Hvem valgte i som fadder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

CiSo

Jeg tror sagtens din lillesøster på 16 kan stå fadder, mine lillesøstre er 15 og dem har jeg valgt.  

Mine lillesøstre på 15 og min kærestes storebror skal stå faddere.. og min bedste veninde skal være hans gudmor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

M.O.A.R.

Vi valgte en af vores bedste fælles kammerater som Gudfar

Som faddere valgte vi dem som gerne ville ha været gudfar/gudmor, men vi ville ikke skabe splid i familien og gøre forskel (jeg bar min nevø, og min mand bar hans nevø) Så vores faddere var, min søster, min mor, min mands bror og min mands søster.

Og vi fortryder ikke en eneste dag, og nu hvor Simon kan mere og mere , ser vi tydeligere hvor glad hans gudfar er for ham (selvom han aldrig har været meget for børn) så det er bare skønt!!

Anmeld

4. januar 2011

Corn

mullesmith2 skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvem man vælger som fadder?? har tænkt på min sæster men hun er kun 16 kan man så?? Hvem valgte i til at stå fadder?

Min mands to søstre, og et hold venners datter på 13 stod fadder til Aslans dåb...

Anmeld

4. januar 2011

Tystys14

Min lillesøster på 12 skal være gudmor, da vi ikke kan finde nogen der ville være bedre til det. (Hun blev meget rørt, og glæder sig meget hihi) Fadder bliver kærestens lillebror. (han er 26)

Anmeld

4. januar 2011

NinaNymannMadsen

fadder:
min søster hun var lige blevet 17 på det tidspunkt. og ja det kan man godt når de kun er 16 også.
så var min svoger og ene svogerinde det også
og den ene af mine veninder
gudmor var min svigerinde den ældste af dem. hun har børn selv i forvejen 3 drenge, og ville gerne ha haft en pige så syntes vi hun skulle være gudmor og fordi asat er glad for hende i forvejen

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Man SKAL altså ikke være konfirmeret...!!

1) JA. Det sker ofte, at far og mor optræder som faddere.

2) En fadder er først og fremmest et vidne på, at dåben er foretaget. Det er dog muligt at få en såkaldt stedfortræder ind, som er til gudstjenesten på vegne af den ikke-tilstedeværende fadder.

3) Der skal være mindst tre og højst fem faddere.

4) Man skal være over konfirmationsalderen for at være fadder (men det er ikke en betingelse, at man er konfirmeret). Det vil sige over 13 eller 14 år gammel. Det samme gælder gudmor og gudfar, der jo også er faddere.

Man SKAL til gengæld være døbt!

Kilde: kristendom.dk

Anmeld

4. januar 2011

millesofie

TinaPina skriver:

Min kæreste har da været fadder og han er ikke konfirmeret

hmmm min præst sagde at det skulle man være

Anmeld

4. januar 2011

frk Jensen

AnneBJ skriver:

Man SKAL altså ikke være konfirmeret...!!

1) JA. Det sker ofte, at far og mor optræder som faddere.

2) En fadder er først og fremmest et vidne på, at dåben er foretaget. Det er dog muligt at få en såkaldt stedfortræder ind, som er til gudstjenesten på vegne af den ikke-tilstedeværende fadder.

3) Der skal være mindst tre og højst fem faddere.

4) Man skal være over konfirmationsalderen for at være fadder (men det er ikke en betingelse, at man er konfirmeret). Det vil sige over 13 eller 14 år gammel. Det samme gælder gudmor og gudfar, der jo også er faddere.

Man SKAL til gengæld være døbt!

Kilde: kristendom.dk

Hmm... min søn har kun to faddere... og jeg bar ham selv..

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

frk Jensen skriver:

Hmm... min søn har kun to faddere... og jeg bar ham selv..

Den der bærer kan indgå som fadder...

Anmeld

4. januar 2011

Sees

Min nevø på dengang 14 år, er gudfar til Emil.
Så valgte jeg min fætter, min bedste og ældste veninde og min ældste og bedste ven som faddere - Et valg jeg ALDRIG har fortrudt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.