Bagud motorisk. Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Laulund87

HDA2311 skriver:

Min søn har også været bagud motorisk, nu er han stort set alders svarrende (han er 2 år og 3 mdr) I langtid troede vi også at det nok skulle komme af sig selv, men uden der dog skete ret meget, vi fik stort set lært ham at gå, men han kunne ikke sætte sig selv op eller rejse sig op fra siddende.

Vi fik vores læge til at lave en henvisning til børne amb., efter råd fra en gæstedagplejer, hvor han var i en uge. På børne amb. blev han undersøgt af en læge og fys og de kom frem til at der ikke fysisk var noget galt med ham, men at han havde brug for hjælp til at få lært de ting han ikke kunne. Der kom så en ergoperapeut ud i dagplejen til ham som vejledte os og hans dagplejemor I hvad vi skulle gøre. Hun kom ikke med det helt store guldkorn, men det var rart at få bekræftet at det gik den rigrige vej og at det var de rigtiige ting vi fokuserede på. efter et ½ år var vi til kontrol på børne amb. som ikke vil følge ham mere, da han var kommet godt med og kort tid efter afsluttede vi også forløbet med ergoterapeuten.

Et par uger før han fyldt 2 lærte han at kravle, så det skal nok komme, men jeg synes I skal snakke med lægen om det, så I kan få noget hjælp til hende.

Det lyder da rigtig godt at han fik det lært

Vi er dog ikke i tvivl om hvorfor Maria er bagud, hun har været i narkose 8 gange..Men ergo'en har afsluttet os uden det har hjulpet

Tror jeg er kommet frem til at snakke med SP'en og vuggestuen om at starte på det igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

Klumpe-dumpe

Laulund87 skriver:

Der er jo nemlig en årsag til det, men jeg forstår heller ikke at de ikke vil hjælpe mere Vi er i gang med en klagesag fordi der simpelthen er så meget vi er utilfredse med. Vi har lige fået brev om at den er sendt til embedslægerne, så det kan kun være gode tegn

Åh du er en skat hvis du vil sende det!

Er hermed afsendt.

Xér for I får medhold fra embedslægerne.

Anmeld

3. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Liam var også bagud grovmotorisk. Han har altid været rigtig godt med finmotorisk. Men han var bare ikke meget for at bevæge sig.

Han kunne sidde da han var 5 mdr., så det gik stærkt. Men derfra og indtil han var 11 mdr. skete der bare ikke mere.

Da han var 11 mdr. lærte han at rulle, kort tid efter begyndte han at krybe sig frem på maven.

Da han var 13 mdr. begyndte han så endelig at kravle rigtigt. Og kort tid efter begyndte han at rejse sig op ad ting.

Først nu hvor han er 17 mdr. kan han gå rigtigt. Men nu flyver han bare derudaf. Kan både løbe og gå og er i det hele taget blevet en rigtig bulderbasser der kravler op og ned af alt og prøver alt af. Han kunne selv kravle op af trapper da han var ca. 14 mdr.

Jeg var også meget bekymret....også fordi dp og andre udviste bekymring. Men nu tager jeg det mere roligt. Alle børn behøver ikke kunne alt ting lige efter et skema.

Din datter skal også nok lære det, når først de finder ud af den verden der åbner sig ved at man selv kan komme omkring går det stærkt

Anmeld

3. januar 2011

Laulund87

Rikke&Liam skriver:

Liam var også bagud grovmotorisk. Han har altid været rigtig godt med finmotorisk. Men han var bare ikke meget for at bevæge sig.

Han kunne sidde da han var 5 mdr., så det gik stærkt. Men derfra og indtil han var 11 mdr. skete der bare ikke mere.

Da han var 11 mdr. lærte han at rulle, kort tid efter begyndte han at krybe sig frem på maven.

Da han var 13 mdr. begyndte han så endelig at kravle rigtigt. Og kort tid efter begyndte han at rejse sig op ad ting.

Først nu hvor han er 17 mdr. kan han gå rigtigt. Men nu flyver han bare derudaf. Kan både løbe og gå og er i det hele taget blevet en rigtig bulderbasser der kravler op og ned af alt og prøver alt af. Han kunne selv kravle op af trapper da han var ca. 14 mdr.

Jeg var også meget bekymret....også fordi dp og andre udviste bekymring. Men nu tager jeg det mere roligt. Alle børn behøver ikke kunne alt ting lige efter et skema.

Din datter skal også nok lære det, når først de finder ud af den verden der åbner sig ved at man selv kan komme omkring går det stærkt

Tak for dit svar

Det lyder rigtig godt og jeg er da også sikker på at det nok skal komme det hele

Tror bare lige vi skal have gang i nogle øvelser for at hjælpe det på vej..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.