er der nogen der har forstand på det med SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Ina33

DLM skriver:

ja ca 7000 udbetalt

okay jeg troede bare de havde noget forældre tillæg

Der er kun forældretillæg hvis han er enlig forsørger, og det er han jo ikke.

Han kan få forhøjet lån, men det giver jo ingen mening når han har mulighed for at få dagpenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

SaraLM

DLM skriver:

ja det er det, så han skal bare blive på dagpenge kan jeg godt se

Mener kun det er 6 ugers uddannelse man har ret til på dagpenge, så hvis den der supporter uddannelse er længere end som så mener jeg altså ikke han har et valg om han vil modtage dagpenge eller have SU (så var der jo ingen der ville vælge en SU baseret uddannelse )

Anmeld

28. december 2010

Maja88

Loppe skriver:

Han kan få forhøjet lån, men det giver jo ingen mening når han har mulighed for at få dagpenge.

man kan søge forsøgertillæg som kæreste hvis man ikke selv er studerende og bor sammen med en som er..så TS kan i princip gøre det hvis hun ikke er studerende

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Der står noget om det med dagpenge under uddannelse her http://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/efteruddannelse/uddannelse_med_dagpenge.aspx

Der står bl.a. at man ikke kan modtage dagpenge på en SU berettiget uddannelse.. Men der er måske andre regler hvis det er via a-kassen

Anmeld

28. december 2010

Ina33

Maja88 skriver:

man kan søge forsøgertillæg som kæreste hvis man ikke selv er studerende og bor sammen med en som er..så TS kan i princip gøre det hvis hun ikke er studerende

Okay, det vidste jeg ikke. Det lyder smart. Men det er stadig langt under hvad de kan få på dagpenge.

Anmeld

28. december 2010

DLM

SaraLM skriver:

Præcis!

Og hvis man ikke mener man kan klare sig for SU + evt SU lån, må man jo overveje en udd der giver (voksen)lærlinge/elev løn eller lign som måske er mere end SU.

Er ikke inde i reglerne men ved da at hvis man er i voksenlære/elev så giver det noget mere end SU (og dagpenge)

Man kan ikke altid kassetænke, hvis man vil ha en uddannelse der i sidste ende vil kunne skaffe en et job der giver mere end man kan tjene som ufaglært

han kan godt få dagpenge da han begynder uddannelsen i forbindelse med sin a-kasse... det er skam ikke fordi vi ikke kan klare os selv om han var på su... ville bare vide om det bedre kunne betale sig en dagpengene.

Anmeld

28. december 2010

Maja88

Loppe skriver:

Okay, det vidste jeg ikke. Det lyder smart. Men det er stadig langt under hvad de kan få på dagpenge.

ja jeg ved ikke hvad det tillæg er på. men hører jeg ved su damen i næste uge

Anmeld

28. december 2010

eElak

DLM skriver:

han kan godt få dagpenge da han begynder uddannelsen i forbindelse med sin a-kasse... det er skam ikke fordi vi ikke kan klare os selv om han var på su... ville bare vide om det bedre kunne betale sig en dagpengene.

og det er der heller ikke noget galt i..  

Anmeld

28. december 2010

DLM

Loppe skriver:

hehe nej det er han jo ikke

nej det er rigtig nok

Anmeld

28. december 2010

DLM

KaLee skriver:

og det er der heller ikke noget galt i..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.