oerbaek skriver:
nu afhænger det jo meget af hvor moden man er af sin alder... jeg ville ikke bytte noget som helst i verden for mine snart 3 børn. Jeg fik min første som 22 årig og jeg har slet ikke fortrudt noget som helst og det vil jeg heller ikke gøre selvom jeg om 10 år ser tilbage... Jeg føler overhovedet ikke jeg har opgivet moget i mit liv for mine børn og jeg mener at selvom jeg går under kategorien ung mor er jeg ikke en ung mor og har en masse at byde mine børn, og ja så kan jeg være ung sammen med dem
Men sådanne er vi jo så forskellige...
Nu vælger jeg så lige at blande mig, jeg mener ikke nødvendigvis det handler om modenhed (selvfølgelig spiller det ind på hvorvidt man er klar til at blive mor eller ej), men efter min overbevisning mere om hvad man vil med sit liv. Tag mig og min søster, vi har begge fået børn med 3 mdr. mellemrum, hun med ønsket om familielivet (hun er 22år) og alt andet vil altså være sekundært for hende, det er hendes livsmål og det er der bestemt ikke noget galt i, mig derimod, er alene mor (ikke lige hvad jeg havde regnet med, men helt bestemt et ønskebarn) jeg er 28, har en videregående udd. og er igang med en anden, mens mit livsmål lige nu handler om min datter, er alt hvad jeg gør/arbejder mod om den fremtid jeg (arbejdsmæssigt) ønsker for mig, men samtidig så hun får en fantastisk fremtid. Jeg VIL IKKE leve et "alm" familieliv i en lille forstad, da det ikke hænger sammen med den person jeg er, havde jeg fået barn samme alder som min søster (som 20 årig) så havde jeg stadig haft det sådan, fordi det er den jeg er.. Mens det er hendes drøm. Så mens mit liv lige nu drejer sig om min datter, så skal der stadig være plads til at mine drømme bliver realiseret, og jeg drømmer bare ikke om kernefamilien i en villa i en lille by i dk.. og de drømme jeg har om hvilket familieliv jeg ønsker har ikke ændret sig de sidste 15 år eller deromkring...
Så når man skriver at man fortryder (ikke ens børn, men den drejning ens liv har taget så handler det sandsynligvis mere om hvad man drømmer om at ens liv skal indeholde, og der er vi jo bare forskellige..
Samtidig må man jo konkludere at "bare" fordi man er ung og får et barn, og måske tilsidesætter alt andet i nogle år, at man så fortryder det, men risikoen er der, men sådan er det jo med alle valg..
Anmeld