Må bede om jeres ærlige mening...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville I aflevere jeres barn hos jeres dagplejer hvis hendes eget barn var i hjemmet med skoldkopper ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.862 visninger
34 svar
0 synes godt om
12. september 2008

Pia.

Det bliver meget kort fortalt da jeg ikke kan fortælle så meget lige på det her område...

Men hvis I havde jeres børn hos en dagplejer hvis barn blev syg med skoldkopper ville I så nægte at aflevere barn hos jeres dagplejer i den periode smitten var i hjemmet ??? (også selvom barnet med stor risiko allerede er smittet, da det jo smitter inden det bryder ud)

Bare et nysgerrigt spørgsmål....

Hvis I svare nej, så fortæl mig hvad I ville gøre/ forlange kommunen skulle gøre for jeres barn i de måske 8-14 dage det kan stå på !!!

Knus Pia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

moniquesmor

jeg vil med glæde afleve min datter.
da de ikke smidter mere. jeg har hørt af det smidt 14dage før de kommer frem..
men jeg vil da også heller have min datter fik det i mens hun kun er lille. for jo større de bliver jo hver kan det blive, hvors gammel dp mors barnebarn fik det da hun var 14 år og hun bliv indlagt fordi det var så voldsomt8(

Anmeld

12. september 2008

Becks

Hvis jeg havde børn, og dp morens barn havde fået skoldkopper, så ville jeg stadig aflevere mit barn, for sandsynligheden for han/hun har fået smitten er jo stor, idet man bliver smittet før skoldkopperne viser sig, så det ville jeg ingen problemer have med søde Pia (H)

Knus Beck(H)(H)

Anmeld

12. september 2008

Zuzet

Hejsa

Jeg ville ikke aflevere mit barn og udsætte det for smitte....

Ligesom at man skal holde sit barn hjemme nåpr det har dem , må det jo også gælde for en DP.

Så jeg ville forvente at DP holder lukket så hun kunne tage sig at sit syge barn til det ikke smitter mere og så vil jeg forvente at få en gæste DP der i forvejen keder mit barn og som det kan blive hos til min egen PD kan åbne igen.

Så det var min mening :-)

Hilsen

Lotte

Anmeld

12. september 2008

lonemus

Beck skriver:

Hvis jeg havde børn, og dp morens barn havde fået skoldkopper, så ville jeg stadig aflevere mit barn, for sandsynligheden for han/hun har fået smitten er jo stor, idet man bliver smittet før skoldkopperne viser sig, så det ville jeg ingen problemer have med søde Pia (H)

Knus Beck(H)(H)

Har det helt på samme måde her :)

Lone

Anmeld

12. september 2008

fam.4xc

jeg mangler lidt en svar mulighed :D For ja jeg ville de fleste tilfælde aflevere min datter da hun jo skal ha det alligevel og måske allerede bærer smitten i sig, men hvis nu det var omkring en ferie tid og vi feks sku rejse, så havde jeg holdt hende hjemme i håb om hun ik fik det så vi ku komme afsted :P

Anmeld

12. september 2008

Pia

Da barnet højst sandsynlig allerede vil være smitte uden at du ved det, så ville jeg aflevere mit barn ved dp. Tror det er de færretse steder du vil få tilbudt gæste dp med mindre din egen dp's barn var rigitg alvorlig syg. Kan da godt forstå du tøver, men så igen så skal børn jo have det før eller siden. Lærke var sammen med mange børn der havde skoldkopper mens hun var mellem 0 - 28 måneder , men hun fik det altså først her for ca 6 måneder siden.. Så selvom du vælger gæste dp eller og holde barnet hjemme, ja så er en 50-50 chance for at dit barn får det. Kh Pia.

Anmeld

12. september 2008

Mette+Mathias

Jeg ville ikke aflevere mit barn og udsætte det for smitte....

Ligesom at man skal holde sit barn hjemme nåpr det har dem , må det jo også gælde for en DP.

Så jeg ville forvente at DP holder lukket så hun kunne tage sig at sit syge barn til det ikke smitter mere og så vil jeg forvente at få en gæste DP der i forvejen keder mit barn og som det kan blive hos til min egen PD kan åbne igen.

Jeg er helt enig, - det er muligt mit barn er smittet, men det er også muligt at det IKKE er, og jeg vil ikke bevidst udsætte mit barn for sygdom.

Anmeld

12. september 2008

Zuzet

Når i alle skriver i ville afl. barnet, hvorfor er det så ikke ok at afl. sit barn i VG/BH når det er smittet med skoldkopper, skal det så være tilladt?

Hilsen

Lotte, der undres over man må være i DP med skoldkopper når man bliver sendt hjem fra VG/BH hvis man er blevet smittet

Anmeld

12. september 2008

Fam. Madsen

hej

jeg ville aflevere mit barn, for man kan jo ikke se om det er bleven smittet og når det smitter 14dage før man kan se det så er det nok bleven smitte...:D:D

jeg ved godt at man ikke må aflever sit barn i BH/VG, men det kan jeg heller ikke se hvorfor man ikke må, for barnet har jo være af sted i de 14 dage hvor man ikke har kunne se at det har haft skoldkopper så de fleste børn er nok smittet....

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.