er der nogen der har forstand på det med SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Maja88

ja men er vel ikke noget man selv vælger. altså at beholde dine dagpenge--- jeg får 7000+  udbetalt med normalt su lån og der er ikke noget forsøger i endnu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Snefnug1984

DLM skriver:

men det glæder jo kun hvis barnet er under 6 måneder for far så vidt jeg kan læse mig til

Jeg ved jo heller ikke hvor gammel jeres barn er Men SU kan aldrig betale sig i forhold til dagpenge rent økonomisk...

Anmeld

28. december 2010

DLM

Loppe skriver:

Er han ikke fuldtidsforsikret?

Du mener nok 7000 udbetalt?

I givet fald vil det stadig ikke kunne betale sig, han kan kun få godt 5000 kr. brutto i SU.

ja ca 7000 udbetalt

okay jeg troede bare de havde noget forældre tillæg

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Men man kan jo ik både læse OG få dagpenge..?? Så der er jo reelt ikke noget valg.

Anmeld

28. december 2010

eElak

Snefnug26 skriver:

Jeg ved jo heller ikke hvor gammel jeres barn er Men SU kan aldrig betale sig i forhold til dagpenge rent økonomisk...

Det var lige det jeg skulle til at skrive.. 

Men er skoleforløbet en del af et forløb med A-kassen siden han kan tage den på dagpenge?

SÅ ville jeg råde jer til at holde fast i det.. 

Anmeld

28. december 2010

DLM

Snefnug26 skriver:

hehe nej selvfølgelig vores søn er lige blevet 6 måneder har den 20 dec.

okay så må han blive på dagpengene

Anmeld

28. december 2010

DLM

KaLee skriver:

Det var lige det jeg skulle til at skrive.. 

Men er skoleforløbet en del af et forløb med A-kassen siden han kan tage den på dagpenge?

SÅ ville jeg råde jer til at holde fast i det.. 

ja det er det, så han skal bare blive på dagpenge kan jeg godt se

Anmeld

28. december 2010

SaraLM

Snefnug26 skriver:

Men man kan jo ik både læse OG få dagpenge..?? Så der er jo reelt ikke noget valg.

Præcis!

Og hvis man ikke mener man kan klare sig for SU + evt SU lån, må man jo overveje en udd der giver (voksen)lærlinge/elev løn eller lign som måske er mere end SU.

Er ikke inde i reglerne men ved da at hvis man er i voksenlære/elev så giver det noget mere end SU (og dagpenge)

Man kan ikke altid kassetænke, hvis man vil ha en uddannelse der i sidste ende vil kunne skaffe en et job der giver mere end man kan tjene som ufaglært

Anmeld

28. december 2010

Ina33

Snefnug26 skriver:

Det kan han nok godt, hvis han på den ene eller anden måde har fået bevilliget det (evt. revalidering).

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

Det kan han nok godt, hvis han på den ene eller anden måde har fået bevilliget det (evt. revalidering).

Ja det ved jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.