Må bede om jeres ærlige mening...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2008

twinboys

Afsted afsted jo før barnet bliver smittet jo bedre og mit barn har jo allerede været udsat for smitten, da barnet smitter op til 14 dage før...

Vi har det heldigvis overstået...

Majbritt(H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2008

Skovurt

Det er da et rigtig godt spørgsmål...

Jeg har heldigvis ikke stået i situationen, for tror jeg ville have svært ved at vælge;

Som folk siger - det smitter jo før det ses, og dermed er risikoen for at mit barn er smittet jo tilstede; og så kan det jo være det samme om han kommer der eller ej; Men på den anden side ville jeg have det dårligt med at sende ham afsted, til en bevidst smittefare, HVIS nu han ikke allerede er smittet :S

Jeg tror egentlig også at jeg ville kræve gæstepleje :$

Hvad siger reglerne egentlig - må en dagplejemor have egne syge børn i hjemmet, mens hun har åbent? (ja, der er vel en eller anden lov omkring det?)

Anette

Anmeld

12. september 2008

Katjaro

Jeg har svaret ja - men forstår udmærket hvis andre siger nej.

Vi har et bagland der er super - hvilket betød at da Dicte fik endelig fik skoldkopper, var hun hos bedsteforældrene i 4 dage.

Mit forhold til om jeg ville aflevere barnet er nok også farvet af at vi havde en meget let omgang skoldkopper. Hun havde nemlig under 10 kopper i alt. Og var overhoved ikke påvirket af dem.

Alle børn får på et eller andet tidspunkt skoldkopper. Dicte blev udsat for smitte 3 gange i vuggestuen før end de til sidst bed på hende fjerde gang i børnehaven. :)

jeg synes faktisk mere diskussionen burde være: Kan man som dagplejer passe eget barn samtidig med dagplejebørnene er der.

hilsen Katja

Anmeld

12. september 2008

finkedinke

Her hvor jeg er dagplejer er reglerne at man som dagplejer gerne må have eget syge barn hjemme, hvis det er et større barn. Der ikke kræver ekstra pleje.
Min datter har været syg hjemme i en alder af 4 år, hun lå på sofaen i stuen og så tv, jeg var i rummet lige ved siden af og kiggede til hende med jævne mellemrum. Det kunne sagtens lade sig gøre, og hverken dagplejebørnene eller min egen blev forsømt:-)

Mange sygdomme smitter jo før man ved børnene er syge, og jeg kan ikke se det store problem i at der er et sygt barn i hjemmet når dagplejebørnene er der. Så længe de holder afstand og man har en fornuftig hygiejne.
Som dagplejer vil der altid være kompromiser idet man er i eget hjem.
Hvis faderen tager barn syg vil barnet stadig være i hjemmet. Skulle man vælge at have en regel om at barnet ikke måtte være i hjemmet, ville det gøre det meget svært at være dagplejer, idet det jo ville kræve at man skulle have et andet sted(bolig) til rådighed i tilfælde af sygdom.

Samtidig er der desværre forældre der sender deres børn afsted når de er halvsyge eller tager en syg søskende med ind i dagplejen. Jeg har fuld forståelse for at forældrene er pressede i forhold til deres job, men omvendt har både jeg og mine børn haft flere sygedage end "nødvendigt" pga halv-syge børn der sendes afsted

Berith

Anmeld

12. september 2008

tascia

moniquesmor skriver:

jamen hvad er forskellen på at dit barn er der hjemme med skoldkopper og at et dp barn kommer med skoldkopper, risikoen for smitte er vel den samme???

jaah men barne smitter jo 14dage før de kommer frem..
og når de er kommet frem så bør de ikke smitte mere..

jamen det gør de indtil de ikke væsker mere og der er kommet sår på! det jo derfor man skal holde sit barn hjemme...

Anmeld

12. september 2008

tascia

finkedinke skriver:

Her hvor jeg er dagplejer er reglerne at man som dagplejer gerne må have eget syge barn hjemme, hvis det er et større barn. Der ikke kræver ekstra pleje.
Min datter har været syg hjemme i en alder af 4 år, hun lå på sofaen i stuen og så tv, jeg var i rummet lige ved siden af og kiggede til hende med jævne mellemrum. Det kunne sagtens lade sig gøre, og hverken dagplejebørnene eller min egen blev forsømt:-)

Mange sygdomme smitter jo før man ved børnene er syge, og jeg kan ikke se det store problem i at der er et sygt barn i hjemmet når dagplejebørnene er der. Så længe de holder afstand og man har en fornuftig hygiejne.
Hvis faderen tager barn syg vil barnet stadig være i hjemmet. Skulle man vælge at have en regel om at barnet ikke måtte være i hjemmet, ville det gøre det meget svært at være dagplejer, idet det jo ville kræve at man skulle have et andet sted(bolig) til rådighed i tilfælde af sygdom.

Samtidig er der desværre forældre der sender deres børn afsted når de er halvsyge eller tager en syg søskende med ind i dagplejen. Jeg har fuld forståelse for at forældrene er pressede i forhold til deres job, men omvendt har både jeg og mine børn haft flere sygedage end "nødvendigt" pga halv-syge børn der sendes afsted

Berith

kan sagtens følge dig i det du siger, men nu er skoldkopper jo ikke det samme som forkølelse, og reglerne for os forældre der bruger inst og for den sags skyld også dp er jo at vi ikke må aflevere barnet før der er kommet sår på pga. smitte risiko. når dine børn så har skoldkopper og er der hjemme udsættes dine dp børn jo for den samme smittefare som hvis du havde sendt din barn i børnehave med skoldkopper, kan du følge mig?
jeg ved godt det er en sygdom alle skal have, men ligefrem at opsøge det er jeg ikke tilhænger af! nogle er altså mere ramt end andre..

//Natascia med en hjemme som har skoldkopper, nu med sår så afsted i børnehave på mandag med hende!!!

Anmeld

12. september 2008

unikbaby

hej

jeg ville aflevere mit barn, for man kan jo ikke se om det er bleven smittet og når det smitter 14dage før man kan se det så er det nok bleven smitte...

jeg ved godt at man ikke må aflever sit barn i BH/VG, men det kan jeg heller ikke se hvorfor man ikke må, for barnet har jo være af sted i de 14 dage hvor man ikke har kunne se at det har haft skoldkopper så de fleste børn er nok smittet....

knus

Det er jo fordi at barnet kan blive meget syg, mine fik feberkrampe.

Anmeld

12. september 2008

finkedinke

tascia skriver:

finkedinke skriver:

Berith

kan sagtens følge dig i det du siger, men nu er skoldkopper jo ikke det samme som forkølelse, og reglerne for os forældre der bruger inst og for den sags skyld også dp er jo at vi ikke må aflevere barnet før der er kommet sår på pga. smitte risiko. når dine børn så har skoldkopper og er der hjemme udsættes dine dp børn jo for den samme smittefare som hvis du havde sendt din barn i børnehave med skoldkopper, kan du følge mig?
jeg ved godt det er en sygdom alle skal have, men ligefrem at opsøge det er jeg ikke tilhænger af! nogle er altså mere ramt end andre..

//Natascia med en hjemme som har skoldkopper, nu med sår så afsted i børnehave på mandag med hende!!!

Jeg vil starte med at sige at jeg selv hører til de forældre der hellere holder mit barn hjemme en dag længere for at de bliver ordentlig raske. Det gør så ondt at se de børn der sendes afsted fordi de umiddelbart virker raske, men der stadig ikke har fået energien tilbage. Reelt burde mange børn blive hjemme en dag længere end de er syge. Men jeg ved godt at barn-syg-dage ikke hænger på træerne.

Når jeg mener at dagplejeren godt kan have et sygt barn hjemme, er det fordi min erfaring med mine egne børn er god. Som jeg skriver har de ligget i stuen og været syge og har kunne "klare sig selv" og samtidig slet ikke været i samme rum som dagplejebørnene. Jeg vil endda mene at jeg har haft børn hjemme hvor forældrene slet ikke har opdaget det, ikke fordi jeg har forsøgt at skjule det men fordi de netop har været "isoleret" fra de andre lokaler.

Skoldkopper er jeg ikke bekymret for, dels fordi det er en sygdom der er bedre at få overstået når børnene er små, og fordi det er en sygdom der er god at have haft inden man som kvinde bliver gravid.
kilde: http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=295/sprog =1/grp=2/menu=1/

Mine to piger har begge haft skoldkopper, den ene har endda haft det to gange, selv om det er sjældent det sker.

Når jeg siger at mine egne børn er blevet smittet ekstra meget er det fordi de har gået i børnehave/skole mens jeg har været dagplejer og dermed får smitte flere steder fra, pga den store kontakflade med syge børn.
Hvis mit eget barn ikke måtte være i huset eller jeg skulle lukke som dagplejer i en uges tid hver gang mine egne børn var syge ville jeg jo reelt ikke kunne have jobbet.
Lige som det forventes at et barn er helt rask inden det sendes afsted kunne man jo heller ikke åbne dagplejen før børnene er helt raske, derfor ville det jo tage en uges tid+/- hver gang. Hvilke forældre ville så have en dagplejer med børn i skolealderen og nedefter??

Berith

Anmeld

12. september 2008

Heidi B

Hej... Jeg har været i situationen... og valgte at holde mine børn hjemme. Og de var ikke blevet smittet. Jeg gjorde det fordi vi havde lige holdt en uges ferie og tænkte at det kunne være de så ikke var smittet. Og jeg vil ikke bevidst udsætte mine børn for smitte. Derudover havde min dp mor i starten svært ved at tage barnsygedage, hun vil gøre det så godt for alle... Så jeg tog beslutningen for hende...:P Nå men den historie endte med at vi havde dem hjemme i 4 uger, og i gæstepleje 3 uger, fordi hendes mindste fik en infektion i forbindelse med skoldkopperne. :'( Så mit svar må være at jeg ville holde dem hjemme. Men samtidig vurdere situationen.... :D (H) Heidi

Anmeld

12. september 2008

MorCamilla

Jeg ville aflevere Mikkel alligevel, netop for som andre også skriver så får han det mens han er "lille".. og hvis han så ikke bliver smittet, så er det jo bare dejligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.