Babyklar skriver:
God dag smukke unge kvinder

Nu ville jeg høre jeres mening
Jeg høre så mange der sir "Tillykke med graviditeten, hvor er det bare skønt osv osv osv, og slutter af med, men det blir hårdt" .. og flere af den slags sætninger ..
nu kunne jeg godt tænke mig og høre jeres erfarninger ? kom frisk 
Altså jeg forstiller mig, at det ikke bliver hårdere end man selv gør det til. man skal jo lige lære at tag ansvar for et lille menneske, lære dens behov og lige komme ind i rytmen om at lægge ens liv om som mor og far . ved jo godt børn ikke er født med en tænd og slukke knappe
- men hvorfor er det folk bruger orderet HÅRDT så tit -.
håber i kan skrive en masse erfarninger så i har opdaget undervejs og hvad der ellers er
fortæl fortæl ..

Jeg bliver altså lige nødt til at høre, om du har et barn i forvejen? *lol* 
Ej men er sådan set enig med dig
Jeg plejer nu heller aldrig at skrive til folk at det er hårdt at få børn. Selvfølgelig skal man omlægge sit liv, for nu drejer det sig altså om det her barn. Ikke at alt skal handle om barnet, man skal jo også fortsat have tid sammen uden børn, men i det store og hele, så er der meget fokus på barnet i starten. han/hun har jo behov der skal opfyldes, og man kan ikke være egoistisk der.
Det handler selvfølgelig om at finde en god rytme, lære sit barn at kende, lære dets behov at kende, få noget ro på i hverdagen osv.
Men så vil jeg så også sige, at det ikke kun handler om, hvad man selv gør det til, omkring hvor hårdt det er osv. Man kan få et barn med kolik, eller et barn der er uroligt af andre årsager. Det er fakta, og her hjælper en god rytme altså slet ikke, og der er faktisk ikke noget man kan gøre ved det, andet end at være der og prøve på at ignorere ens egen træthed. Jeg havde en dreng der de første par måneder græd non-stop....jeg fik intet søvn, andet end 5 min. hist og her. Det viste sig så at han ikke fik nok at spise, og deraf kom gråden, han skreg jo efter mad. desværre havde jeg en dum sundhedsplejerske, der mente man skulle kæmpe for amningen. Jeg var en ung og naiv førstegangsmor, og troede jo blindt på at alt det sundhedsplejersken sagde, sikkert var rigtigt, så jeg kæmpede en brav kamp, indtil den dag min læge rådede mig til at give ham flaske. på det tidspunkt var han omkring 8 uger gammel og vejede kun 4 kilo....dvs. han havde kun taget 300 g. på i løbet af de 8 uger.
Da vi gik over til flasken, fik jeg endelig min nattesøvn, og først der, syntes jeg ikke det var hårdt at være mor, og først der nød jeg at være mor. Det er så individuelt når det handler om børn. Man kan få et nemt barn, man kan få et roligt barn. Nogen finder måske det hele nemt, mens andre finder det svært/hårdt.
Men jeg synes man skal undlade det der med at skrive til andre at det bliver hårdt, for det er der jo ingen der ved.