Vores kat er begyndt at bide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Vidunderligeunger

jeg må også sige, at aflivning er liiige voldsomt nok i min katte-elsker-ører :/

MEN den skal selvfølgelig ikke bide. Personligt ville jeg sende den på en gård, og så kunne den være leder derude i steder for, overfor jer.. det har vi gjort med et par katte som ændrede adfærd, til det negative..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Aabye

smillaluna skriver:

Det lyder faktisk utrolig meget som Frida det du beskriver! Hun kan ligge og spinde mens vi kæler med hende, og pludselig, som lyn fra en klar himmel, bider hun.

Hvis det nu er en hjerneblødning, kan der så gøres noget, eller skal hun aflives?

Altså nu er det jo mange år siden at min kat fik konstateret en hjerneblødning.. Og den gang kunne man ikke gøre noget.. Men dyrlægerne er blevet meget bedre idag.. Men uanset hvad hvis det nu er en hjerneblødning, ville jeg lade hende få fred da det er en MEGET stor operation at skulle igennem..

Men du må lige opdatere hvad dyrlægen siger.. For som "noneother" kan det også være at hun bare er blevet voksen, også vil tage fører stillingen.. Selvom jeg nu aldrig har hørt på at katten så afreagere på en lille 6 mdr baby..

Anmeld

2. januar 2011

Faith

BlyViol skriver:

jeg må også sige, at aflivning er liiige voldsomt nok i min katte-elsker-ører :/

MEN den skal selvfølgelig ikke bide. Personligt ville jeg sende den på en gård, og så kunne den være leder derude i steder for, overfor jer.. det har vi gjort med et par katte som ændrede adfærd, til det negative..

Ja sådan har jeg det jo osse.... Ringer til dyrlægen i morgen og så må jeg høre hvad de siger. Hvis de mener at hun kan blive en god kat hvis hun kommer til et andet hjem, så er det det vi må forsøge. Men hvis de mener at hun har fået en hjerneblødning, eller er blevet psykisk syg ( kan en kat mon blive det???), så vil vi overveje aflivning.

Anmeld

2. januar 2011

<3

Øhm er hun steriliseret for ellers ville det nok være en god ide.

Dernæst som de andre siger : gå til dyrlægen og hør hvad det kan være. Det kan være en hjerneblødning eller hormonforstyrrelser. Det kan også bare være katteadfærd.

Pøj pøj med det!

Anmeld

2. januar 2011

Faith

LineAabye skriver:

Altså nu er det jo mange år siden at min kat fik konstateret en hjerneblødning.. Og den gang kunne man ikke gøre noget.. Men dyrlægerne er blevet meget bedre idag.. Men uanset hvad hvis det nu er en hjerneblødning, ville jeg lade hende få fred da det er en MEGET stor operation at skulle igennem..

Men du må lige opdatere hvad dyrlægen siger.. For som "noneother" kan det også være at hun bare er blevet voksen, også vil tage fører stillingen.. Selvom jeg nu aldrig har hørt på at katten så afreagere på en lille 6 mdr baby..

Under alle omstændigheder skal hun IKKE opereres i hjernen! Det vil jeg ikke byde hende. Så er det, som du siger, bedre hun får fred.

Skal nok lige opdatere når jeg har snakket med dyrlægen i morgen.

Tak for dine gode råd

Anmeld

2. januar 2011

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Ja sådan har jeg det jo osse.... Ringer til dyrlægen i morgen og så må jeg høre hvad de siger. Hvis de mener at hun kan blive en god kat hvis hun kommer til et andet hjem, så er det det vi må forsøge. Men hvis de mener at hun har fået en hjerneblødning, eller er blevet psykisk syg ( kan en kat mon blive det???), så vil vi overveje aflivning.

ja det er klart, ville jeg også have gjort!! Men IKK hvis den bare er skør lige pt  

SÅ træls vi ikke bor på landet, havde hapset den med det samme! plus alle de andre katte og hunde folk har herinde

Anmeld

2. januar 2011

Faith

Kirle skriver:

Øhm er hun steriliseret for ellers ville det nok være en god ide.

Dernæst som de andre siger : gå til dyrlægen og hør hvad det kan være. Det kan være en hjerneblødning eller hormonforstyrrelser. Det kan også bare være katteadfærd.

Pøj pøj med det!

Ja hun er steriliseret.

Anmeld

2. januar 2011

Faith

BlyViol skriver:

ja det er klart, ville jeg også have gjort!! Men IKK hvis den bare er skør lige pt  

SÅ træls vi ikke bor på landet, havde hapset den med det samme! plus alle de andre katte og hunde folk har herinde

Ja det er jo det jeg ved. Du er jo en crazy cat lady

Meeeeen kunne aldrig drømme om at tørre en potentielt syg kat af på en som har et lille barn. Nej der må være grænser

Anmeld

2. januar 2011

Aabye

BlyViol skriver:

Ved du hvad.. Jeg har en hund du godt må hapse når hun får sine "se hvor hurtigt jeg kan løbe igennem hele huset mor" dage engang imellem :p

Hehe.. Ej ville godt nok ikke undvære hende.. Selv om hun er vildt underlig engang imellem :p

Anmeld

2. januar 2011

Noneother

smillaluna skriver:

Det er nemlig osse sådan jeg har det. Man afliver ikke et ellers sundt og raskt dyr. I hvert fald ikke uden at man har gjort lidt for at løse problemet.

Hun er steriliseret.

Nej det er der desværre alt for mange der gør.

men altså. Jeg har haft kat hele mit liv, og har lige pt. 3 -og hvad de ikke har lavet af narrestreger igennem tiden

De 2 tøser begyndte bl.a. at pisse overalt (inkl. 2 gange i mit ansigt, mens jeg sov ) da jeg blev gravid.

men jeg synes helt klart at det lyder som da min Dengse blev voksen. Så begyndte hun osse at markere sig hele tiden, hvor hun fx. bed og overfaldt den ældre kat Smiley. -Det gik over af sig selv da hun fandt ud af, at hun ikke fik en rygende fis ud af det.

og ellers som en anden siger: Feliway eller felifriend bør helt sikkert prøves af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.