Vores kat er begyndt at bide.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. januar 2011

Thereseh

smillaluna skriver:

Vi har en 1,5 år gammel hunkat ( Frida) som vi har fået fra et internat for ca 1 år siden.

Hun har de sidste par måneder ændret markant adfærd. Hun er begyndt at bide både mig og min mand, men osse ungerne (6 måneder gamle tvillinger).

Hun går forbi dem, gnider sig op ad dem og så bider hun dem i fingre, tæer eller hvad hun ellers lige kan komme i nærheden af. Hun bider ikke så der kommer hul og drengene græder heller ikke over det, men de gange hvor hun har bidt os voksne, har vi faktisk syntes at det gjorde ret ondt.

Hun er osse begyndt at ville slås med vores anden hunkat ( Mille). Hun kan simpelthen ikke gå i fred for Frida. Mille ønsker ikke selv at slås. Hun er det mest godmodige væsen. Hun kan ligge og sove og pludselig angriber Frida hende og bider hende i halsen så hun skriger. Mille er blevet meget sky og kommer kun ind til os og vil kæle, når Frida er lukket ud.

Jeg ringede i dag til det internat hvor vi har fået Frida og forklarede hvordan vi oplever hende. Han sagde med det samme at de ikke tager en kat tilbage som bider, fordi det er umuligt at komme af med den igen. Det er jo forståeligt nok. han anbefalede os at få hende aflivet hurtigst muligt.

Men jeg er ikke vild med tanken om "bare" at få hende aflivet. Tænker om der kunne gøres andet.

Nogen der har forstand på katte og som måske ved hvad vi kunne gøre? Er aflivning virkelig eneste udvej?

Jeg er ret nervøs for at hun en dag vil bide drengene alvorligt eller skade vores anden kat. Men måske kunne hun blive en god musefanger på en gård???

Du kan evt. prøve at få hende tjekket for forhøjet stofskifte. Min kat har det, og inden det blev opdaget, var der en periode hvor hun var mere agressiv og i det hele taget havde ret meget krudt i røven 

Men jo, ellers kan det også være stress. Har hun et sted hun kan være, hvor der aldrig kommer børn. Et slags "helle". Det kan være hun ville ha' brug for det. 

Håber hun blir en sødere missekat 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2011

Aabye

smillaluna skriver:

Under alle omstændigheder skal hun IKKE opereres i hjernen! Det vil jeg ikke byde hende. Så er det, som du siger, bedre hun får fred.

Skal nok lige opdatere når jeg har snakket med dyrlægen i morgen.

Tak for dine gode råd

Jamen det var så lidt.. Vi er her jo for at hjælpe hinanden.. Pøj pøj med hende i hvert fald.. Jeg kryser fingre for at hun bare er en sær hunkat.. Det er de jo engang imellem..

Anmeld

2. januar 2011

Vidunderligeunger

LineAabye skriver:

Ved du hvad.. Jeg har en hund du godt må hapse når hun får sine "se hvor hurtigt jeg kan løbe igennem hele huset mor" dage engang imellem :p

Hehe.. Ej ville godt nok ikke undvære hende.. Selv om hun er vildt underlig engang imellem :p

ja tak !! Men nu bor vi jo desværre ikke på landet - ENDNU! vi leder med lys og lygte

Anmeld

2. januar 2011

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Ja det er jo det jeg ved. Du er jo en crazy cat lady

Meeeeen kunne aldrig drømme om at tørre en potentielt syg kat af på en som har et lille barn. Nej der må være grænser

hvis nu den var meget ude og på landet.. det sku nok gå Og ja, jeg er helt vild med katte. Godt jeg ikke er single, ville jo have en kattefarm

Anmeld

2. januar 2011

Faith

LineAabye skriver:

Ved du hvad.. Jeg har en hund du godt må hapse når hun får sine "se hvor hurtigt jeg kan løbe igennem hele huset mor" dage engang imellem :p

Hehe.. Ej ville godt nok ikke undvære hende.. Selv om hun er vildt underlig engang imellem :p

Sidespring: Er det en siberian husky du har?? Lækker hund! Men kunne godt forestille mig den kan have krudt i måsen

Anmeld

2. januar 2011

Aabye

BlyViol skriver:

ja tak !! Men nu bor vi jo desværre ikke på landet - ENDNU! vi leder med lys og lygte

Det ville heller ikke hjælpe meget at bo på landet med min hund.. Hun må alligevel ikke rende løs.. Hun skal altid være i snor, eller i en husky sikker indhegning.. :p 

Hvis hun får chancen for hende stikker hun af, hun er en udbryder konge uden lige.. Og hun hører med r***** trods træning.. Men det ligger til racen.. 

Hun gør kun ting der passer hende og er da egentlig ret så ligeglad med om man står og hopper rundt som en gal for at få hendes opmærksomhed.. :p Dejlig race.. Skal aldrig have andre... LOOOOL

Anmeld

2. januar 2011

Aabye

smillaluna skriver:

Sidespring: Er det en siberian husky du har?? Lækker hund! Men kunne godt forestille mig den kan have krudt i måsen

Det er det i hvert fald..

Tjaaaah.. krudt i måsen.. Engang imellem tager det lidt overhånd.. Men de fleste dage ligger hun helst på ryggen i sofaen med alle 4 stænger i vejret og et stykke legetøj i munden, og snork sover.. 

Huskyen er hvad man gør den til at være, og jeg har altså åbenbart gjort min doven.. :p Passer mig fint at hun bruger alt hendes krudt uden for, og ikke inden for.. Andet end når hun får hende "SE MIG - SE HVOR HURTIG JEG ER" dage igennem hele huset..

Anmeld

2. januar 2011

Faith

Thereseh skriver:

Du kan evt. prøve at få hende tjekket for forhøjet stofskifte. Min kat har det, og inden det blev opdaget, var der en periode hvor hun var mere agressiv og i det hele taget havde ret meget krudt i røven 

Men jo, ellers kan det også være stress. Har hun et sted hun kan være, hvor der aldrig kommer børn. Et slags "helle". Det kan være hun ville ha' brug for det. 

Håber hun blir en sødere missekat 

Ja jeg synes hun har mange "heller" i huset. Problemet er at hun vil helst være hvor vi er, og det er jo sådan set osse dejligt, hvis bare hun kunne lade være med at bide

Stofskiftesygdomme..... Tjeck. Det er på min liste over ting jeg vil spørge dyrlægen om i morgen

Anmeld

2. januar 2011

mor2011

Hej er katteejer på 20 år og er opvokset med katte. Det at din kat bider er helt sikkert et tegn på overivrig kærlighed sådan som du beskriver situationerne. Men pas.... jeg kan ikke greje hvorfor katten er aggressiv overfor jeres anden hunkat. Der må ligge noget magtdemonstration bag ved er jeg sikker på. Men tag dog en snak med jeres dyrlæge. Ofte har de indsigt i adfærdspsykologi i forhold til dyr.

Anmeld

2. januar 2011

puttecolle

smillaluna skriver:

Vi har en 1,5 år gammel hunkat ( Frida) som vi har fået fra et internat for ca 1 år siden.

Hun har de sidste par måneder ændret markant adfærd. Hun er begyndt at bide både mig og min mand, men osse ungerne (6 måneder gamle tvillinger).

Hun går forbi dem, gnider sig op ad dem og så bider hun dem i fingre, tæer eller hvad hun ellers lige kan komme i nærheden af. Hun bider ikke så der kommer hul og drengene græder heller ikke over det, men de gange hvor hun har bidt os voksne, har vi faktisk syntes at det gjorde ret ondt.

Hun er osse begyndt at ville slås med vores anden hunkat ( Mille). Hun kan simpelthen ikke gå i fred for Frida. Mille ønsker ikke selv at slås. Hun er det mest godmodige væsen. Hun kan ligge og sove og pludselig angriber Frida hende og bider hende i halsen så hun skriger. Mille er blevet meget sky og kommer kun ind til os og vil kæle, når Frida er lukket ud.

Jeg ringede i dag til det internat hvor vi har fået Frida og forklarede hvordan vi oplever hende. Han sagde med det samme at de ikke tager en kat tilbage som bider, fordi det er umuligt at komme af med den igen. Det er jo forståeligt nok. han anbefalede os at få hende aflivet hurtigst muligt.

Men jeg er ikke vild med tanken om "bare" at få hende aflivet. Tænker om der kunne gøres andet.

Nogen der har forstand på katte og som måske ved hvad vi kunne gøre? Er aflivning virkelig eneste udvej?

Jeg er ret nervøs for at hun en dag vil bide drengene alvorligt eller skade vores anden kat. Men måske kunne hun blive en god musefanger på en gård???

undskyld mig det kan godt være jeg lyder hård nu men jeg havde hakket den en hvis den havde bidt mine børn. vi har også lige haft en kat og den røg af H til, satme ikke om vores datter på knap 4mrd er et stykke legetøj så den røg ind til naboen. den må være der i skal være der... :O) Undskyld hvis jeg lød hård

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.