Er jeg pivet? Jeg kan ikke mere.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2011

Anonym trådstarter

Amelia<3 skriver:

kan det mon være alle de nye indtryk hun har fået? mener til julen og nytår.

Jeg kender en lille pige hvis det har sket meget i hendes hverdage af nye ting så får hun urolige nætter og søger opmærksomheden hele tiden.

Min egen datter havde sådan en periode hvor hun var så opmærksomhedskrævende, hun skulle med på wc sammen med mig, hvis jeg gik ud af rummet skreg hun helt vildt osv. det kan være at hun har seperationsangst (staves?).

Det har jeg faktisk også tænkt over........For bare jeg går ud af lokalet så skriger hun, og hun er også med på toilet

Hvad kan man gøre ved sådan noget? Nogen der ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2011

Lilac

At du ikke må forlade hende er helt sikkert seperationsangst - det kommer når børn er omkrin de 8 mdr og er heeeelt normalt! Din datter har endnu ikke opfattelsen af at når hun ikke kan se dig er du der stadig - så hun oplever at "mor bliver væk" når hun ikke kan se dig... det går over - nogle tager længere tid end andre, men som sagt er det helt naturligt. Tag hende med når du kan og ellers så snak så hørt hun kan høre dig hvis der er tider hvor hun ikke kan komme med.

Seperationangsten kan også påvirke søvnen... Det hele er måske et sammenfald af at hun er forkølet, overstimuleret, i sep. angst fasen osv osv...

At du er nedkørt påvirker hende naturligvis også, så mon ikke manden kan tage hende et par nætter så du kan få sovet ud? Tro mig, jeg har selv oplevet hvor udkørt man kan blive, og det er ikke retfærdigt at den ene skal køres fuldstændig ned og manden ikke skal påvirkes overhovedet... Del byrden! Og det skal nok gå over 

Krydser fingre for I går en nemmere tid i møde!

Anmeld

4. januar 2011

Amelia<3

Anonym skriver:

Det har jeg faktisk også tænkt over........For bare jeg går ud af lokalet så skriger hun, og hun er også med på toilet

Hvad kan man gøre ved sådan noget? Nogen der ved det?

Du kan desværre ikk gøre så meget. Det eneste du kan gøre er at give barnet al den opmærksomhed og kærlighed den har brug for. Så lige pludselig går den der afhængighed væk

Du skal være tolmådelig

Anmeld

4. januar 2011

Fyn

Min datter er også 8 mdr liiiige om lidt. Hun skriger hvis jeg går bare to skridt fra hende. Når vi har besøg eller er ude er hun kun glad hvis hun hænger på mig. Ikke engang faren duer... Idag måtte jeg opgive at lave mad - faren måtte tage over. Det er hårdt!

Hun gider heller ikke spise for tiden... og hun sover dårligt.

Så det jeg vil sige er at det lyder til det er almindeligt. De små pus er igang med et af de størrere tigerspring hvor de finder ud af de kan forlades. Det eneste vi kan gøre for dem er at give dem masser af knus og kram - og så puste ud en ekstra gang når det hele er ved at gå op i en spids...

Det går over - det er en fase - det er en fase - det er en fase.....

Pyyyyyy - Håber det bedste for dig og din datter. C.

Anmeld

4. januar 2011

Rosa

Hej

Håber i kan komme med nogle gode råd. Føler jeg er helt nede og ramme bunden og det ligner slet ikke mig.

Min datter på 8 mdr plejer og være rigtig nem, men siden juleaften har hun været rigtig ked af det, fandt så ud af det var fordi der var flere tænder på vej, men nu siden nytår vil hun bare ikke sove, tror også hun er blevet snottet. Hun græder hele tiden...

Ved godt det kun er 3 dage det har stået på, men hun græder næsten konstant, og det samme gør jeg, har aldrig grædt så meget i mit liv som de sidste par dage. Og har bare ingen jeg kan kontakte og græde ud.

I dag tænkte jeg bare "hvad er der jeg gør galt?" siden hun græder, græder og græder? Mit overskud er = 0, og føler faktisk ikke jeg kan trøste hende mere for jeg stortuder jo selv.

Ved ikke hvad jeg skal gøre, for orker virkelig INGENTING, og hvad er hun ked af? bare jeg forlader rummet så græder hun, bare jeg skal tisse skal hun med, også når hun sover skriger hun så hjerteskærende. Hun vågner cirka hver halve time, så er også ret meget i søvnunderskud.

Jeg vil så gerne smide hende af ved mine forældre eller svigerforældre, men det er jo også synd når hun er ked af det og samtidig snottet.

Føler mig virkelig som verdens dårligste mor og vil gerne sige mit job op som mor ligeNU, for orker INTET.......

Vi har kæmpet  med PRÆCIS det samme, Jonte er 8 mdr. Få chekket ørerne!!! Og send hende så afsted - hun tager overhovedet ikke skade af at komme på weekend hos nogen som har en masse overskud til at passe hende  Det er da værre for hende at være hjemme hos en træt og trist mor. Giv dig selv chancen for at samle dig lidt - afsted med hende!!! Jeg var hos en rigtig fantastisk familierådgiver som sagde om seperationsfasen at det jo også er en del af den at de skal lære at være lidt væk fra mor af og til. Mange børn er i institution når de er 8 måneder gamle i 8 timer hver dag - så selvfølgelig skader det hende overhovedet ikke at komme ud og sove hos bedsteforældre og hygge sig der og komme hjem til en udhvilet mor! 

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

Fyn skriver:

Min datter er også 8 mdr liiiige om lidt. Hun skriger hvis jeg går bare to skridt fra hende. Når vi har besøg eller er ude er hun kun glad hvis hun hænger på mig. Ikke engang faren duer... Idag måtte jeg opgive at lave mad - faren måtte tage over. Det er hårdt!

Hun gider heller ikke spise for tiden... og hun sover dårligt.

Så det jeg vil sige er at det lyder til det er almindeligt. De små pus er igang med et af de størrere tigerspring hvor de finder ud af de kan forlades. Det eneste vi kan gøre for dem er at give dem masser af knus og kram - og så puste ud en ekstra gang når det hele er ved at gå op i en spids...

Det går over - det er en fase - det er en fase - det er en fase.....

Pyyyyyy - Håber det bedste for dig og din datter. C.

Tak - så er det ikke her den bare er helt gal.

Hvad har i gjort med søvnen, har hun sovet hos jer så? Eller har i bare givet sutten om natten - det er lidt som om det ikke er nok her......

Anmeld

4. januar 2011

Anonym trådstarter

Rosa skriver:

Vi har kæmpet  med PRÆCIS det samme, Jonte er 8 mdr. Få chekket ørerne!!! Og send hende så afsted - hun tager overhovedet ikke skade af at komme på weekend hos nogen som har en masse overskud til at passe hende  Det er da værre for hende at være hjemme hos en træt og trist mor. Giv dig selv chancen for at samle dig lidt - afsted med hende!!! Jeg var hos en rigtig fantastisk familierådgiver som sagde om seperationsfasen at det jo også er en del af den at de skal lære at være lidt væk fra mor af og til. Mange børn er i institution når de er 8 måneder gamle i 8 timer hver dag - så selvfølgelig skader det hende overhovedet ikke at komme ud og sove hos bedsteforældre og hygge sig der og komme hjem til en udhvilet mor! 

Det vil jeg også gerne, men frygter at hvis det er seperationsangst, så er det vel endnu værre og forlade hende, for hun skal jo ikke bare "kastes" væk.......Hmmmm dilemma dilemma, håber virkelig hun vil sove i nat...

Anmeld

4. januar 2011

Rosa

Anonym skriver:

Det vil jeg også gerne, men frygter at hvis det er seperationsangst, så er det vel endnu værre og forlade hende, for hun skal jo ikke bare "kastes" væk.......Hmmmm dilemma dilemma, håber virkelig hun vil sove i nat...

Hvis jeg må tillade mig at være lidt "hård" så mener jeg faktisk at hun oplever mere "angst" ved at være hjemme hos en mor der har et, som du skriver "overskud=0" og græder hele tiden, end at komme på overnatning hos bedsterne  Jeg synes du fortjener et break - og det skader på INGEN måde din datter at sove ude en gang imellem!!!

Anmeld

4. januar 2011

merle2010

min datter bliver 8 mdr d. 20 januar og er PRÆCIS som du beskriver.. bare jeg går lidt væk fra hende eller vender ryggen til hende, så græder hun.. vågner flere gange om natten, er ulykkelig hele dagen, og pylrer og smågræder hele tiden.. jeg er ved at blive SINDSYG.. og hendes far er begyndt at sove i stuen, fordi hun græder det meste af natten.. jeg sover så til middag sammen med hende, så har jeg lidt mere overskud bagefter...

jeg sørger for at give hende så meget kærlighed og omsorg jeg kan, være i nærheden det meste af tiden(men jeg går altså alene på wc)..

det hjælper hvis vi går en tur med barnevognen, så kan både mor og barn få lidt ro i hovedet, og jeg kan samtidig shoppe mens min datter sidder og holder øje med mig..

hun har heller ikke ville spise andet end mme, men nu har jeg taget kampen op, og får noget mere fast føde i hende igen.. hun er også vildt snottet, og raller, som om der er slim i hendes hals/lunger... har været til læge, som sagde det var en alm. virus/forkølelse..

følger lige lidt med her, da jeg også godt kunne bruge lidt råd..

Anmeld

5. januar 2011

Anonym trådstarter

merle2010 skriver:

min datter bliver 8 mdr d. 20 januar og er PRÆCIS som du beskriver.. bare jeg går lidt væk fra hende eller vender ryggen til hende, så græder hun.. vågner flere gange om natten, er ulykkelig hele dagen, og pylrer og smågræder hele tiden.. jeg er ved at blive SINDSYG.. og hendes far er begyndt at sove i stuen, fordi hun græder det meste af natten.. jeg sover så til middag sammen med hende, så har jeg lidt mere overskud bagefter...

jeg sørger for at give hende så meget kærlighed og omsorg jeg kan, være i nærheden det meste af tiden(men jeg går altså alene på wc)..

det hjælper hvis vi går en tur med barnevognen, så kan både mor og barn få lidt ro i hovedet, og jeg kan samtidig shoppe mens min datter sidder og holder øje med mig..

hun har heller ikke ville spise andet end mme, men nu har jeg taget kampen op, og får noget mere fast føde i hende igen.. hun er også vildt snottet, og raller, som om der er slim i hendes hals/lunger... har været til læge, som sagde det var en alm. virus/forkølelse..

følger lige lidt med her, da jeg også godt kunne bruge lidt råd..

Efter og have læst en masse på nettet igår om seperationsangst, besluttede jeg mig for at følge nogle af rådene.....

Jeg var sammen med hende HELE dagen igår, hun ville ikke engang ligge og lege alene, hvilket hun normalt er rigtig god til. Så jeg lå sammen med hende på sofaen (THANK god for en stor sofa) med hendes legetøj også lå vi og legede, hun havde min opmærksomhed 1000000% igår, i går aftes da hun vågnede kom hun ind og ligge mellem mor og far med dyne og pude (da hun stadg er meget snottet) og hun har sovet som en sten i nat, snorket højlydt, holdt mig i hånden hele natten, dog har jeg ikke lukket et øje  - men det jo fordi jeg har ligget af H til....

Men jeg besluttede mig for at hun skulle have min opmærksomhed en milliard gange, her til morgen lykkedes det mig at hun ville lege alene på gulvet, og jeg fik endda lov til lige og gå ud i køkkenet uden hun skreg. Håber det har hjulpet, men det ved jeg kun når vi når op af dagen, har hvertfald tænkt mig at hvis hun bliver ved med og ¨vågne så meget om natten, må hun mens det står på sove inde ved os, det var da også lidt hyggeligt  Og hun har jo også brug for hendes nattesøvn....

Dog håber jeg stadig på hun kan blive passet i weekenden,.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.