KittyGirl skriver:
Jamen grunden til at jeg gerne vil sætte Lasse over i en anden er pga. hans længde, og en bagudvendt stol til et større barn ville gøre sådan at passageren foran i den side han sidder skal sidde mere foran, og så kan man ikke rigtig være der....
Lige nu sidder hans ben oppe på ryggen af bagsædet, fordi de er så lange, jeg er "ligeglad" med at han sidder lidt trangt pga. tykkelse med tøjet... Det er længden det er gal med..
Men okey.. må jo bare vente, så må jeg folde hans ben sammen når jeg putter ham i autostolen den næste 1½ måneds tid...
Hvad med hans hoved? Går det op over kanten?
Det hedder 9 mdr eller 9 kilo. Der sker ikke noget ved hans ben er bøjet men hans hoved på ikke gå op over heller ikke bare lidt. Han skal stadig sidde rigtig med ryggen osv.
Vi skiftet ved 9 kg for baby autostolen var for farlig for ham hvis vi kørte galt. Han var ikke lang men en ordentlig prop så han sad skævt med ryggen så hvis der skete noget kunne han brække ryggen.
Hvis det kun er fordi hans ben er bøjet ville jeg vente for det er de på de fleste børn. og det sker der ikke noget ved.
Men det hedder 9 kg eller 9 måneder og det er ikke begge dele der skal opfyldes men man skal ikke skifte ved 9 kg under 9 måneder hvis der ikke er grund nok til det.
Der en der skriver længer oppe at det er begge dele der kræves så det altså en ny regl der er trådt i kraft for sådan plejer det ikke at være!
Knus Diana
Anmeld