Babyklar skriver:
God dag smukke unge kvinder

Nu ville jeg høre jeres mening
Jeg høre så mange der sir "Tillykke med graviditeten, hvor er det bare skønt osv osv osv, og slutter af med, men det blir hårdt" .. og flere af den slags sætninger ..
nu kunne jeg godt tænke mig og høre jeres erfarninger ? kom frisk 
Altså jeg forstiller mig, at det ikke bliver hårdere end man selv gør det til. man skal jo lige lære at tag ansvar for et lille menneske, lære dens behov og lige komme ind i rytmen om at lægge ens liv om som mor og far . ved jo godt børn ikke er født med en tænd og slukke knappe
- men hvorfor er det folk bruger orderet HÅRDT så tit -.
håber i kan skrive en masse erfarninger så i har opdaget undervejs og hvad der ellers er
fortæl fortæl ..

For at være ærlig, aå havde jeg (vi) forberedt os på, at det ville blive nogle smadder hårdere måneder... især de første, hvor man ikke kender sit barn endnu, og hvor ikke har vænnet sig helt til de nye roller, som mor og far!!!
Jeg havde også hørt fra mange, at det ville blive mega hårdt i starten, og at de første måneder bare "skulle overstås"!!!
Vi har fået en SUPER nem datter, som sov igennem fra hun var 5 uger gammel, og sover hver nat 9-10 timer uden at vågne! Hun er stort set altid glad, er rigtig nem at have med ude og trives i STOR stil!!! 
Så alle de forestillinger jeg havde om, hvor hårdt det ville være at skulle op om natten, og hvor hårdt det ville blive at baby skreg en masse i løbet af dagen osv osv, har ikke udviklet sig sådan herhjemme....!!!
ALLIGEVEL har det været "hårdt" at blive mor synes jeg!! Her taler jeg FØLELSESMÆSSIGT!!! Jeg er simpelthen allerede nu blevet dybt afhængig af Wilma, jeg bekymrer mig om ALT mellem himmel og jord, og lige pt er jeg inde i en periode, hvor jeg har mareridt om natten om, at jeg mister hende på alle mulige måder...!!! Jøsses.... hormonerne sprøjter rundt i kroppen, og driller mig afsindigt meget.... 

Lige gyldig hvor meget man forbereder sig (taler af erfaring, for jeg har dælme gjort ALT for at være top-forberedt), så kan man ikke forestille sig, hvordan sådan et lille væsen vil vænne op og ned på ens verden... hvordan det føles at have ansvaret for det dyrebareste guld, og hvordan ens krop og hoved vil reagerer på disse omvæltninger!!!
Vores forhold har dog på ingen måde været sat på prøve endnu... vi har begge super meget overskud til at putte og nusse, netop fordi Wilma bare er en sand engel... 
Men igen... der er mange måder at opleve "hårdt" på - og her for mit vedkommende, er det alle de STORE følelser i forbindelse med at blive mor, der tager utrolig meget af min energi oppe i hovedet på mig... 
Og så skal det lige siges..... HOLD NU OP, HVOR ER DET BARE MEGA OVERDREVET FANTASTISK AT BLIVE FORÆLDRE...... HAR ALDRIG OPLEVET EN LYKKE, DER KAN MÅLE SIG MED DETTE