Er såååå tørstig hele tiden!.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

SussieThyssen

Lykke86 skriver:

Eeeeeej hvorfor nu begynde at snakke om jordbær!!!???

hehe...muums...jeg glæder mig til at det bliver jordbærsæson igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Lusi

AnneBJ skriver:

Jeg kender faktisk ikke symptomerne på gravi diabetes... Jeg fik glukosebelastningen pga. for højt BMI inden graviditeten.
Men jeg mener helt sikkert at manglende appetit/sult, øget tørst, øget tissetrang og så noget med forstyrrelser på synet gælder ved gravi sukkersyge...

Så er det de samme..Jeg kan så også få en acetone agtig ånde, hvis det er højt.. Har jeg så aldrig hørt om før andre har, så ved ik lige om det er normalt eller bare mig der er sær

Anmeld

6. januar 2011

Lusi

SussieThyssen skriver:

hehe...muums...jeg glæder mig til at det bliver jordbærsæson igen.

Øh ja gør jeg så også nu, pga dig

Anmeld

6. januar 2011

Multebær

Maria-s skriver:

Tissede på en af de der strips oppe ved JM her da jeg var til fødselsforberedelse og den var fin, så så har jeg vel ikke blærebetændelse, eller? For jeg har nemlig tænkt på om det kunne være det, fordi jeg tisser så meget. Det er praktisk talt hver gang jeg stiller mig op, så føler jeg, jeg skal tisse. Det er kun i dag (hvor jeg har ligget ned det meste af dágen) at de har været store tissetåre, ellers er det de der små irreterende nogen. Men har lidt tænkt at det nok er prinsen der ligger og trykker på blæren?

Jeg tror lige jeg giver lægen et ring i morgen, bare for at være på den sikre side

Maria der nu vil rende ud og lave en NY kande saftevand på en 1½ ltr størrelse så kommer op over de 4 ltr i dag vil jeg tro

Har det ligesom dig. Drikker en masse og føler tørst. Har ikke rigtig følt den slags tørst før jeg blev gravid men jeg tager det nu stille og roligt. Tænker at fostervandet jo bliver fornyet hvert 3 time og det må kræve en del væske. Dertil kommer at vejrtrækningen bliver mere belastet og væsken trykkes ud af blæren grundet mavens vægt. 

Er det ikke graviditetssukkersyge de tjekker når man tisser på de der strips men 2 svar på? Har hele tiden troet at når de tjekker protein er det graviditetssukkersyge de undersøger for. Men måske er jeg helt galt på den. 

Men som sagt tror jeg det er meget normalt og sund at drikke rigeligt sidst i graviditeten - kan være et tegn på sygdom men er det ikke i de fleste tilfælde tror jeg.

Anmeld

6. januar 2011

Multebær

Multebær skriver:

Har det ligesom dig. Drikker en masse og føler tørst. Har ikke rigtig følt den slags tørst før jeg blev gravid men jeg tager det nu stille og roligt. Tænker at fostervandet jo bliver fornyet hvert 3 time og det må kræve en del væske. Dertil kommer at vejrtrækningen bliver mere belastet og væsken trykkes ud af blæren grundet mavens vægt. 

Er det ikke graviditetssukkersyge de tjekker når man tisser på de der strips men 2 svar på? Har hele tiden troet at når de tjekker protein er det graviditetssukkersyge de undersøger for. Men måske er jeg helt galt på den. 

Men som sagt tror jeg det er meget normalt og sund at drikke rigeligt sidst i graviditeten - kan være et tegn på sygdom men er det ikke i de fleste tilfælde tror jeg.

Det jeg skrev om proteinmåling og sukkersyge er vist forkert. Kan være jeg tager fejl men det her er hvad jeg har fundet om graviditetssukkersyge:

Urinprøven man foretager hos JM:

Urinen undersøges for sukker, fordi nogle få gravide kvinder kan udvikle en forbigående sukkersyge. Endvidere undersøges urinen for protein en gang imellem, fordi protein i urinen kan være tegn på begyndende svangerskabsforgiftning.

en anden brochure skriver: 

Undersøgelse for sukkersyge under graviditeten

Hvem tilbydes yderligere undersøgelser?
Nogle gravide kvinder vil få tilbudt yderligere undersøgelser (blodprøver) for at se, om de eventuelt udvikler sukkersyge under graviditeten. Det drejer sig om kvinder der:

• er over 35 år
  • har familiemedlemmer, der har sukkersyge
  • har sukker i urinen
  • er overvægtige (vejer 20% mere end normalvægten inden graviditeten)
  • har født et barn, der vejede mere end 4.500 g ved fødslen
  • har fået et dødfødt barn, hvor årsagen til barnets død ikke kendes

Du skal have ét af ovennævnte kendetegn for at blive tilbudt supplerende undersøgelser. Det er forholdsvis nyt, at ovennævnte kvinder tilbydes yderligere undersøgelser.

Denne brochure er godt nok fra 2002 så måske er det lidt forældet det der står. 

Anmeld

6. januar 2011

KarinaIda

sjovt med denne tråd... jeg har sådan en dag engang imellem, hvor jeg bare er SUPER tørstig, og drikker hele tiden... (Har sådan en dag idag).....

Når det kun er enkelte dage, kan det så også være tegn på sukkersyge??

ang spisning, der har jeg hele graviditeten igennem ikke været ret sulten, og derfor spist meget lidt!!

Anmeld

6. januar 2011

Maria-s

Multebær skriver:

Det jeg skrev om proteinmåling og sukkersyge er vist forkert. Kan være jeg tager fejl men det her er hvad jeg har fundet om graviditetssukkersyge:

Urinprøven man foretager hos JM:

Urinen undersøges for sukker, fordi nogle få gravide kvinder kan udvikle en forbigående sukkersyge. Endvidere undersøges urinen for protein en gang imellem, fordi protein i urinen kan være tegn på begyndende svangerskabsforgiftning.

en anden brochure skriver: 

Undersøgelse for sukkersyge under graviditeten

Hvem tilbydes yderligere undersøgelser?
Nogle gravide kvinder vil få tilbudt yderligere undersøgelser (blodprøver) for at se, om de eventuelt udvikler sukkersyge under graviditeten. Det drejer sig om kvinder der:

• er over 35 år
  • har familiemedlemmer, der har sukkersyge
  • har sukker i urinen
  • er overvægtige (vejer 20% mere end normalvægten inden graviditeten)
  • har født et barn, der vejede mere end 4.500 g ved fødslen
  • har fået et dødfødt barn, hvor årsagen til barnets død ikke kendes

Du skal have ét af ovennævnte kendetegn for at blive tilbudt supplerende undersøgelser. Det er forholdsvis nyt, at ovennævnte kvinder tilbydes yderligere undersøgelser.

Denne brochure er godt nok fra 2002 så måske er det lidt forældet det der står. 

Jeg er nok bare ekstra tørstig disse dage....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.