Hvem valgte i som fadder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Brams

mullesmith2 skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvem man vælger som fadder?? har tænkt på min sæster men hun er kun 16 kan man så?? Hvem valgte i til at stå fadder?

Vi valgte min søster som gudmor, vores tætte veninde og nabo som fadder sammen med min kusine.

Personerne er valgt fordi de er tæt på Lærke og fordi det er mennesker vi stoler 100% på og ved de vil være der for hende i hendes daglige opvækst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

mullesmith2

Tak for svarene, så kan min søster godt være fadder og min kærestes søster og hendes mand  Hvor mange skal man have til at stå fadder?

Anmeld

4. januar 2011

Ryberg

mullesmith2 skriver:

Tak for svarene, så kan min søster godt være fadder og min kærestes søster og hendes mand  Hvor mange skal man have til at stå fadder?

Vi havde "kun" 2... der er vidst ingen regel for det... kender mange som havde flere... og nogen hvor de selv var det også... og så ingen havde...

Anmeld

4. januar 2011

Orkide86

mullesmith2 skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvem man vælger som fadder?? har tænkt på min sæster men hun er kun 16 kan man så?? Hvem valgte i til at stå fadder?

mine brøndre, thomas bror og en af vores kammerater..

Sanne kan sagtens stå fadder

Anmeld

4. januar 2011

mullesmith2

Mirjam123 skriver:

mine brøndre, thomas bror og en af vores kammerater..

Sanne kan sagtens stå fadder

Så må jeg hellere spørge hende om hun vil  Så bliver hun så stolt hihi

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

mullesmith2 skriver:

Mellem 1 og 5 mener jeg... og så én der bærer også, så reelt set op til 6...

Anmeld

4. januar 2011

AnneBJ

Nåh, jeg huskede forkert:

Med titlen som fadder følger ingen juridiske pligter. Fadderen lover ved dåben at oplære barnet i den kristne tro og at bevidne dåben for barnet. Før i tiden forpligtede fadderen sig også økonomisk, idet han var forpligtet til at betale noget af barnets begravelse, hvis det døde, inden det blev voksent.

Forældrene skal ikke selv bære deres barn ved dåben, da de kan vælge en gudfar eller gudmor til dette. Gudmoderen eller gudfaderen kan fungere som fadder for barnet, og de har den særlige opgave at holde barnet under dåben og svare på barnets vegne.

Ved en dåb i Den Danske Folkekirke skal der minimum være tre faddere og højst fem. Forældrene kan fungere som faddere. Hvis der ved dåben er en gudmor eller gudfar, der bærer barnet, kan denne tælle med som fadder, men gør det ikke nødvendigvis.

Kilde: http://www.kristendom.dk/artikel/267247aab--Ti-spoergsmaal-om-daaben

Anmeld

4. januar 2011

2721

mullesmith2 skriver:

Jeg mener det er 4 eller 5 max

Anmeld

4. januar 2011

Lunae

Vi valgte min kærestes bror som gudfar og så tre af vores/mine veninder din søster kan sagtens - man skal bare være over konfirmationsalderen!

Anmeld

4. januar 2011

Orkide86

mullesmith2 skriver:

Så må jeg hellere spørge hende om hun vil  Så bliver hun så stolt hihi

Ja det ville hun helt sikkert, blev jacob ihvertfald.. hvor mange faddere vil i ha? hvornår skal de døbes?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.