Blev i det i drømte om ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2011

Kloster

Hej.

Jeg synes faktisk mit liv har udartet sig meget bedre, end jeg havde drømt om.

Jeg kommer fra en håndværkerfamilie og det var vigtigt "are" at få sig en uddannelse. Lige meget hvad man lavede, bare man arbejdede og havde en udd. Mine forældre har ingen krav ell forventninger til mig (ell min lillebror). Vi er opdraget meget frit og skulle nærmest selv finde ud af alt selv. Det var lidt som: "har du lavet lektier? Ja. Fint". Ingen tjekkede det ell virkede interesseret, for det hele var bare fint nok.

Jeg drømte om at komme i butik, som min mor var uddannet som. Mit store mål i livet var at blive gift og få 2 børn. En dreng og en pige.

Jeg bliv udlært i butik, blev kærester med min barndomskæreste og fik en dreng som 21 årig. Skulle så åbenbart hurtigt have et barn mere, fo der kom pigen jo.......... Fik dreng nr 2 som 22 årig. Den var lidt svær for mig... Men blev gift som 22 årig. fik nr 3 dreng som 27 årig - og en HEL del mere moden!!

Status er, at jeg faktisk fik mere end jeg drømte om.... Jeg blev gift med min fantastiske barndomskæreste og næste år har vi kobberbryllup. Vi har hele 3 drenge sammen og vi har alle drømme, ambitioner og håb for vores liv. Jeg har hele 3 uddannelser. Jeg tod ssh udd og lige bagefter ssa udd, som jeg er meget glad for.

Mine drenge er velfungerendeog dygtige i skolen. De er glade og har drømme om fremtiden. Mit ægteskab er der kæmpet for til tider, men kærligheden er der stadig. Min mand kan stadig give mig sug i maven, når jeg kigger på ham. Og jeg har stadig drømme om at udd mig videre.

Så ja mit liv blev mere end jeg havde drømt om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2011

Corn

KaLee skriver:

jeg forklarer lige.. ;-)

• Først tager jeg uddannelsen som "Assistent med speciale i offentlig administration" (også kendte som skrankepave) Dvs. jeg er elev i kommunen, ansat 37 timer om ugen, og så er der 4 skoleophold i uddannelsen (15 ugers skole).. Det ene ophold er skriveperiode til fagprøve.  
    Den tager 2 år under normale forhold
  • Derefter (når jeg har fundet et job - som vil betale) kan jeg tage videreuddannelse som kommunom. (statonom ved stat, merkonom v. privat). Undervisningen er en del af arbejdstiden, og er 1 dag om ugen. 
    Den tager 1 år af det jeg ved.
  • Efter det kan man tage en uddannelse som sagsbehandler. Det er samme betingelser som ved kommunomen. 
    Jeg er lidt i tvivl om hvor længe den varer... tror nok det er 2 år.... 
  • Efter det - ja der er sq mere... Så kan man tage diplomuddannelsen som socialformidler, som er svarende (hvis ikke en smule "over") socialrådgiveren. Den tager vidst 3 år - muligvis ved et år på fuldstudie... tror man kan få noget VEU godtgørelse..
    Men jeg er IKKE sikker, da jeg som sagt kun er i starten af uddannelsesvejen, og mit fokus ligger lige nu på at få afsluttet den første del (assistenten) og finde et job.

Hvad har du af muligheder for at læse?
har du en HG eller HH? 

Kommunomen tager 2-3 år(hvilket svarer til 1 års fuldtidsstudie) med én undervisningsdag om ugen - samt ca 12 timers hjemmearbejde, og er et tilbud du skal tilbydes, når du er ansat i offentligt regi ifølge overenskomsten med HK.

Anmeld

8. januar 2011

SussieThyssen

DianaBaastrup skriver:

har sat og læst lidt her på nettet, og så kom der en side blev i det i drømte om?

Så kom sådan til at fundere over tingene, jeg er næsten blevet det jeg drømte om, at arbejde med mennesker, men har dog ikke nået målet endnu, men jeg drømmer stadig hihi. Tingene er måske ikke sket sådan som jeg havde håbet. Men så har jeg jo bare fået de erfaringer. Så sidder jeg også og tænker på,. Blev det som i drømte om det med at få børn?? Håber der er mange der svare ;D

Da jeg var lille og indtil jeg var 13 år, ville jeg være tandlæge.
Fra jeg var 13 til jeg var 17 ville jeg være arkæolog.
Så ville jeg være inden for politiet, men det satte min første mand en stopper for.
Og jeg blev så uddannet kostvejleder og siden kordegn.
Siden endte jeg som lærer.
Og havde nogen sagt til mig, da jeg var 18 år, at jeg ville ende som lærer, var jeg død af grin, men...det gjorde jeg altså LOL
I dag ville jeg virkeligt blive skitzo hvis jeg skulle vælge en uddannelse, for jeg ville svinge mellem jordemoder, historiker eller psykolog.

Vedr. børn, har jeg altid gerne ville have 6 børn, og fra jeg var 16 år, var jeg totalt skruk.
Men jeg fik det halve og det er jeg godt tilfreds med, især fordi jeg ikke har haft ret mange chancer for overhovedet at få nogen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. januar 2011

eElak

Macaab skriver:

Kommunomen tager 2-3 år(hvilket svarer til 1 års fuldtidsstudie) med én undervisningsdag om ugen - samt ca 12 timers hjemmearbejde, og er et tilbud du skal tilbydes, når du er ansat i offentligt regi ifølge overenskomsten med HK.

Aaaaaah.. 

Så er det fordi jeg har fået forskellige ting af vide.... :-)

Tak for infoen!!! 

Anmeld

8. januar 2011

Corn

KaLee skriver:

Aaaaaah.. 

Så er det fordi jeg har fået forskellige ting af vide.... :-)

Tak for infoen!!! 

Var så lidt...

Jeg burde selv igang, for min tillidsmand vil ikke forhandle min løn, "for jeg får mere end så mange andre" så hun synes ikke hun vil forhandle for mig, før jeg har kommunomen... Dumme ko

Og får du en offentlig stilling når du er udlært, så kan din arbejdsgiver ikke sige nej til at give dig den

Anmeld

8. januar 2011

Diana2013

ej hvor er det dejligt med alle de svar, synes det er rigtig spændende at læse

Anmeld

8. januar 2011

wamse

Nu er jeg heldigvis ikke færdig med at leve eller at drømme, så der er tid til justeringer

Jeg kan ikke huske jeg havde nogle drømme for min fremtid.......

Men hvis jeg havde, så var det på ingen måde det liv jeg sidder med nu. Men tror at mit liv er på vej i en bedre retning, og håber på lidt medvind, og så tror jeg såmænd jeg er ganske tilfreds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.