Bagud motorisk. Anyone?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2011

Laulund87

Rose <3 skriver:

Er Maria ikke stadig tilknyttet børne-amb? For så er det jo en glimmerende mulighed at få fys.-behandling gemmen dem.

Her var det Spérn der henviste til kommunes børnefys. Det ved jeg jo så ikke er en mulighed hos jeres kommune.

Hmm nej det er hun faktisk ikke for hun får ikke sonde mere. Det eneste der er, er at vi får sp'en på besøg lidt ofte.

Hun kommer om en uge og så kan jeg da også lige nævne det for hende

Efter hun slap for sonden har det næsten kun kunnet gå for langsomt med at få os afsluttet De ting hun bøvler med nu, er vi alene med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2011

bullerbassen

Laulund87 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre hvis børn er/har været bagud motorisk

Maria er snart 13 måneder. Hun kan slet ikke rejse sig op af ting, hun har ingen balance. Hun kravler ikke og viser overhovedet ikke tegn på at begynde på det. Hun er lige begyndt at flytte på benene når man holder ved hende.

Hun kan sidde selv, men vælter stadig nemt og får en del knubs

Generelt er hun et stykke bagud. Vi ved jo der er en god grund, men den tager folk bare ikke til sig. Vi får så mange negative kommentarer og det er ved opslidende at høre på.

Vi skal have møde i vuggestuen her i januar og hvis det ikke er blevet bedre, får vi heldigvis ergoterapeut på hende igen

Går i mødregruppe med en mor hvis barn også var bagud motorisk.

Barnet er fra aug/sep -09 - hun kunne heller ikke rejse sig , kravle eller gå. Der kom/kommer en fys og træner hende i dagpleje og forældrene træner hjemme. Og nu går det fremad. Ved ikke lige hvor meget hun kan nu, da det er et stykke tid siden jeg har selv dem.

De valgte så godt nok selv at betale for behandlingen, for at få hurtig behandling.

Anmeld

3. januar 2011

Laulund87

bullerbassen skriver:

Går i mødregruppe med en mor hvis barn også var bagud motorisk.

Barnet er fra aug/sep -09 - hun kunne heller ikke rejse sig , kravle eller gå. Der kom/kommer en fys og træner hende i dagpleje og forældrene træner hjemme. Og nu går det fremad. Ved ikke lige hvor meget hun kan nu, da det er et stykke tid siden jeg har selv dem.

De valgte så godt nok selv at betale for behandlingen, for at få hurtig behandling.

Vi skal godt nok ikke betale og vi ringer bare hvis vi vil have ergo på igen. Problemet er bare at det ikke hjælper, hun sidder bare og filmer og det batter jo ikke

Anmeld

3. januar 2011

bullerbassen

Laulund87 skriver:

Vi skal godt nok ikke betale og vi ringer bare hvis vi vil have ergo på igen. Problemet er bare at det ikke hjælper, hun sidder bare og filmer og det batter jo ikke

De kunne også have valgt ikke at betale og få det igennem systemet. Men moderen valgte den anden løsning for hurtig effekt.

Ved ikke hvad forskellen på ergo & fys er( hvad de gør )

Men deres fys kom i dagplejen mener 2 gange om ugen og trænede med hende. Samt viste forældrene hvilken øvelser de skulle gøre for at hjælpe.

Måske I også kunne have glæde af fys istedet for ergo ???

Anmeld

3. januar 2011

Laulund87

bullerbassen skriver:

De kunne også have valgt ikke at betale og få det igennem systemet. Men moderen valgte den anden løsning for hurtig effekt.

Ved ikke hvad forskellen på ergo & fys er( hvad de gør )

Men deres fys kom i dagplejen mener 2 gange om ugen og trænede med hende. Samt viste forældrene hvilken øvelser de skulle gøre for at hjælpe.

Måske I også kunne have glæde af fys istedet for ergo ???

Ja det kan da sagtens være en fys er bedre. Det må jeg lige se på

Snakker lige med SP'en og vuggestuen, så må der da ske noget

Anmeld

3. januar 2011

bullerbassen

Laulund87 skriver:

Ja det kan da sagtens være en fys er bedre. Det må jeg lige se på

Snakker lige med SP'en og vuggestuen, så må der da ske noget

Det er da et forsøg værd

Anmeld

3. januar 2011

Klumpe-dumpe

Laulund87 skriver:

Hmm nej det er hun faktisk ikke for hun får ikke sonde mere. Det eneste der er, er at vi får sp'en på besøg lidt ofte.

Hun kommer om en uge og så kan jeg da også lige nævne det for hende

Efter hun slap for sonden har det næsten kun kunnet gå for langsomt med at få os afsluttet De ting hun bøvler med nu, er vi alene med.

Ja sådan er det desværre med sygehusene i dag, man kan knap nå at komme ind før man er blevet smidt ud igen

Jeg sidder og tænker lidt, at det jo er okay Maria er "bagud" motorisk ifh. hendes start på livet, men jeg undre mig lidt over at der ikke er nogen (spérn eller pæd.) der ikke har tænkt at det slet ikke gøre noget at hjælpe/styrke hende, via øvelser/træning (som faktisk er meget leg)

Hvis du er interesseret vil jeg gerne sende dig, de øvelser jeg brugte til Malucca.

Anmeld

3. januar 2011

Laulund87

Rose <3 skriver:

Ja sådan er det desværre med sygehusene i dag, man kan knap nå at komme ind før man er blevet smidt ud igen

Jeg sidder og tænker lidt, at det jo er okay Maria er "bagud" motorisk ifh. hendes start på livet, men jeg undre mig lidt over at der ikke er nogen (spérn eller pæd.) der ikke har tænkt at det slet ikke gøre noget at hjælpe/styrke hende, via øvelser/træning (som faktisk er meget leg)

Hvis du er interesseret vil jeg gerne sende dig, de øvelser jeg brugte til Malucca.

Der er jo nemlig en årsag til det, men jeg forstår heller ikke at de ikke vil hjælpe mere Vi er i gang med en klagesag fordi der simpelthen er så meget vi er utilfredse med. Vi har lige fået brev om at den er sendt til embedslægerne, så det kan kun være gode tegn

Åh du er en skat hvis du vil sende det!

Anmeld

3. januar 2011

Laulund87

bullerbassen skriver:

Det er da et forsøg værd

Bestemt!

Anmeld

3. januar 2011

HDA2311

Laulund87 skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre hvis børn er/har været bagud motorisk

Maria er snart 13 måneder. Hun kan slet ikke rejse sig op af ting, hun har ingen balance. Hun kravler ikke og viser overhovedet ikke tegn på at begynde på det. Hun er lige begyndt at flytte på benene når man holder ved hende.

Hun kan sidde selv, men vælter stadig nemt og får en del knubs

Generelt er hun et stykke bagud. Vi ved jo der er en god grund, men den tager folk bare ikke til sig. Vi får så mange negative kommentarer og det er ved opslidende at høre på.

Vi skal have møde i vuggestuen her i januar og hvis det ikke er blevet bedre, får vi heldigvis ergoterapeut på hende igen

Min søn har også været bagud motorisk, nu er han stort set alders svarrende (han er 2 år og 3 mdr) I langtid troede vi også at det nok skulle komme af sig selv, men uden der dog skete ret meget, vi fik stort set lært ham at gå, men han kunne ikke sætte sig selv op eller rejse sig op fra siddende.

Vi fik vores læge til at lave en henvisning til børne amb., efter råd fra en gæstedagplejer, hvor han var i en uge. På børne amb. blev han undersøgt af en læge og fys og de kom frem til at der ikke fysisk var noget galt med ham, men at han havde brug for hjælp til at få lært de ting han ikke kunne. Der kom så en ergoperapeut ud i dagplejen til ham som vejledte os og hans dagplejemor I hvad vi skulle gøre. Hun kom ikke med det helt store guldkorn, men det var rart at få bekræftet at det gik den rigrige vej og at det var de rigtiige ting vi fokuserede på. efter et ½ år var vi til kontrol på børne amb. som ikke vil følge ham mere, da han var kommet godt med og kort tid efter afsluttede vi også forløbet med ergoterapeuten.

Et par uger før han fyldt 2 lærte han at kravle, så det skal nok komme, men jeg synes I skal snakke med lægen om det, så I kan få noget hjælp til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.