Blev i det i drømte om ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Sofia

Miamaja skriver:

Ihh DET er ogsaa bare FLOT klaret. Min mand arbejder indenfor det og det er utroligt intellektuelt kraevende stof at skulle igennem!!

Tak, hvor er du sød. Ja det er ikke altid lige let, og kræver nogle kampe, men har været så glad for at læse det og er det fortsat så det er jo det vigtigste Spædende med din mands arbejde, jeg tror der er go på, når det kommer til amerikans law

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Diana2013

jeg Synes det er dejligt med alle de svar, jeg synes det er rigtig spændende at læse. Der er godt nok mange som blev det de gerne ville som små  

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Nej jeg er ikke blevet det som jeg ville da jeg var lille.. Jeg havde meget skiftende ambitioner... Bl.a. jounalist og fotograf... Jeg er ingen af delene... 

I mine senere år kom jeg frem til at jeg gerne ville arbejde med mennesker - med at hjælpe mennesker...SÅ tænkte på psykolog, da det tiltalte mig meget.. 

MEN jeg ville ikke bruge 7 år på skolebænken.. Så jeg valgte at tage pædagogvejen, for at suppplere op derfra... Det holdt ikke.. 

Så kom jeg på den ide at jeg ville være socialrådgiver/formidler... det er jeg på vej til... :-)

Jeg vælger at tage det af længere tid - men med løn, så i første omgang skal jeg finde et job, når min læretid som kontorelev er slut til juni. :-)

Af uddannelse mangler jeg noget med 5-6 år endnu.. men tager det stille og rolig.. 

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

KaLee skriver:

Nej jeg er ikke blevet det som jeg ville da jeg var lille.. Jeg havde meget skiftende ambitioner... Bl.a. jounalist og fotograf... Jeg er ingen af delene... 

I mine senere år kom jeg frem til at jeg gerne ville arbejde med mennesker - med at hjælpe mennesker...SÅ tænkte på psykolog, da det tiltalte mig meget.. 

MEN jeg ville ikke bruge 7 år på skolebænken.. Så jeg valgte at tage pædagogvejen, for at suppplere op derfra... Det holdt ikke.. 

Så kom jeg på den ide at jeg ville være socialrådgiver/formidler... det er jeg på vej til... :-)

Jeg vælger at tage det af længere tid - men med løn, så i første omgang skal jeg finde et job, når min læretid som kontorelev er slut til juni. :-)

Af uddannelse mangler jeg noget med 5-6 år endnu.. men tager det stille og rolig.. 

Hvordan kan man det?? Skal man så have et job i det offentlige eller hvordan? Er det kurser, aftenskole??

Det er lige sådan noget jeg godt kunne tænke mig.....

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Znuzke skriver:

Hvordan kan man det?? Skal man så have et job i det offentlige eller hvordan? Er det kurser, aftenskole??

Det er lige sådan noget jeg godt kunne tænke mig.....

jeg forklarer lige.. ;-)

• Først tager jeg uddannelsen som "Assistent med speciale i offentlig administration" (også kendte som skrankepave) Dvs. jeg er elev i kommunen, ansat 37 timer om ugen, og så er der 4 skoleophold i uddannelsen (15 ugers skole).. Det ene ophold er skriveperiode til fagprøve.  
    Den tager 2 år under normale forhold
  • Derefter (når jeg har fundet et job - som vil betale) kan jeg tage videreuddannelse som kommunom. (statonom ved stat, merkonom v. privat). Undervisningen er en del af arbejdstiden, og er 1 dag om ugen. 
    Den tager 1 år af det jeg ved.
  • Efter det kan man tage en uddannelse som sagsbehandler. Det er samme betingelser som ved kommunomen. 
    Jeg er lidt i tvivl om hvor længe den varer... tror nok det er 2 år.... 
  • Efter det - ja der er sq mere... Så kan man tage diplomuddannelsen som socialformidler, som er svarende (hvis ikke en smule "over") socialrådgiveren. Den tager vidst 3 år - muligvis ved et år på fuldstudie... tror man kan få noget VEU godtgørelse..
    Men jeg er IKKE sikker, da jeg som sagt kun er i starten af uddannelsesvejen, og mit fokus ligger lige nu på at få afsluttet den første del (assistenten) og finde et job.

Hvad har du af muligheder for at læse?
har du en HG eller HH? 

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

KaLee skriver:

jeg forklarer lige.. ;-)

• Først tager jeg uddannelsen som "Assistent med speciale i offentlig administration" (også kendte som skrankepave) Dvs. jeg er elev i kommunen, ansat 37 timer om ugen, og så er der 4 skoleophold i uddannelsen (15 ugers skole).. Det ene ophold er skriveperiode til fagprøve.  
    Den tager 2 år under normale forhold
  • Derefter (når jeg har fundet et job - som vil betale) kan jeg tage videreuddannelse som kommunom. (statonom ved stat, merkonom v. privat). Undervisningen er en del af arbejdstiden, og er 1 dag om ugen. 
    Den tager 1 år af det jeg ved.
  • Efter det kan man tage en uddannelse som sagsbehandler. Det er samme betingelser som ved kommunomen. 
    Jeg er lidt i tvivl om hvor længe den varer... tror nok det er 2 år.... 
  • Efter det - ja der er sq mere... Så kan man tage diplomuddannelsen som socialformidler, som er svarende (hvis ikke en smule "over") socialrådgiveren. Den tager vidst 3 år - muligvis ved et år på fuldstudie... tror man kan få noget VEU godtgørelse..
    Men jeg er IKKE sikker, da jeg som sagt kun er i starten af uddannelsesvejen, og mit fokus ligger lige nu på at få afsluttet den første del (assistenten) og finde et job.

Hvad har du af muligheder for at læse?
har du en HG eller HH? 

Jeg har en studentereksamen, en HH og en kontoruddannelse - privat. Så har jeg nogle enkelte merkonomfag.....

Jeg har nemlig lige siddet og kigget på socialrådgiver uddannelse, men kunne ikke lige overskue mange år på SU....

Men skal man så være ansat i det offentlige for at følge din model??

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Znuzke skriver:

Jeg har en studentereksamen, en HH og en kontoruddannelse - privat. Så har jeg nogle enkelte merkonomfag.....

Jeg har nemlig lige siddet og kigget på socialrådgiver uddannelse, men kunne ikke lige overskue mange år på SU....

Men skal man så være ansat i det offentlige for at følge din model??

LOL du er noget længere end mig... 

Af det jeg har forstået, så tror jeg at man skal være ansat i det offentlige... Men tror også at du kan finde lign. uddannelser i det private.. 

Aner det ikke, så det er bare om at komme i gang med at kigge... 

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

KaLee skriver:

LOL du er noget længere end mig... 

Af det jeg har forstået, så tror jeg at man skal være ansat i det offentlige... Men tror også at du kan finde lign. uddannelser i det private.. 

Aner det ikke, så det er bare om at komme i gang med at kigge... 

Ja, men jeg er jo også gaaaammel.....

Anmeld

6. januar 2011

eElak

Znuzke skriver:

Ja, men jeg er jo også gaaaammel.....

tror da ikke at du er så meget "gamlere" end mig.. ;-)

Anmeld

6. januar 2011

Zafir

Mine drømme har udviklet sig hele livet. Så nej - det kan jeg ikke rigtig sige, at jeg blev. Og dog. Jeg er lige der hvor jeg gerne vil være.

Men jeg er ikke en boheme musiker-kunstner-skribent, med en lejlighed i KBH K postnummer... Det var den første drøm. Den første store drøm.

Men mine drømme udviklede sig og ændrede sig. De første mange mange år, var der absolut ingen børn i mine drømme.

En morgen vågnede jeg op og var FÆRDIG med KBH. Vi købte et hus på landet, ved vandet og skoven Drømmen blev til en skøn lille vikingepige... Vi fik 2

Drømmen gik fra at underholde mennesker og være kendt, til at hjælpe mennesker og være nørd... Og ja - jeg har nået mine drømme. Men jeg vidste bare ikke hvad jeg drømte om.

Nu er min drøm at komme til at sidde i byrådet om ca 10 års tid... Når mine børn er så store, at jeg godt kan tage til aftenmøder nogengange om ugen...

Og om det med at være mor, er som jeg drømte om. - Så er det umuligt og svare på. For jeg drømte ikke om at blive mor, før ca 1 mrd før jeg blev gravid med Idun. Jeg havde INGEN forstand på børn. Havde aldrig været sammen med børn og havde intet forhold til børn. Og slet ikke til moderskabet. Men det kom til mig og er så meget bedre end jeg nogensinde kunne drømme om

Så nej, jeg har ikke nået mine drømme, for jeg vidste ikke jeg drømte om det Men der hvor jeg nåede til, og når videre fra - er et godt sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.