Altså jeg ved godt der er meget med sikkerheden, men det kræver jo også at de sidder godt og korrekt? ved også godt at det er helt top med at alle stolene skal sidde bagudvendt, men det er bare ikke en mulighed for os...
og efter at have googlet lidt, så er det 2 ud af de her 3 kriterier der skal være opfyldt
- 9 kg
- 9 mdr
- skal kunne sidde selv..
Kender en del der skifter inden de 9 måneder.. men havde ikke regnet med at der var så mange "hårde" meninger mod at man gjorde det... man sidder helt med den følelse at man virkelig er en dårlig forælder hvis man gør det 
Jeg ved ikke lige hvad jeg gør.. er skisme lidt splittet indvendig...
Jeg tror du skal regne med at der er hårde meninger fordi Danmark ikke er ret godt med når det gælder børns sikkerhed i bilen - desværre.
Et rigtig godt eksempel på det, er de autostole der forhandles i Danmark. Loven siger at de skal være EU godkendt, men problemet med testene ved EU, er at de kun tester ved frontal-kollisioner ved 50kmt, og kun frontalsammenstød. Det betyder at der sælges stole på det danske marked som er lovlige og godkendte, men som krøller sammen om barnet som en coladåse hvis man rammes fra siden - og det er desværre det mest almindelige form for ulykker (venstresvingsulykker).
Derfor er det en god ide at kigge TÆNKS test af autostole, for de tester dels ved 65kmt, og også ved sidekollisioner - og dumper mange af de ellers godkendte stole.
Du kan desuden flere steder se de crashtests der danne grund for at man i Norge og SVerige bagudvender børnene indtil de er 2 år gamle, og det er altså stof til eftetanke.
Faktum er nemlig at det er hamrende farligt at vende børnene fremadrettet når de er små, så mange vil for enhver pris lade børnene sidde bagudvendt så længe som muligt.
Anmeld