Er såååå tørstig hele tiden!.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2011

Lusi

SussieThyssen skriver:

Det er da godt at du kan tåle det. For os allergikere er det et helvede med kunstige sødemidler
Men jeg tror nu, at naturens egne produkter i længden er de sundeste...også for en diabetiker.

Jeg spiser også mad som alle andre mennesker, er bare saft, sodavand og slik jeg sjovt nok vælger med kunstige sødemidler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2011

Lusi

AnneBJ skriver:

Jeg har lige været til glukosebelastning og er gået fri (formoder jeg strækt!!)

Men jeg er også tørstig, hele tiden! Det er dog blevet bedre, efter jeg har fået penicilin for den blærebetændelse jeg åbenbart har gået med noget tid... Når jeg tænker mig om, plejer jeg faktisk også at være meget tørstig ved blærebetændelse selvom jeg ikke er gravid...

Sult oplever jeg heller ikke som sådan, men jeg tror det er fordi jeg aldrig er sulten ret længe. Der er ved at være trangt i maven, og jeg føler mig helt proppet efter bare ét stykke rugbrød... Og den følelse har jeg længe efter at have spist..

Så, bare for at berolige dig, men ikke neglicere hvad de andre skriver. Jeg synes også du lige skal give lægen et kald

Heh ja folk bliver hurtigt bekymret :s er også derfor jeg prøver at komme på alle symptomerne.. Men ved du så om det er de samme, ved diabetes 1 og gra.sukkersyge? Altså ved 1' eren Burde man sgu ik være i tvivl, for man får det altså virkelig dårligt..

Anmeld

6. januar 2011

Maria-s

AnneBJ skriver:

Jeg har lige været til glukosebelastning og er gået fri (formoder jeg strækt!!)

Men jeg er også tørstig, hele tiden! Det er dog blevet bedre, efter jeg har fået penicilin for den blærebetændelse jeg åbenbart har gået med noget tid... Når jeg tænker mig om, plejer jeg faktisk også at være meget tørstig ved blærebetændelse selvom jeg ikke er gravid...

Sult oplever jeg heller ikke som sådan, men jeg tror det er fordi jeg aldrig er sulten ret længe. Der er ved at være trangt i maven, og jeg føler mig helt proppet efter bare ét stykke rugbrød... Og den følelse har jeg længe efter at have spist..

Så, bare for at berolige dig, men ikke neglicere hvad de andre skriver. Jeg synes også du lige skal give lægen et kald

Tissede på en af de der strips oppe ved JM her da jeg var til fødselsforberedelse og den var fin, så så har jeg vel ikke blærebetændelse, eller? For jeg har nemlig tænkt på om det kunne være det, fordi jeg tisser så meget. Det er praktisk talt hver gang jeg stiller mig op, så føler jeg, jeg skal tisse. Det er kun i dag (hvor jeg har ligget ned det meste af dágen) at de har været store tissetåre, ellers er det de der små irreterende nogen. Men har lidt tænkt at det nok er prinsen der ligger og trykker på blæren?

Jeg tror lige jeg giver lægen et ring i morgen, bare for at være på den sikre side

Maria der nu vil rende ud og lave en NY kande saftevand på en 1½ ltr størrelse så kommer op over de 4 ltr i dag vil jeg tro

Anmeld

6. januar 2011

SussieThyssen

Lykke86 skriver:

Jeg spiser også mad som alle andre mennesker, er bare saft, sodavand og slik jeg sjovt nok vælger med kunstige sødemidler

Øv..jeg ville også gerne kunne spise slik og den slags, for man kan jo sagtens få meget lækkert slik med kunstige sødemidler...men jeg kan ikke tåle det
Men..jeg må indrømme at jeg nu alligevel synder lidt engang imellem og spiser lidt småkager...det er det eneste jeg har en rigtig svaghed overfor...og så friske jordbær med sukker om sommeren LOL

Anmeld

6. januar 2011

Lusi

jannebjerre skriver:

hmm nej så slemt er det nok ikke, men vil dog alligevel få det tjekket, bare for at være sikker

God idé, ellers går du jo nok bare og tænker på det nu Er virkelig ked af, hvis jeg nåede at skræmme dig..

Anmeld

6. januar 2011

AnneBJ

Lykke86 skriver:

Heh ja folk bliver hurtigt bekymret :s er også derfor jeg prøver at komme på alle symptomerne.. Men ved du så om det er de samme, ved diabetes 1 og gra.sukkersyge? Altså ved 1' eren Burde man sgu ik være i tvivl, for man får det altså virkelig dårligt..

Om hvad er det samme - forstår ikke lige dit spørgsmål..?

Anmeld

6. januar 2011

AnneBJ

Maria-s skriver:

Tissede på en af de der strips oppe ved JM her da jeg var til fødselsforberedelse og den var fin, så så har jeg vel ikke blærebetændelse, eller? For jeg har nemlig tænkt på om det kunne være det, fordi jeg tisser så meget. Det er praktisk talt hver gang jeg stiller mig op, så føler jeg, jeg skal tisse. Det er kun i dag (hvor jeg har ligget ned det meste af dágen) at de har været store tissetåre, ellers er det de der små irreterende nogen. Men har lidt tænkt at det nok er prinsen der ligger og trykker på blæren?

Jeg tror lige jeg giver lægen et ring i morgen, bare for at være på den sikre side

Maria der nu vil rende ud og lave en NY kande saftevand på en 1½ ltr størrelse så kommer op over de 4 ltr i dag vil jeg tro

Jeg var ved JM mellem jul og nytår og der var intet at finde i urinen. Så da jeg begyndte at have samme fornemmelse som dig når jeg rejste mig, tænke jeg det bare var lilleputten. Men det gjorde bare mere og mere ondt, og jeg følte jeg ikke kunne tømme min blære - at det bare var sådan noget pjat-tisseri selvom jeg forsøgte at holde mig.
Da lægen stixede den, var det en klokkeklar E-coli bakterie blærebetændelse, så du skal få ringet imorgen. Tyngden du mærker i underlivet kan nemlig godt være plukveer pga. infektionen, og det er jo ikke super at have for mange af dem når man ikke er "længere" end vi er

Anmeld

6. januar 2011

Lusi

SussieThyssen skriver:

Øv..jeg ville også gerne kunne spise slik og den slags, for man kan jo sagtens få meget lækkert slik med kunstige sødemidler...men jeg kan ikke tåle det
Men..jeg må indrømme at jeg nu alligevel synder lidt engang imellem og spiser lidt småkager...det er det eneste jeg har en rigtig svaghed overfor...og så friske jordbær med sukker om sommeren LOL

Eeeeeej hvorfor nu begynde at snakke om jordbær!!!???

Anmeld

6. januar 2011

Lusi

AnneBJ skriver:

Om hvad er det samme - forstår ikke lige dit spørgsmål..?

Om symptomerne på diabetes 1 og graviditssukkersyge er de samme? jeg ved bare ik om gra. Sukkersyge er ligeså slemt..

Anmeld

6. januar 2011

AnneBJ

Lykke86 skriver:

Om symptomerne på diabetes 1 og graviditssukkersyge er de samme? jeg ved bare ik om gra. Sukkersyge er ligeså slemt..

Jeg kender faktisk ikke symptomerne på gravi diabetes... Jeg fik glukosebelastningen pga. for højt BMI inden graviditeten.
Men jeg mener helt sikkert at manglende appetit/sult, øget tørst, øget tissetrang og så noget med forstyrrelser på synet gælder ved gravi sukkersyge...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.