Hvornår skal man reagere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.177 visninger
76 svar
0 synes godt om
28. december 2010

tine1985

Hej piger!Jeg er gravid i 13. uge, og har siden uge 7 haft meget voldsom kvalme samt kastet en del op. Dette har betydet at jeg spiser meget lidt, og har den sidste måned tabt mig fra 62,5 kg til nu 56 kg. Altså 10% af min kropsvægt. Dertil er jeg begyndt at blive meget svimmel/sløv hvis jeg står op mere end 5 min. af gangen.Alt i alt er jeg ved at blive lidt nervøs. Men er det måske meget normalt? Eller er det mon noget jeg skal reagere på?På forhånd tuuuusind tak!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

PernilleB

tine1985 skriver:

Hej piger!Jeg er gravid i 13. uge, og har siden uge 7 haft meget voldsom kvalme samt kastet en del op. Dette har betydet at jeg spiser meget lidt, og har den sidste måned tabt mig fra 62,5 kg til nu 56 kg. Altså 10% af min kropsvægt. Dertil er jeg begyndt at blive meget svimmel/sløv hvis jeg står op mere end 5 min. af gangen.Alt i alt er jeg ved at blive lidt nervøs. Men er det måske meget normalt? Eller er det mon noget jeg skal reagere på?På forhånd tuuuusind tak!!!

jeg havde kvalme i 8 uger i træk... i samme perionde du er i nu... jeg tabte mig osse... en ting der er vigtig er energi... sukker..!! drik saftevand... stærk saftevand... det holder din energi oppe... noget jeg oplevede var a jeg ikk kunne sidde ned og spise, for jeg blev dårlig når jeg rejste mig op... knækbrød skulle være godt... det sys jeg i hvertfald... det spise jeg konstant i 2. trimester...

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

tine1985 skriver:

Det er helt klart en lægelig vurdering - så tag en snak med ham.

Det kan være, at du skal overvåges med vægtkontrol - men hvis man har megen graviditetskvalme (hyperemesis gravidarum) er der forskellige tiltag, der skal gøres.

Lad din læge tage stilling til din situation.

Anmeld

28. december 2010

tine1985

PernilleB skriver:

jeg havde kvalme i 8 uger i træk... i samme perionde du er i nu... jeg tabte mig osse... en ting der er vigtig er energi... sukker..!! drik saftevand... stærk saftevand... det holder din energi oppe... noget jeg oplevede var a jeg ikk kunne sidde ned og spise, for jeg blev dårlig når jeg rejste mig op... knækbrød skulle være godt... det sys jeg i hvertfald... det spise jeg konstant i 2. trimester...

Tusind tak for svar! Synes godt nok det er helt umuligt at indtage noget som helst med sukker Lever stort set af agurk og tomat. Men ved du om der findes noget medicin man kan ta for at få dækket den slags, men som ikke smager sødt?

Anmeld

28. december 2010

<3

Rockertand skriver:

Det kan være, at du skal overvåges med vægtkontrol - men hvis man har megen graviditetskvalme (hyperemesis gravidarum) er der forskellige tiltag, der skal gøres.

Anmeld

28. december 2010

<3

Rockertand skriver:

Anmeld

28. december 2010

K&N

Jeg synes du skal kontakte din læge!!! i starten af min graviditet havde jeg det også sådan og da jeg gik til læge med det fik jeg en henvisning til fødegangen, hvor jeg skulle have drop i 4 timer 2-3 i ugen i 4 uger... plus jeg fik de der nåle i armen (som jeg ikke kan stave til) Og det hjalp mig rigtig meget 

Anmeld

28. december 2010

PernilleB

tine1985 skriver:

Tusind tak for svar! Synes godt nok det er helt umuligt at indtage noget som helst med sukker Lever stort set af agurk og tomat. Men ved du om der findes noget medicin man kan ta for at få dækket den slags, men som ikke smager sødt?

umelbart nej... hmmm... men jeg havde samme problem... prøv a vent til du bliver rigtig sulten... eller kiks er godt... bananer... kage... cocio... apelsiner... the med sukker.. hehe... håber ikk dit 2. og 3. trimester er som mine...

Anmeld

28. december 2010

tine1985

Rockertand skriver:

Har jeg også helt klart tænkt mig at gøre. Jeg er bare ude og rejse lige nu, så kan først komme til lægen om minimun en uge. Og da der ikke er noget bedring i sigte, tænkte jeg bare om jeg skal sørge for at gøre noget nu. Eller om det kan vente til jeg kommer hjem. Men det kan jeg jo selvfølgelig også bare ringe og spørge min læge om Men i hvertfald tak for svaret!

Anmeld

28. december 2010

tine1985

K&N skriver:

Jeg synes du skal kontakte din læge!!! i starten af min graviditet havde jeg det også sådan og da jeg gik til læge med det fik jeg en henvisning til fødegangen, hvor jeg skulle have drop i 4 timer 2-3 i ugen i 4 uger... plus jeg fik de der nåle i armen (som jeg ikke kan stave til) Og det hjalp mig rigtig meget 

Uh det lyder da ik rart! Må vidst hellere få ringet til min læge i morgen og høre hvad hun siger til det. Og så må jeg krydse fingre for at det snart vender. Havde jo lidt håbet at det ville være bedre nu efter 12 uge. Hvor længe varede det for dig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.