Vores kat er begyndt at bide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Vidunderligeunger

LineAabye skriver:

Det ville heller ikke hjælpe meget at bo på landet med min hund.. Hun må alligevel ikke rende løs.. Hun skal altid være i snor, eller i en husky sikker indhegning.. :p 

Hvis hun får chancen for hende stikker hun af, hun er en udbryder konge uden lige.. Og hun hører med r***** trods træning.. Men det ligger til racen.. 

Hun gør kun ting der passer hende og er da egentlig ret så ligeglad med om man står og hopper rundt som en gal for at få hendes opmærksomhed.. :p Dejlig race.. Skal aldrig have andre... LOOOOL

jeg elsker dem også. men så længe vi har små børn og skal igang med huskøb+renovering inden for en overskuelig årrække, så bliver det ikk til hund lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Faith

LineAabye skriver:

Det er det i hvert fald..

Tjaaaah.. krudt i måsen.. Engang imellem tager det lidt overhånd.. Men de fleste dage ligger hun helst på ryggen i sofaen med alle 4 stænger i vejret og et stykke legetøj i munden, og snork sover.. 

Huskyen er hvad man gør den til at være, og jeg har altså åbenbart gjort min doven.. :p Passer mig fint at hun bruger alt hendes krudt uden for, og ikke inden for.. Andet end når hun får hende "SE MIG - SE HVOR HURTIG JEG ER" dage igennem hele huset..

He he det lyder meget som vores lab.... Alle 4 stænger lige i vejret, på sofaen i drømmeland. Men tager man så snoren og rasler lidt med halsbåndet, så er hun dælme klar

Er en husky svær at opdrage? Det har jeg hørt fra andre. Men alle hunde er vel svære at opdrage hvis man ikke har forstand på hundeopdragelse.

Anmeld

2. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
smillaluna skriver:

Vi har en 1,5 år gammel hunkat ( Frida) som vi har fået fra et internat for ca 1 år siden.

Hun har de sidste par måneder ændret markant adfærd. Hun er begyndt at bide både mig og min mand, men osse ungerne (6 måneder gamle tvillinger).

Hun går forbi dem, gnider sig op ad dem og så bider hun dem i fingre, tæer eller hvad hun ellers lige kan komme i nærheden af. Hun bider ikke så der kommer hul og drengene græder heller ikke over det, men de gange hvor hun har bidt os voksne, har vi faktisk syntes at det gjorde ret ondt.

Hun er osse begyndt at ville slås med vores anden hunkat ( Mille). Hun kan simpelthen ikke gå i fred for Frida. Mille ønsker ikke selv at slås. Hun er det mest godmodige væsen. Hun kan ligge og sove og pludselig angriber Frida hende og bider hende i halsen så hun skriger. Mille er blevet meget sky og kommer kun ind til os og vil kæle, når Frida er lukket ud.

Jeg ringede i dag til det internat hvor vi har fået Frida og forklarede hvordan vi oplever hende. Han sagde med det samme at de ikke tager en kat tilbage som bider, fordi det er umuligt at komme af med den igen. Det er jo forståeligt nok. han anbefalede os at få hende aflivet hurtigst muligt.

Men jeg er ikke vild med tanken om "bare" at få hende aflivet. Tænker om der kunne gøres andet.

Nogen der har forstand på katte og som måske ved hvad vi kunne gøre? Er aflivning virkelig eneste udvej?

Jeg er ret nervøs for at hun en dag vil bide drengene alvorligt eller skade vores anden kat. Men måske kunne hun blive en god musefanger på en gård???

Katte ændre adfærd hvis de f.eks. er syge. Mine hunkatte bider også hinanden og bliver uvenner hvis den ene eller begge er syge.

Det kan også være hun er i løbe tid. Min den ene gør sådan når hun er i løbetid altså gnider sig op af en og er kælen for pludselig at bide og slås.

Der kan selvfølgelig også være andre årsager.

Min mors kat har også været sådan en overgang. Det viste sig at den manglede opmærksomhed og var lidt små depri. Og så gik der sport i det for den fordi den opdagede at hun blev bange for den. Det varede et halvt års tid. Hvor den opførte sig sådan. Hun holdt op med at være bange for den og gav den ekstra opmærksomhed og så gik det langsomt væk. Men det tog sin tid.

Prøv at tale med dyrelægen eller en dyreadfærdsvejleder om det.

Anmeld

2. januar 2011

Faith

puttecolle skriver:

undskyld mig det kan godt være jeg lyder hård nu men jeg havde hakket den en hvis den havde bidt mine børn. vi har også lige haft en kat og den røg af H til, satme ikke om vores datter på knap 4mrd er et stykke legetøj så den røg ind til naboen. den må være der i skal være der... :O) Undskyld hvis jeg lød hård

Et kæledyr skal ikke bide, sådan er det jo bare. Må osse indrømme at vi flere gange har taget hende i hoved og røv og smidt hende ud når hun har bidt. Min mand især bliver flintrende arrig når hun bider, og så får hun altså et dask.

Anmeld

2. januar 2011

Aabye

smillaluna skriver:

He he det lyder meget som vores lab.... Alle 4 stænger lige i vejret, på sofaen i drømmeland. Men tager man så snoren og rasler lidt med halsbåndet, så er hun dælme klar

Er en husky svær at opdrage? Det har jeg hørt fra andre. Men alle hunde er vel svære at opdrage hvis man ikke har forstand på hundeopdragelse.

Ja og nej.. Det kommer an på hunden du får.. Og hvordan du opdrager.. Man skal være MEGET fast med en husky.. Og den skal synes det er sjovt.. Ellers kan du skyde en hvid pil efter at få den opdraget.. Min gør kun hvad hun selv vil, når hun vil det.. 

Jeg har trænet hende selv fra bunden af, fordi at hun er alt for meget oppe at køre på en træningsplads.. Hun kan simpelthen ikke koncentrere sig.. Men hendes kuld søster derimod går på eliteholdet i politihunde kredsen.. Og er rigtig nem at træne og synes at det hele er sjovt, så hun er nem at have med at gøre.. En anden kuldsøster er helt umulig, det eneste hun kan er at sætte sig på kommando hvis man har en rigtig lækker godbid i hånden.. 

Så det er meget forskelligt.. Men jeg synes jo at det er super fedt at have en totalt usamarbejdsvillig hund.. Så er man lidt ekstra stolt når den har lært noget nyt.. Jeg arbejder stadig på at få min terrorist til at gå pænt i snor.. Og det har jeg arbejdet på i nu snart 2 år uden held, med forskellige metoder.. Nægter at bruge magt metoder som kvæler halsbånd, halti, pighalsbånd osv.. Så en stor portion tålmodighed, så kommer man langt..

Anmeld

2. januar 2011

L-Mortil3

Jeg havde den skønneste skovkat som var den blideste kat, havde overtaget hende fra en kummerlig tilværelse, efter et års tid begyndte hun at ændre adfærd, og ingens fingre var sikre, dyrlægen mente dengang det var stress og hun blev sterilliseret og  fik nogle piller mod stress og jeg fik sådan en duft en til stikkontakten, det virkede få måneder og så blussede det op igen, jeg tænkte at hvis hun var stresset var et roligt hjem måske sagen, nu bor hun hos mine forældres veninde, som er en ældre dame på 70 og de 2 de er bare som pot og pande. Aldrig har katten været sødere, og de nyder hinanden.

Måske et roligt hjem var noget for hende?

Anmeld

2. januar 2011

Faith

LineAabye skriver:

Ja og nej.. Det kommer an på hunden du får.. Og hvordan du opdrager.. Man skal være MEGET fast med en husky.. Og den skal synes det er sjovt.. Ellers kan du skyde en hvid pil efter at få den opdraget.. Min gør kun hvad hun selv vil, når hun vil det.. 

Jeg har trænet hende selv fra bunden af, fordi at hun er alt for meget oppe at køre på en træningsplads.. Hun kan simpelthen ikke koncentrere sig.. Men hendes kuld søster derimod går på eliteholdet i politihunde kredsen.. Og er rigtig nem at træne og synes at det hele er sjovt, så hun er nem at have med at gøre.. En anden kuldsøster er helt umulig, det eneste hun kan er at sætte sig på kommando hvis man har en rigtig lækker godbid i hånden.. 

Så det er meget forskelligt.. Men jeg synes jo at det er super fedt at have en totalt usamarbejdsvillig hund.. Så er man lidt ekstra stolt når den har lært noget nyt.. Jeg arbejder stadig på at få min terrorist til at gå pænt i snor.. Og det har jeg arbejdet på i nu snart 2 år uden held, med forskellige metoder.. Nægter at bruge magt metoder som kvæler halsbånd, halti, pighalsbånd osv.. Så en stor portion tålmodighed, så kommer man langt..

Jeg elsker at træne hunde.... Synes det er fedt når noget lykkedes og man kan se at hunden nyder det. Vores lab er en fremragende agility hund. Men nu er labber jo osse ret taknemmelige at træne. Sparker man den i røven, vender den sig om og siger undskyld (billedligt talt).

Kunne godt forestille mig at træning af en husky kræver en hel del tålmodighed. Men det er jo det der er det fede, hvis man vel at mærke har overskuddet til det.

Anmeld

2. januar 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
smillaluna skriver:

Ok det var da en mulighed. Vil nemlig ringe til dyrlægen i morgen og høre hvad de synes. Så kan jeg da forhøre mig om det produkt du skriver om.

Jo kunne godt prøve at finde en familie til den, men vil jo ikke have at den bider andre. Så skulle den måske være gårdkat.

Det er synd hvis den skal være gårdkat når den helst vil være inde. Synes jeg.

Anmeld

2. januar 2011

Aabye

smillaluna skriver:

Jeg elsker at træne hunde.... Synes det er fedt når noget lykkedes og man kan se at hunden nyder det. Vores lab er en fremragende agility hund. Men nu er labber jo osse ret taknemmelige at træne. Sparker man den i røven, vender den sig om og siger undskyld (billedligt talt).

Kunne godt forestille mig at træning af en husky kræver en hel del tålmodighed. Men det er jo det der er det fede, hvis man vel at mærke har overskuddet til det.

Det er også en af grundene til at vi valgte en Husky.. Vi ville have en totalt hjerneforstyrret () usamarbejdsvillig hund.. Så er der altså ikke en bedre race end huskyen.. Det er super lækkert når der er noget der lykkeds med hende..    Ville helt vildt gerne prøve hende af på en agility bane.. Men det kræver at den er indhegnet ellers har jeg ingen hund mere.. I hvert fald ikke hvis der lige er noget der er mere spændende end mig.. Jamies (min hund) kuldsøster der træner på det der politi halløj er jo også agility hund.. Og hun er hurigere end border collierne på holdet.. Det synes jeg er flot, for de er jo ellers lyn hurtige.. 

Mmm.. En labradelle er ellers også en dejlig hund.. Hihi

Anmeld

2. januar 2011

Faith

LineAabye skriver:

Det er også en af grundene til at vi valgte en Husky.. Vi ville have en totalt hjerneforstyrret () usamarbejdsvillig hund.. Så er der altså ikke en bedre race end huskyen.. Det er super lækkert når der er noget der lykkeds med hende..    Ville helt vildt gerne prøve hende af på en agility bane.. Men det kræver at den er indhegnet ellers har jeg ingen hund mere.. I hvert fald ikke hvis der lige er noget der er mere spændende end mig.. Jamies (min hund) kuldsøster der træner på det der politi halløj er jo også agility hund.. Og hun er hurigere end border collierne på holdet.. Det synes jeg er flot, for de er jo ellers lyn hurtige.. 

Mmm.. En labradelle er ellers også en dejlig hund.. Hihi

Tror aldrig jeg har set en husky løbe agility. Men jeg ved efterhånden at stort set alle hunderacer kan lære at løbe agility. Min mand havde en boxer og den var rigtig god til agility. Og vores Luna er en cavalier king charles spaniel, og hun er osse ret godt til det ( hvis der vel at mærke er rigeligt med pølsestykker som belønning).

Smilla, vores lab, er en formel 1 lab og sindssygt hurtig! Det er en fornøjelse at træne med hende. Vi får desværre bare ikke gjort det samme ved det efter vi har fået tvillinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.