig slet ikke været i samme rum som dagplejebørnene. Jeg vil endda mene at jeg har haft børn hjemme hvor forældrene slet ikke har opdaget det, ikke fordi jeg har forsøgt at skjule det men fordi de netop har været "isoleret" fra de andre lokaler.

Skoldkopper er jeg ikke bekymret for, dels fordi det er en sygdom der er bedre at få overstået når børnene er små, og fordi det er en sygdom der er god at have haft inden man som kvinde bliver gravid.
kilde: http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=295/sprog =1/grp=2/menu=1/

Mine to piger har begge haft skoldkopper, den ene har endda haft det to gange, selv om det er sjældent det sker.

Når jeg siger at mine egne børn er blevet smittet ekstra meget er det fordi de har gået i børnehave/skole mens jeg har været dagplejer og dermed får smitte flere steder fra, pga den store kontakflade med syge børn.
Hvis mit eget barn ikke måtte være i huset eller jeg skulle lukke som dagplejer i en uges tid hver gang mine egne børn var syge ville jeg jo reelt ikke kunne have jobbet.
Lige som det forventes at et barn er helt rask inden det sendes afsted kunne man jo heller ikke åbne dagplejen før børnene er helt raske, derfor ville det jo tage en uges tid+/- hver gang. Hvilke forældre ville så have en dagplejer med børn i skolealderen og nedefter??

Berith

jamen jeg er helt med, men der er bare forskel på hvad barnet fejler! Jeg synes ikke du må samligne en forkølelse med skoldkopper, om det så fortrækkes at de får dem tidligst muligt er sagen uvedkommende (ja jeg vil personligt hellere have at min datter på 3 har det end hvis lillebror på 1 evt. får det om en uges tid)

Jeg forstår bare ikke hvor forskellen er, smittefaren er jo den samme lige meget hvordan det vendes og drejes, og det er jo heller ikke dig jeg anklager, for dit hjem er din arbejdsplads, så du har ikke andre alternativer, end at holde dit barn hjemme. Jeg mener bare at vi forældre burde have et alternativ!!! og det er kun skoldkopper jeg hentyder til, for det var det der var trådstarterens spørgsmål.

men det korte af det lange er, jeg ville ikke aflevere mit barn hos dig hvis dine børn have skoldkopper, hvis jeg vidste der var en chance for at mine børn ikke fik det:-)

//Natascia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2008

Pia.

Vil bare sige jer tak for alle jeres gode svar - har læst dem alle og tænkt over jeres svar...

Knus Pia, som stadig har en fin søn med skoldkopper.... (men som er sluppet billigt i forhold til mange andre)

Anmeld

16. september 2008

H+S Skjolgborg.

ville helle have mine fik det mens de er små ind voksen...
benjamin fik det i marts 2004 var lidt over 3 år
han slap også billigt fik max 15 skoldkopper..
Min datter er to år nu og ser da helst hun får det inden skolealdren men vi må se...
Er ikke bange for af besøger andre der har syg børm med børnesygomme dog ikke vild sygebørn midsforstå mig ikke...Få hun dem nu inden hun er noksen er det overstå jeg have alle minen inden jeg var fyldt 10 år...
Knus fra henriette

Anmeld

16. september 2008

xxx

Synes også den er lidt svær at stemme udfra.
Det kan godt være at skoldkopper smitter 14 dage før de bryder frem, men de smitter altså også så længe de vædsker og der ikke er skorper på, og i værste fald kan de gå hen og sætte sig til streptokokker, som jeg bestemt ikke synes er en sygdom man skal udsætte sine børn for.

Mine 2 store drenge fik skoldkopper mens jeg gik gravid med nr. 3, og det var omkring 1½-2 mdr. før min termin, da jeg havde født gik der små 3 uger, så havde min lille datter det, og der havde vi ikke været i kontakt med nogen som havde smitten, underligt nok. Det var hårdt for sådan en lille en at ha dem, og så midt sommer hvor det var drønende varmt, men hun kom da over det.

Nr. 4 og 5 har ikke haft dem endnu, selvom vi endda har været i kontakt med nogen som havde, men de er sluppet indtil videre. Men ja det er selvfølgelig bedst at de har haft det som små, og især kvinder mht. senere graviditet jo. Så synes den er svær at bedømme og sådan er vi jo så forskellige, til hvad vi vil udsætte vores børn for.

Anmeld

16. september 2008

1977

Profilbillede for 1977
Hvis der er en anden person til at passe barnet (så dp-mor ikke også skal klare et pylret barn), ville jeg med glæde aflevere.

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.