bihjælp hva kan det været min søn er slået ud..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.292 visninger
61 svar
0 synes godt om
7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

han har kun let feber 38,37 er mega ked + opkast også to gang her hved 21 tiden..

kan det være pga svamp i numsen som jeg tro ha har fået.

han er slået sådan ud...

Han starte i vuggestuen i trisdags i går aftens var han lidt rød til morgen mere rød jeg gav ham godt med zinksalv på igen til morgen da han kom hjem kl 13.15 have og  kl 13.30 kunne jeg lugte han lugfte af puha da jeg tog ble af have han lave tør ham og kunne se han var megaaaaaa rød og åben sår og rester af zinksalven sad i numsen og siderne sammen med lort og mega tis ble.

Blev lidt gal over især der var rester af intør salve i hans numse..

ville i ringe til lægevagten eller hva pokker kan jeg gør og hav er det for nået udslet han har er det mon pga han har svamp i munsen...

her er to billeder af det..

Mvh Henriette

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

SussieThyssen

Henriettemortil4 skriver:

han har kun let feber 38,37 er mega ked + opkast også to gang her hved 21 tiden..

kan det være pga svamp i numsen som jeg tro ha har fået.

han er slået sådan ud...

Han starte i vuggestuen i trisdags i går aftens var han lidt rød til morgen mere rød jeg gav ham godt med zinksalv på igen til morgen da han kom hjem kl 13.15 have og  kl 13.30 kunne jeg lugte han lugfte af puha da jeg tog ble af have han lave tør ham og kunne se han var megaaaaaa rød og åben sår og rester af zinksalven sad i numsen og siderne sammen med lort og mega tis ble.

Blev lidt gal over især der var rester af intør salve i hans numse..

ville i ringe til lægevagten eller hva pokker kan jeg gør og hav er det for nået udslet han har er det mon pga han har svamp i munsen...

her er to billeder af det..

Mvh Henriette

Svamp er det ikke.
Det er en form for irritationsudslet, feberudslet, tænder eller lignende.
Bad områderne med lunken kamillete og lad det lufttørre og lad ham så fløjte rundt uden ble på så meget som muligt, så han får luft til måsen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. januar 2011

Pige2009

Åh, den lille stakkel. Det kan være feberknopper, som forsvinder lige så hurtigt som feberen. Min datter har døjet med svamp i bleregionen fra hun blev født. Mirakelmidlet for hende er Brentan salve, som fåes i håndkøb på apoteket. Jeg smører hende morgen og aften og ved de andre bleskift får hun lidt zinksalve på.

Mht. hans udslæt, ville jeg smøre hans hud med en fed creme. Vi bruger A-Derma Exomega her, da Laura har børneeksem, men Decubal kan også gøre det. Afvent evt. hen over weekenden og kontakt så lægen mandag, såfremt det ikke er blevet bedre.

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

SussieThyssen skriver:

Svamp er det ikke.
Det er en form for irritationsudslet, feberudslet, tænder eller lignende.
Bad områderne med lunken kamillete og lad det lufttørre og lad ham så fløjte rundt uden ble på så meget som muligt, så han får luft til måsen.

Kærligst
Sussie

er 100 på det i numsne er svamp.

Da han have det 2 gange som baby og der var det svamp sagde lægen....

men udslet hmmm bag øre og mave,lidt i hovede,rygge og inderlårne men ingen ting på armen og bene inu...

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Baagøe skriver:

Åh, den lille stakkel. Det kan være feberknopper, som forsvinder lige så hurtigt som feberen. Min datter har døjet med svamp i bleregionen fra hun blev født. Mirakelmidlet for hende er Brentan salve, som fåes i håndkøb på apoteket. Jeg smører hende morgen og aften og ved de andre bleskift får hun lidt zinksalve på.

Mht. hans udslæt, ville jeg smøre hans hud med en fed creme. Vi bruger A-Derma Exomega her, da Laura har børneeksem, men Decubal kan også gøre det. Afvent evt. hen over weekenden og kontakt så lægen mandag, såfremt det ikke er blevet bedre.

Men det starte i forgår og  mere nu og første nu han har let feber. der er jo ikke rigtigt feber første over 38 om aften siger de kloge er det feber.Så det er jo meget lidt han har..

han får fed chrem på hverdag da han har vintereksem  isr hans kinder og hænder de revner især hans kinder ligner en fisk som dens hud er....'

Brentan fik han to gang da han var mindre i munden og numse den enge gang i 3 uger ret vildt amme ham den gang også.. der 1 gang han have det...

det er super godt.. må nok ringe til lægevagten i morgen og få det hvis det ikke er bleve bedre med det zinksalve...

Anmeld

7. januar 2011

SussieThyssen

er 100 på det i numsne er svamp.

Da han have det 2 gange som baby og der var det svamp sagde lægen....

men udslet hmmm bag øre og mave,lidt i hovede,rygge og inderlårne men ingen ting på armen og bene inu...

Hmm...tja...ville jo nok få ham tjekket så.
Er han vaccineret?
Men ellers er der den der hedder 4-dages feber, den giver nemlig udslet de steder, det kan være optakt til scarlagensfeber, der er mange muligheder.

Anmeld

7. januar 2011

Isabella_mor

du kan købe sådan noget svampesalve som håndkøb på apoteket... det skulle hjælpe...

og mht feberen hold øje med den iløbet af aftenen og giv ham evt noget panodil det er febernedsættende... 

god bedring med den lille trold...  

( ps, jeg ville fjerne billederne af din lille drengs tissetrold, hvis jeg var dig...  da man altså ikke ved om der er nogle syge stoddere der "kigger med" )

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

isabellamor skriver:

du kan købe sådan noget svampesalve som håndkøb på apoteket... det skulle hjælpe...

og mht feberen hold øje med den iløbet af aftenen og giv ham evt noget panodil det er febernedsættende... 

god bedring med den lille trold...  

( ps, jeg ville fjerne billederne af din lille drengs tissetrold, hvis jeg var dig...  da man altså ikke ved om der er nogle syge stoddere der "kigger med" )

Tak for svar.....

ej mon der er det...

Nu tog jeg det vijle uden hans ansigt...

Anmeld

7. januar 2011

H+S Skjolgborg.

SussieThyssen skriver:

Hmm...tja...ville jo nok få ham tjekket så.
Er han vaccineret?
Men ellers er der den der hedder 4-dages feber, den giver nemlig udslet de steder, det kan være optakt til scarlagensfeber, der er mange muligheder.

ja jeg er lost....

måske det bare er pga let feber...

jeg må se iløbe af natten og i morgen ellers må han lige tjekkes...

Anmeld

7. januar 2011

Isabella_mor

Tak for svar.....

ej mon der er det...

Nu tog jeg det vijle uden hans ansigt...

man kan aldrig vide.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.