At blive forældre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

Moar2011

Carina1977 skriver:

Hehe det var nu heller ikke for at dunke dig i hovedet

Jeg kan bare huske at mens jeg gik og var gravid med min søn, havde jeg mange forestillinger omkring det at være mor. faktisk gik mine forestillinger kun ud på, hvor skønt det ville være. Jeg tænkte faktisk slet ikke på hvor hårdt det kunne være

Men man finder ud af det bagefter, og der er ingen der ved om man får et roligt eller uroligt barn. Så ens forestillinger omkring det at være mor, tror jeg man egentlig bør pakke sammen indtil man har sin guldklump i armene

Min søn er så 10 år nu, og jeg er så gravid igen nu 5+4, og faktisk har jeg allerede nu forberedt mig på at jeg får det hårdt når jeg bliver mor igen. Så har jeg i hvert fald ikke sat sådan en drømme-verden op, og kan kun blive positivt overrasket, hvis det så viser sig at det bliver nemt

Heh , har gjort det samme som dig.. at det blir voldsom hårdt heh ,, for så er man forberedt på hvis man får et lidt urolig barn

men tager det som det kommer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Moar2011

smillaluna skriver:

Det var osse kun sagt i sjov

For der er MANGE flere glade stunder end der er hårde!

Pøj pøj med resten af din graviditet og moderrollens glæder og bekymringer

Men hvis  man kan klare 2 , kan man vel også klare 1 :p :p

Mange tak ska du have

Anmeld

5. januar 2011

LenaJohansen

Babyklar skriver:

God dag smukke unge kvinder

Nu ville jeg høre jeres mening

Jeg høre så mange der sir "Tillykke med graviditeten, hvor er det bare skønt osv osv osv, og slutter af med, men det blir hårdt" ..  og flere af den slags sætninger ..

nu kunne jeg godt tænke mig og høre jeres erfarninger ? kom frisk

Altså jeg forstiller mig, at det ikke bliver hårdere end man selv gør det til. man skal jo lige lære at tag ansvar for et lille menneske, lære dens behov og lige komme ind i rytmen om at lægge ens liv om som mor og far . ved jo godt børn ikke er født med en tænd og slukke knappe - men hvorfor er det folk bruger orderet HÅRDT så tit -.

håber i kan skrive en masse erfarninger så i har opdaget undervejs og hvad der ellers er fortæl fortæl ..

Nej det er bestemt ikke hårdere end hvad man gør det til. 

Der er da nogen tider der er værre en andre. Nu har min lille pige en smule kolik, og det kan ind i mellem være hårdt. Men vi klare os rigtig fint. Os selvom jeg er enlig mor.. 

Anmeld

5. januar 2011

Lone Jakobsen

jeg har faktisk en veninde der (under sin graviditet) klagede over præcis det samme. jeg måtte trøste hende med at skønt det til tider kan være hårdt, så er der en grund til at jeg har fået 4 børn

Anmeld

5. januar 2011

Faith

nutche skriver:

jeg har faktisk en veninde der (under sin graviditet) klagede over præcis det samme. jeg måtte trøste hende med at skønt det til tider kan være hårdt, så er der en grund til at jeg har fået 4 børn

Du er sku osse indbegrebet af overskud Lone

Netop dette overskud samt dit fantastiske væsen nyder jeg godt af

Anmeld

5. januar 2011

Moar2011

nutche skriver:

Ja, det er jo det

Anmeld

5. januar 2011

Tulle28

Det er fordi det ER hårdt. Det er hårdt på en måde man slet ikke kan forestille sig - du er på 24 timer i døgnet og langt de fleste får ikke deres nattesøvn, men det er jo også 4000% dejligt!

Bogen "Hvor lagde jeg babyen?" kan virkelig anbefales - den er skrevet i dagbogsform og er let at læse, humoristisk, ærlig... Jeg synes den beskriver rigtig godt, hvordan det er at være nybagte forældre - på godt og ondt Jeg læste den mens jeg var gravid og hev den frem igen da jeg havde født. Og gud, hvor var det befriende at læse at man ikke var den eneste der havde det lidt svært i starten.

Tulle 

Anmeld

5. januar 2011

MamaLook

Der er mange af jer, der skriver, at det med nattesøvn (eller nærmere: manglen derpå) bliver hårdt ...

DET er jeg slet ikke i tvivl om, MEN hvor godt har I egentlig sovet gennem jeres graviditet(er)???

Jeg har siden ca. 12. uge sovet meeeeeega dårligt med mange opvågninger (enten pga. smerter, fordi jeg har skullet tisse, eller fordi mine lemmer har 'sovet', så jeg har måttet gå rundt for at kickstarte blodcirkulationen). Jeg sover max (!) 1,5 time ad gangen, og der kan gå timer mellem disse perioder.

Ej, okay, sorry, det er nok lidt et sidespring til emnet...

Anmeld

5. januar 2011

Moar2011

Tulle28 skriver:

Det er fordi det ER hårdt. Det er hårdt på en måde man slet ikke kan forestille sig - du er på 24 timer i døgnet og langt de fleste får ikke deres nattesøvn, men det er jo også 4000% dejligt!

Bogen "Hvor lagde jeg babyen?" kan virkelig anbefales - den er skrevet i dagbogsform og er let at læse, humoristisk, ærlig... Jeg synes den beskriver rigtig godt, hvordan det er at være nybagte forældre - på godt og ondt Jeg læste den mens jeg var gravid og hev den frem igen da jeg havde født. Og gud, hvor var det befriende at læse at man ikke var den eneste der havde det lidt svært i starten.

Tulle 

Hvor kan man købe den henne ? eller kan man låne den på et bio?

Anmeld

5. januar 2011

Tulle28

Babyklar skriver:

Hvor kan man købe den henne ? eller kan man låne den på et bio?

De har den ind imellem på tilbud i supermarkederne, men ellers kan du få den i en boghandel eller på nettet. Og ja, jeg vil tro du kan låne den på biblioteket...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.