Må bede om jeres ærlige mening...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2008

moniquesmor

jamen så længe barne er på toppen og ikke bare vil sove eller pyldre..
synes jeg det er okay de smidter jo ikke mere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

Pia.

Zuzet skriver:

Når i alle skriver i ville afl. barnet, hvorfor er det så ikke ok at afl. sit barn i VG/BH når det er smittet med skoldkopper, skal det så være tilladt?

Hilsen

Lotte, der undres over man må være i DP med skoldkopper når man bliver sendt hjem fra VG/BH hvis man er blevet smittet

Man må ikke aflevere sit barn i dagplejen hvis det har skoldkopper, men her er det jo dagplejernes eget barn der har det... Det er den mest normale børnesygdom der findes og alle børn skal meget gerne have den.... den smitter jo inden den bryder ud, det er derfor jeg spørg da chancen jo en kæmpe stor for at smitten allerede har været der... grunden til at man ikke må aflevere er jo at barnet er sygt og derfor ikke må være i BH/VG/DP...

Det er rigtig spændende at høre jeres svar på det her...

Når mine børn har 40 i feber og er rigitige syge så tager jeg første barn sygedag men deres far tager den næste fridag, børnene er jo stadig i hjemmet når de er syge...

Tak for svar... :)

Knus Pia...

Anmeld

12. september 2008

moniquesmor

Det bliver meget kort fortalt da jeg ikke kan fortælle så meget lige på det her område...

Men hvis I havde jeres børn hos en dagplejer hvis barn blev syg med skoldkopper ville I så nægte at aflevere barn hos jeres dagplejer i den periode smitten var i hjemmet ??? (også selvom barnet med stor risiko allerede er smittet, da det jo smitter inden det bryder ud)

Bare et nysgerrigt spørgsmål....

Hvis I svare nej, så fortæl mig hvad I ville gøre/ forlange kommunen skulle gøre for jeres barn i de måske 8-14 dage det kan stå på !!!

Knus Pia.

hvad ville du selv gøre..?

Anmeld

12. september 2008

Pia.

[citat][f][småt]Pia skriver:[/småt][/f] Da barnet højst sandsynlig allerede vil være smitte uden at du ved det, så ville jeg aflevere mit barn ved dp. Tror det er de færretse steder du vil få tilbudt gæste dp med mindre din egen dp's barn var rigitg alvorlig syg. Kan da godt forstå du tøver, men så igen så skal børn jo have det før eller siden. Lærke var sammen med mange børn der havde skoldkopper mens hun var mellem 0 - 28 måneder , men hun fik det altså først her for ca 6 måneder siden.. Så selvom du vælger gæste dp eller og holde barnet hjemme, ja så er en 50-50 chance for at dit barn får det. Kh Pia.[/citat] Nemlig.... det er lige det jeg mener... Chancen er så stor og nej man tilbyder ikke gæsteplads, så du har helt ret... Knus Pia, med en fridag i dag ;)

Anmeld

12. september 2008

Pia.

moniquesmor skriver:

Det bliver meget kort fortalt da jeg ikke kan fortælle så meget lige på det her område...

Men hvis I havde jeres børn hos en dagplejer hvis barn blev syg med skoldkopper ville I så nægte at aflevere barn hos jeres dagplejer i den periode smitten var i hjemmet ??? (også selvom barnet med stor risiko allerede er smittet, da det jo smitter inden det bryder ud)

Bare et nysgerrigt spørgsmål....

Hvis I svare nej, så fortæl mig hvad I ville gøre/ forlange kommunen skulle gøre for jeres barn i de måske 8-14 dage det kan stå på !!!

Knus Pia.

hvad ville du selv gøre..?

jamen jeg ville klart aflevere, ingen tvivl om det... lige netop skoldkopper kan man jo få alle steder... Og dagplejerens barn har jo allered smittet hjemmet...

Så jo hvis min dagplejer valgte at holde åbent så ville jeg aflevere mit/mine børn der...

Knus Pia, som tænker at hvis jeg er rigtige (u)heldig så får de to store det også nu og så kan smitten jo være i hjemmet meget længe endnu... :-o

(H)

Anmeld

12. september 2008

moniquesmor

jamen jeg ville klart aflevere, ingen tvivl om det... lige netop skoldkopper kan man jo få alle steder... Og dagplejerens barn har jo allered smittet hjemmet...

Så jo hvis min dagplejer valgte at holde åbent så ville jeg aflevere mit/mine børn der...

Knus Pia, som tænker at hvis jeg er rigtige (u)heldig så får de to store det også nu og så kan smitten jo være i hjemmet meget længe endnu...

jaah det er rigtigt men på den anden side så har de alle sammen haft det også er det overstået:D

Anmeld

12. september 2008

tascia

PiaR skriver:

Zuzet skriver:

Når i alle skriver i ville afl. barnet, hvorfor er det så ikke ok at afl. sit barn i VG/BH når det er smittet med skoldkopper, skal det så være tilladt?

Hilsen

Lotte, der undres over man må være i DP med skoldkopper når man bliver sendt hjem fra VG/BH hvis man er blevet smittet

Man må ikke aflevere sit barn i dagplejen hvis det har skoldkopper, men her er det jo dagplejernes eget barn der har det... Det er den mest normale børnesygdom der findes og alle børn skal meget gerne have den.... den smitter jo inden den bryder ud, det er derfor jeg spørg da chancen jo en kæmpe stor for at smitten allerede har været der... grunden til at man ikke må aflevere er jo at barnet er sygt og derfor ikke må være i BH/VG/DP...

Det er rigtig spændende at høre jeres svar på det her...

Når mine børn har 40 i feber og er rigitige syge så tager jeg første barn sygedag men deres far tager den næste fridag, børnene er jo stadig i hjemmet når de er syge...

Tak for svar... :)

Knus Pia...

jamen hvad er forskellen på at dit barn er der hjemme med skoldkopper og at et dp barn kommer med skoldkopper, risikoen for smitte er vel den samme???både før og efter skoldkopperne er brudt frem..

Anmeld

12. september 2008

moniquesmor

jamen hvad er forskellen på at dit barn er der hjemme med skoldkopper og at et dp barn kommer med skoldkopper, risikoen for smitte er vel den samme???

jaah men barne smitter jo 14dage før de kommer frem..
og når de er kommet frem så bør de ikke smitte mere..

Anmeld

12. september 2008

Honningblomst

Zuzet skriver:

Hejsa

Jeg ville ikke aflevere mit barn og udsætte det for smitte....

Ligesom at man skal holde sit barn hjemme nåpr det har dem , må det jo også gælde for en DP.

Så jeg ville forvente at DP holder lukket så hun kunne tage sig at sit syge barn til det ikke smitter mere og så vil jeg forvente at få en gæste DP der i forvejen keder mit barn og som det kan blive hos til min egen PD kan åbne igen.

Så det var min mening :-)

Hilsen

Lotte

Enig.

Anmeld

12. september 2008

twinboys

Zuzet skriver:

Hejsa

Jeg ville ikke aflevere mit barn og udsætte det for smitte....

Ligesom at man skal holde sit barn hjemme nåpr det har dem , må det jo også gælde for en DP.

Så jeg ville forvente at DP holder lukket så hun kunne tage sig at sit syge barn til det ikke smitter mere og så vil jeg forvente at få en gæste DP der i forvejen keder mit barn og som det kan blive hos til min egen PD kan åbne igen.

Så det var min mening :-)

Hilsen

Lotte

De smitter jo også inden de bryder frem...

Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.