er der nogen der har forstand på det med SU?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
38 svar
0 synes godt om
28. december 2010

DLM

hej alle

er der nogend er har forstand på det med hvor meget man får i su?

min kæreste skal starte på skole her den 5 januar. han er på dagpenge i øjeblikket, men jeg ville finde ud af om det bedre kunne betale sig med su.

jeg kan ikke finde ud af su styrelsens hjemmeside synes ikke rigtig der står noget om hvor meget man får som forældre hvis man da får mere.

er der nogen der kan hjælpe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Ina33

Altså det vil aldrig kunne betale sig at bytte SU'en ud med dagpenge.

Han får almindelig SU, hvis han var enlig forsørger kunne han få dobbelt SU, men det er stadig noget mindre end dagpenge.

Anmeld

28. december 2010

eElak

hvad for ngoet skole skal han starte på?

Anmeld

28. december 2010

Maja88

men han kan så søge noget forsørgertillæg og søge su-lån + suplerende forsørger lån

Anmeld

28. december 2010

DLM

KaLee skriver:

hvad for ngoet skole skal han starte på?

han skal starte på teknisk som it suporter (staves)

Anmeld

28. december 2010

Snefnug1984

DLM skriver:

hej alle

er der nogend er har forstand på det med hvor meget man får i su?

min kæreste skal starte på skole her den 5 januar. han er på dagpenge i øjeblikket, men jeg ville finde ud af om det bedre kunne betale sig med su.

jeg kan ikke finde ud af su styrelsens hjemmeside synes ikke rigtig der står noget om hvor meget man får som forældre hvis man da får mere.

er der nogen der kan hjælpe?

Hvis I har fået barnet FØR uddannelses starter, er der lidt andre regler. Læs evt. her http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/foeruddannelse/Sider/default.aspx

Man får Ca 4500 udbetalt +- alt efter fradrag mm. som udeboende. Herudover kan man tage SU lån mm.

Anmeld

28. december 2010

DLM

Maja88 skriver:

men han kan så søge noget forsørgertillæg og søge su-lån + suplerende forsørger lån

ja det var det jeg så, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at regne sammen om det kan betale sig at skifte dagpengene med su en så

Anmeld

28. december 2010

DLM

Loppe skriver:

Altså det vil aldrig kunne betale sig at bytte SU'en ud med dagpenge.

Han får almindelig SU, hvis han var enlig forsørger kunne han få dobbelt SU, men det er stadig noget mindre end dagpenge.

lige nu får han ca 7000 i dagpenge

Anmeld

28. december 2010

DLM

Snefnug26 skriver:

Hvis I har fået barnet FØR uddannelses starter, er der lidt andre regler. Læs evt. her http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/foeruddannelse/Sider/default.aspx

Man får Ca 4500 udbetalt +- alt efter fradrag mm. som udeboende. Herudover kan man tage SU lån mm.

men det glæder jo kun hvis barnet er under 6 måneder for far så vidt jeg kan læse mig til

Anmeld

28. december 2010

Ina33

DLM skriver:

lige nu får han ca 7000 i dagpenge

Er han ikke fuldtidsforsikret?

Du mener nok 7000 udbetalt?

I givet fald vil det stadig ikke kunne betale sig, han kan kun få godt 5000 kr. brutto i SU.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.