Laulund87 skriver:
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre hvis børn er/har været bagud motorisk
Maria er snart 13 måneder. Hun kan slet ikke rejse sig op af ting, hun har ingen balance. Hun kravler ikke og viser overhovedet ikke tegn på at begynde på det. Hun er lige begyndt at flytte på benene når man holder ved hende.
Hun kan sidde selv, men vælter stadig nemt og får en del knubs
Generelt er hun et stykke bagud. Vi ved jo der er en god grund, men den tager folk bare ikke til sig. Vi får så mange negative kommentarer og det er ved opslidende at høre på.
Vi skal have møde i vuggestuen her i januar og hvis det ikke er blevet bedre, får vi heldigvis ergoterapeut på hende igen

Min søn har også været bagud motorisk, nu er han stort set alders svarrende (han er 2 år og 3 mdr) I langtid troede vi også at det nok skulle komme af sig selv, men uden der dog skete ret meget, vi fik stort set lært ham at gå, men han kunne ikke sætte sig selv op eller rejse sig op fra siddende.
Vi fik vores læge til at lave en henvisning til børne amb., efter råd fra en gæstedagplejer, hvor han var i en uge. På børne amb. blev han undersøgt af en læge og fys og de kom frem til at der ikke fysisk var noget galt med ham, men at han havde brug for hjælp til at få lært de ting han ikke kunne. Der kom så en ergoperapeut ud i dagplejen til ham som vejledte os og hans dagplejemor I hvad vi skulle gøre. Hun kom ikke med det helt store guldkorn, men det var rart at få bekræftet at det gik den rigrige vej og at det var de rigtiige ting vi fokuserede på. efter et ½ år var vi til kontrol på børne amb. som ikke vil følge ham mere, da han var kommet godt med og kort tid efter afsluttede vi også forløbet med ergoterapeuten.
Et par uger før han fyldt 2 lærte han at kravle, så det skal nok komme, men jeg synes I skal snakke med lægen om det, så I kan få noget hjælp til hende.
Anmeld